tur igen med polisen

jag har en fråga om vi säger att pelle hade lånat ut sin hoj till en svensk kompis hade han då behövt säga dä te polisen vem dä va då? lr tar dom pelles körkort om han inte säger dä?

jag har en fråga om vi säger att pelle hade lånat ut sin hoj till en svensk kompis hade han då behövt säga dä te polisen vem dä va då? lr tar dom pelles körkort om han inte säger dä?

"skyddande av brottsling" :D

Nä, det finns väl ingen skyldighet i Sverige att uppge nåt sånt,
precis som att man inte behöver uppge vem som lånat bilen när den blivit fotad av en fartkamera och man inte kan identifiera föraren?

( ? )

Fortkörning är inte ett brott utan en förselse. Och eftersom vi inte är tvungen att ange folk för deras förselser så kan vi bara le och hålla käften.

Dock, om du har ett skitjobb så fråga polisen om han vill göra ditt jobb kan du försöka göra hans jobb och ta reda på vem det var som körde. :D

PS. Har jag fel (vilket jag är 99% säker att jag inte har) ber jag om ursäkt. :tungan

Jag undrar vad fan som har hänt med snutarna egentligen. dom verkar så tama, För ett par veckor sedan så låg jag i ca 120 på 70 väg med lite slangningar osv. jag stannar vid ett rödlyse och precis efter kommer en snut som stannar breve mig. snutjäkeln visar tummen upp och kör vidare när det blir grönt. själv vart man lite skakis :) händelse nummer två jag stod och äldade gummi i en korsning mitt i natten varpå en snutbil helt plötsligt passerar mig i korsningen utan att jag märkte honom förns han precis passerade mig. Hel skumt! inte alls som på gamla moppetiden då dom jagade en för att man glömt blinka =)

Hahah så jävla bra berättelse....suttit o garva typ hela tiden:rofl

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...