Turbobygge på Fireblade -97

Hej du likasinnade!

Jag har själv slaviskt följt detta forumet i ett par månader; och i smyg samlat på mig delar till ett 900rrt bygge. angående frågan om kompsänkninng, så frågade jag marklund om man kunde lägga en fräst 1.5mm spacer emellan två toppackningar, då sa han att det räckte med att splitta orginalpackningen och limma toppackningen på var sida om spacern dessutom skickade han med ett special lim som han använder på sina snöskoter kit, som tydlig kompsänks på detta vis.

En annan sak jag undrar, nästan alla turboåkare kör gixxer eller busa vilket verkar vara optimalt. men om man vill ha 250bhp på "slangen" i en "surblade"
var kör man in huvet i väggen då? utöver kopplingen.
klena stakar?
foder svikt?
sprickor itoppen?
veven i tråget?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top