Turbobygge på Fireblade -97

Hej du likasinnade!

Jag har själv slaviskt följt detta forumet i ett par månader; och i smyg samlat på mig delar till ett 900rrt bygge. angående frågan om kompsänkninng, så frågade jag marklund om man kunde lägga en fräst 1.5mm spacer emellan två toppackningar, då sa han att det räckte med att splitta orginalpackningen och limma toppackningen på var sida om spacern dessutom skickade han med ett special lim som han använder på sina snöskoter kit, som tydlig kompsänks på detta vis.

En annan sak jag undrar, nästan alla turboåkare kör gixxer eller busa vilket verkar vara optimalt. men om man vill ha 250bhp på "slangen" i en "surblade"
var kör man in huvet i väggen då? utöver kopplingen.
klena stakar?
foder svikt?
sprickor itoppen?
veven i tråget?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top