Halloj grabbar å tjejjor (om det finns nån här).
Håller på å ser efter turbo till min SP1:a, nån här som hört talas om nåt liknande bygge?
Hondas SP1 & 2 eller aprillias mille eller kanske nån ducce förare som konverterat.
Honda Sp1 är ju utrustad med sk luffarturbo och jag har för mig att jag läst någonstans att laddeffekten från den skall motsvara ca 0,3bars laddtryck vid 250km/h (har för mig att den tillförde ca 20%) vid höga hastigheter.
Här borde man väl kunna sätta på en turbo som laddar o,3 i en bänk och hondans tändsystem skulle i prinsip tackla denna lilla överladdning och på så vis få cykeln godkänd hos SBP?
i tillägg så viktreducerar man med luftbox i alu(väger original som en hel oxe) och slutljuddämpare behövs ju knappt då turbon reducerar..
ser på garret gt15-18 med WG.
nån som har ideer? ska man köra kullagrat eller inte?
kom med lite synpunkter vettja
Det med att få den genom besiktningen med utan att lämna bänkningspapper och en massa annat kan du glömma direkt. Men visst går det att genomföra.Halloj grabbar å tjejjor (om det finns nån här).
Håller på å ser efter turbo till min SP1:a, nån här som hört talas om nåt liknande bygge?
Hondas SP1 & 2 eller aprillias mille eller kanske nån ducce förare som konverterat.
Honda Sp1 är ju utrustad med sk luffarturbo och jag har för mig att jag läst någonstans att laddeffekten från den skall motsvara ca 0,3bars laddtryck vid 250km/h (har för mig att den tillförde ca 20%) vid höga hastigheter.
Här borde man väl kunna sätta på en turbo som laddar o,3 i en bänk och hondans tändsystem skulle i prinsip tackla denna lilla överladdning och på så vis få cykeln godkänd hos SBP?
i tillägg så viktreducerar man med luftbox i alu(väger original som en hel oxe) och slutljuddämpare behövs ju knappt då turbon reducerar..
ser på garret gt15-18 med WG.
nån som har ideer? ska man köra kullagrat eller inte?
kom med lite synpunkter vettja
Halloj grabbar å tjejjor (om det finns nån här).
Håller på å ser efter turbo till min SP1:a, nån här som hört talas om nåt liknande bygge?
Hondas SP1 & 2 eller aprillias mille eller kanske nån ducce förare som konverterat.
Honda Sp1 är ju utrustad med sk luffarturbo och jag har för mig att jag läst någonstans att laddeffekten från den skall motsvara ca 0,3bars laddtryck vid 250km/h (har för mig att den tillförde ca 20%) vid höga hastigheter.
Här borde man väl kunna sätta på en turbo som laddar o,3 i en bänk och hondans tändsystem skulle i prinsip tackla denna lilla överladdning och på så vis få cykeln godkänd hos SBP?
i tillägg så viktreducerar man med luftbox i alu(väger original som en hel oxe) och slutljuddämpare behövs ju knappt då turbon reducerar..
ser på garret gt15-18 med WG.
nån som har ideer? ska man köra kullagrat eller inte?
kom med lite synpunkter vettja
Ja de bör funka men de blir svårt att få gasvajrar och chokevajer tät. De är mycket ovanligt så de kan finnas svårlösta fel som kan komma upp som du inte kan läsa dig till problemen. Undvik ett sådant bygge i första hand.
Ja de bör funka men de blir svårt att få gasvajrar och chokevajer tät. De är mycket ovanligt så de kan finnas svårlösta fel som kan komma upp som du inte kan läsa dig till problemen. Undvik ett sådant bygge i första hand.
Är det förresten därför en del väljer att konvertera till insprutning?
Jag har aldrig sett någon som byggt in insprut/spjällhus men de går såklart också om de är platsbrist. Men även spjällhus har gasvajer eller elkabel för gasen och en kabel för tps givare. Är de eldrivet gasspjäll så är de enkelt att få tätt. Insprut ger ingen fördel vs förgasare vid normalt bygge de kräver lika stort plenum som förgasare kräver.
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |