tur igen med polisen

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
ja då blev man stoppad igen av polisen...

Var på väg till Jonte Engdahl i Löddeköpinge från Lund där jag bor...

Jag skulle dit o fixa lite delar som jag behövde...

Hade Trasig baklampa, Ingen skyltbelysning, Ingen reflex, blankslitna däck fram och bak, ej godkänd framlampa, inga speglar och jag körde i 145 km\h när jag tittar i bakåt och ser en snutbil ligga o slicka :arsele på mig.

Nu är det kört tänkte jag.. och sakta ner fort till 110 km\h och körde vidare... Dom låg bakom mig i någon kilometer utan att göra något..
Sen när jag skulle svänga av mot löddeköpinge så ser jag blåljusen komma igång...

Med tanke på att jag har prövotid och allt som jag nämnde som är fel på hojen så fick jag faktiskt tanken om att dra ifrån dom... Men som tur va så bestämde jag mig för att stanna.. :rolleyes:

2 :tuttar hoppar ut ur bilen och frågar vadfan jag sysslade med när jag körde o svängde hela tiden (värmde däck :hihi ) och frågade oxå ifall jag hade brottom eftersom jag körde i över 145 på motorvägen..

Lugn o fin svara jag med att jag bara värmde däcken och att jag bara skulle köra om en lastbil o därför låg jag i dom farterna... och gav dom en "puppyface" :wiggle

Så säger den ena.. jaja vi tänker inte ge dig böter men.. du får blåsa iaf.
Tur man är söt :hihi

PHEEEEEEEEEEW! :banana

Tur vi har en massa snälla snutar här i Skåne också. :Rockbanan :hoppa

Last edited:
flipm0de skrev:

Hade Trasig baklampa, Ingen skyltbelysning, Ingen reflex, blankslitna däck fram och bak, ej godkänd framlampa, inga speglar och jag körde i 145 km\h när jag tittar i backspeglen och ser en snutbil ligga o slicka :arsele på mig.

Nu är det kört tänkte jag.. och sakta ner fort till 110 km\h och körde vidare... Dom låg bakom mig i någon kilometer utan att göra något..
Sen när jag skulle svänga av mot löddeköpinge så ser jag blåljusen komma igång...

Med tanke på att jag har prövotid och allt som jag nämnde som är fel på hojen så fick jag faktiskt tanken om att dra ifrån dom... Men som tur va så bestämde jag mig för att stanna.. :rolleyes:

2 :tuttar hoppar ut ur bilen och frågar vadfan jag sysslade med när jag körde o svängde hela tiden (värmde däck :hihi ) och frågade oxå ifall jag hade brottom eftersom jag körde i över 145 på motorvägen..

Lugn o fin svara jag med att jag bara värmde däcken och att jag bara skulle köra om en lastbil o därför låg jag i dom farterna... och gav dom en "puppyface" :wiggle

E det ballt att köra med en trafikfarlig hoj tycker du?

flipm0de skrev:

Hade Trasig baklampa, Ingen skyltbelysning, Ingen reflex, blankslitna däck fram och bak, ej godkänd framlampa, inga speglar och jag körde i 145 km\h när jag tittar i backspeglen och ser en snutbil ligga o slicka :arsele på mig.

Hur kunde du titta i backspegeln? du hadde ju inga!! :va

Jag tycker det absolut ballaste i historien var att du värmde däcken på gata :P (som förövrigt tydligen inte ska ge något även på bana, om jag förstått vissa herrar rätt)

Det är trevligt med trevliga poliser iaf, tycker dom gjorde rätt att dom stoppade dig efter dina onyktra moves :tummenupp

OlleR skrev:
Jag tycker det absolut ballaste i historien var att du värmde däcken på gata :P (som förövrigt tydligen inte ska ge något även på bana, om jag förstått vissa herrar rätt)

Värma däcken via sick-sack metoden är ett måste om man ska ligga & marcha i 145 på landsväg. :rolleyes:

OlleR skrev:

Det är trevligt med trevliga poliser iaf, tycker dom gjorde rätt att dom stoppade dig efter dina onyktra moves :tummenupp

haha jag lekte mest... men det kunde man ju inte säga till polisen :rolleyes:

nästan alla poliser är scysta. inse dom gör bara sitt jobb presic som chafisen som hämtar sprit från tyskland :tummenupp

sicken jäfla tur du hade :) trevligt när något sånt här händer, så att polisen inte bara får skit :tummenupp

som sagt, poliser är trevliga. dom gör sitt jobb & gillar man inte det så bör man fundera på vilka man röstade på :gnissla

Dammar av en gammal tråd med en liten ny historia som hände idag.

En kille är ute och kör på sin motard, vi kallar honom Pelle.

Han kör mot en ort och hämtar en nyckel han ska ha.
På väg tillbaka kör han igenom ett litet samhälle. Farten har legat på 140-170 på 90 väg, lite på slangen och så med. Typ en vanlig motard dag.

Väl inne i samhället råder 50 km/h.
Pelle saktar ner ligger på ca 60-65.
Kommer en väldigt liten så kallad rondell som nästan är helt plan.
Tittar sig nogrant omkring, inga bilar någonstans. Pelle kör rakt över rondellen i låg och säker fart. Sen drar han på lite får upp den lite på slangen, släpper ner den och kör vidare, med en hastighet av ca 65-70.
Bara en liten bit längre fram hoppar en stor fet gubbe ut på mitt på vägen.
Pelle saktar ner, lägger i 2:ans växel. När han kommer närmare ser han att det står POLIS över hela gubben.

Nej nej, tänker Pelle, inte idag inte.
Pelle drar upp den på slangen så nummerplåten inte ska synas vinkar åt POLISEN som hoppar och fiftar som en gasell.
Sen drar Pelle på för fullt då han nu är utanför samhället och varken bilar eller hus finns i närheten.

Efter 1 minut tittar Pelle bak och ser inte en kotte. Då han va ganska säker på att dom inte brytt sig om att köra efter honom.

Han kör och lämnar nycklen som han skulle, snackar en stund med sina kompisar och kör sen hemåt.
Kan tillägga att samhället där den feta gubben stod va samma samhälle som Pelle bor i.
Så Pelle tar ett annat håll hem.

Väl hemma sätter han in hojen och går in.
Efter ca 20-30 minuter, kan ni tänka er vad som kommer rullande?
Precis, en blå och vit volvo V70 med lampor på taket.
Jaja tänker Pelle, att dom bara orkar.

Dom har alltså sett nummerplåten ändå och kollat upp var ägaren bor.

Dom knackar på dörren, Pelle avvaktar. Då öppnar dom dörren och vem står på insidan, jo en chäfer.
Då går Pelle fram och säger till POLISEN: Släpp för fan inte ut hunden, han biter er.
Nej nej, det ska jag inte göra svarar POLISEN lite försiktigt.
Bara det svaret i det tonläget från polisen fick Pelle att asgarva inombords, hahaha.

Sen började dom med sitt snack om att Pelle hade kört si och så på den och den vägen. Och dom va helt säkra på att det va Pelle som kört hojen. Så det är bara och plocka fram körkortet för det blir du av med nu! I en lite otrevlig attityd.
Så Pelle svarar bara: Det vet jag inget om, jag har inte kört med min hoj där.
Polisen: Jaså, vadå då, har du lånat ut hojen eller?
Pelle: Jajamensan, det har jag. En polack fick låna den en sväng tidigare idag.
Polisen: Jaså, vad heter han då?
Pelle: Ingen aning hur man uttalar hans namn, kan inte stava till det heller.
Polisen: Vet du var han bor då?
Pelle: Japp, han bor i xxxxxxxx!
Polisen: Ja ha, men din granne sa att du kom hem för en halv timme sen. Så han kan ju knappast hunnit köra ända dit och sen hit här och lämna hojen på denna lilla stunden?
Pelle: Nej, självklart inte. Du frågade var han bodde, inte var han hade kört.

Polisen blev helt tyst då han inte hade något bra svar på det.
Då blev polisen ännu otrevligare och sa att Pelle skulle komma med ut till bilen för dom skulle ha lite uppgifter.
Först skulle Pelle plocka fram körkortet.
Det har jag inte här svarar Pelle.
Polisen: Var har du det då?
Pelle: Det ligger i min bil som står i xxxxxxxx.
Polisen: Ja ha, då får du ett papper hemskickat om att ditt körkort är indraget!
Väl ute vid bilen kör dom sitt snack igen, vi vet att det va du som körde så du kan lägga ner ditt skitsnack m.m. m.m.
Så antingen erkänner du eller så får vi dra det till tingsrätten?

Okej svarar Pelle. Då tar vi det i tingsrätten då, det har jag inga problem med.
Pelle ser att Polisen drar sig lite och vet inte riktigt vad han ska säga.
Pelle vet att dom inte har ett skit och komma med då man aldrig kan identifiera en mc förare med mörka glasögon o.s.v.

Till slut säger POLISEN: Ja ja, vi bevisar det nästa gång.
Pelle: Vadå nästa gång, precis vad du ju så jävla säker på att du skulle dra mitt körkort. Har du ändrat dig nu eller?
Polisen: Vi vet både du och jag vem som kört och att det ska bevisas, så vi tar dig nästa gång.
Pelle: Ja ja, vi får väl se om det blir någon nästa gång.
Polisen: Kör försiktigt!
Pelle: Ingen risk!

Detta är dagens sanning.

Så nu får vi väl se vad alla moral tanter säger.

Dammar av en gammal tråd med en liten ny historia som hände idag.

En kille är ute och kör på sin motard, vi kallar honom Pelle.

Han kör mot en ort och hämtar en nyckel han ska ha.
På väg tillbaka kör han igenom ett litet samhälle. Farten har legat på 140-170 på 90 väg, lite på slangen och så med. Typ en vanlig motard dag.

Väl inne i samhället råder 50 km/h.
Pelle saktar ner ligger på ca 60-65.
Kommer en väldigt liten så kallad rondell som nästan är helt plan.
Tittar sig nogrant omkring, inga bilar någonstans. Pelle kör rakt över rondellen i låg och säker fart. Sen drar han på lite får upp den lite på slangen, släpper ner den och kör vidare, med en hastighet av ca 65-70.
Bara en liten bit längre fram hoppar en stor fet gubbe ut på mitt på vägen.
Pelle saktar ner, lägger i 2:ans växel. När han kommer närmare ser han att det står POLIS över hela gubben.

Nej nej, tänker Pelle, inte idag inte.
Pelle drar upp den på slangen så nummerplåten inte ska synas vinkar åt POLISEN som hoppar och fiftar som en gasell.
Sen drar Pelle på för fullt då han nu är utanför samhället och varken bilar eller hus finns i närheten.

Efter 1 minut tittar Pelle bak och ser inte en kotte. Då han va ganska säker på att dom inte brytt sig om att köra efter honom.

Han kör och lämnar nycklen som han skulle, snackar en stund med sina kompisar och kör sen hemåt.
Kan tillägga att samhället där den feta gubben stod va samma samhälle som Pelle bor i.
Så Pelle tar ett annat håll hem.

Väl hemma sätter han in hojen och går in.
Efter ca 20-30 minuter, kan ni tänka er vad som kommer rullande?
Precis, en blå och vit volvo V70 med lampor på taket.
Jaja tänker Pelle, att dom bara orkar.

Dom har alltså sett nummerplåten ändå och kollat upp var ägaren bor.

Dom knackar på dörren, Pelle avvaktar. Då öppnar dom dörren och vem står på insidan, jo en chäfer.
Då går Pelle fram och säger till POLISEN: Släpp för fan inte ut hunden, han biter er.
Nej nej, det ska jag inte göra svarar POLISEN lite försiktigt.
Bara det svaret i det tonläget från polisen fick Pelle att asgarva inombords, hahaha.

Sen började dom med sitt snack om att Pelle hade kört si och så på den och den vägen. Och dom va helt säkra på att det va Pelle som kört hojen. Så det är bara och plocka fram körkortet för det blir du av med nu! I en lite otrevlig attityd.
Så Pelle svarar bara: Det vet jag inget om, jag har inte kört med min hoj där.
Polisen: Jaså, vadå då, har du lånat ut hojen eller?
Pelle: Jajamensan, det har jag. En polack fick låna den en sväng tidigare idag.
Polisen: Jaså, vad heter han då?
Pelle: Ingen aning hur man uttalar hans namn, kan inte stava till det heller.
Polisen: Vet du var han bor då?
Pelle: Japp, han bor i xxxxxxxx!
Polisen: Ja ha, men din granne sa att du kom hem för en halv timme sen. Så han kan ju knappast hunnit köra ända dit och sen hit här och lämna hojen på denna lilla stunden?
Pelle: Nej, självklart inte. Du frågade var han bodde, inte var han hade kört.

Polisen blev helt tyst då han inte hade något bra svar på det.
Då blev polisen ännu otrevligare och sa att Pelle skulle komma med ut till bilen för dom skulle ha lite uppgifter.
Först skulle Pelle plocka fram körkortet.
Det har jag inte här svarar Pelle.
Polisen: Var har du det då?
Pelle: Det ligger i min bil som står i xxxxxxxx.
Polisen: Ja ha, då får du ett papper hemskickat om att ditt körkort är indraget!
Väl ute vid bilen kör dom sitt snack igen, vi vet att det va du som körde så du kan lägga ner ditt skitsnack m.m. m.m.
Så antingen erkänner du eller så får vi dra det till tingsrätten?

Okej svarar Pelle. Då tar vi det i tingsrätten då, det har jag inga problem med.
Pelle ser att Polisen drar sig lite och vet inte riktigt vad han ska säga.
Pelle vet att dom inte har ett skit och komma med då man aldrig kan identifiera en mc förare med mörka glasögon o.s.v.

Till slut säger POLISEN: Ja ja, vi bevisar det nästa gång.
Pelle: Vadå nästa gång, precis vad du ju så jävla säker på att du skulle dra mitt körkort. Har du ändrat dig nu eller?
Polisen: Vi vet både du och jag vem som kört och att det ska bevisas, så vi tar dig nästa gång.
Pelle: Ja ja, vi får väl se om det blir någon nästa gång.
Polisen: Kör försiktigt!
Pelle: Ingen risk!

Detta är dagens sanning.

Så nu får vi väl se vad alla moral tanter säger.

Fyyyy på pelle!! :hihi

Haha, ball story.

Det där med polack var ju helt sjukt smart. Tack för tipset :)

Go "pelle" go... :yoparty Ha ha ha, fan va ja skratta... ja där hade dom mycke å komma med...:tungan

polismannen lär suttit å :huvet i instrumentbrädan resten av den dan...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park