Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Halloj grabbar å tjejjor (om det finns nån här).
Håller på å ser efter turbo till min SP1:a, nån här som hört talas om nåt liknande bygge?
Hondas SP1 & 2 eller aprillias mille eller kanske nån ducce förare som konverterat.
Honda Sp1 är ju utrustad med sk luffarturbo och jag har för mig att jag läst någonstans att laddeffekten från den skall motsvara ca 0,3bars laddtryck vid 250km/h (har för mig att den tillförde ca 20%) vid höga hastigheter.
Här borde man väl kunna sätta på en turbo som laddar o,3 i en bänk och hondans tändsystem skulle i prinsip tackla denna lilla överladdning och på så vis få cykeln godkänd hos SBP?
i tillägg så viktreducerar man med luftbox i alu(väger original som en hel oxe) och slutljuddämpare behövs ju knappt då turbon reducerar..
ser på garret gt15-18 med WG.
nån som har ideer? ska man köra kullagrat eller inte?
kom med lite synpunkter vettja
Det med att få den genom besiktningen med utan att lämna bänkningspapper och en massa annat kan du glömma direkt. Men visst går det att genomföra.Halloj grabbar å tjejjor (om det finns nån här).
Håller på å ser efter turbo till min SP1:a, nån här som hört talas om nåt liknande bygge?
Hondas SP1 & 2 eller aprillias mille eller kanske nån ducce förare som konverterat.
Honda Sp1 är ju utrustad med sk luffarturbo och jag har för mig att jag läst någonstans att laddeffekten från den skall motsvara ca 0,3bars laddtryck vid 250km/h (har för mig att den tillförde ca 20%) vid höga hastigheter.
Här borde man väl kunna sätta på en turbo som laddar o,3 i en bänk och hondans tändsystem skulle i prinsip tackla denna lilla överladdning och på så vis få cykeln godkänd hos SBP?
i tillägg så viktreducerar man med luftbox i alu(väger original som en hel oxe) och slutljuddämpare behövs ju knappt då turbon reducerar..
ser på garret gt15-18 med WG.
nån som har ideer? ska man köra kullagrat eller inte?
kom med lite synpunkter vettja
Halloj grabbar å tjejjor (om det finns nån här).
Håller på å ser efter turbo till min SP1:a, nån här som hört talas om nåt liknande bygge?
Hondas SP1 & 2 eller aprillias mille eller kanske nån ducce förare som konverterat.
Honda Sp1 är ju utrustad med sk luffarturbo och jag har för mig att jag läst någonstans att laddeffekten från den skall motsvara ca 0,3bars laddtryck vid 250km/h (har för mig att den tillförde ca 20%) vid höga hastigheter.
Här borde man väl kunna sätta på en turbo som laddar o,3 i en bänk och hondans tändsystem skulle i prinsip tackla denna lilla överladdning och på så vis få cykeln godkänd hos SBP?
i tillägg så viktreducerar man med luftbox i alu(väger original som en hel oxe) och slutljuddämpare behövs ju knappt då turbon reducerar..
ser på garret gt15-18 med WG.
nån som har ideer? ska man köra kullagrat eller inte?
kom med lite synpunkter vettja
Ja de bör funka men de blir svårt att få gasvajrar och chokevajer tät. De är mycket ovanligt så de kan finnas svårlösta fel som kan komma upp som du inte kan läsa dig till problemen. Undvik ett sådant bygge i första hand.
Ja de bör funka men de blir svårt att få gasvajrar och chokevajer tät. De är mycket ovanligt så de kan finnas svårlösta fel som kan komma upp som du inte kan läsa dig till problemen. Undvik ett sådant bygge i första hand.
Är det förresten därför en del väljer att konvertera till insprutning?![]()
Jag har aldrig sett någon som byggt in insprut/spjällhus men de går såklart också om de är platsbrist. Men även spjällhus har gasvajer eller elkabel för gasen och en kabel för tps givare. Är de eldrivet gasspjäll så är de enkelt att få tätt. Insprut ger ingen fördel vs förgasare vid normalt bygge de kräver lika stort plenum som förgasare kräver.
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |