Tur å retur 1934,4 km på en Streetfighter

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Funderar på att ta en sväng upp till Dorotea (långt upp i Sverige) ifrån Göteborg under kristi himmelsfärds helgen. Tanken är att köra 45:an hela vägen, 1934.4 stämmer nog inte exakt. Men för att komma till sak, jag börjar få kalla fötter. Väder å vind gör mej tveksam och så är det faktiskt en j**** bit å köra. Ska jag skita i det? Vädret ser ju inte så bra ut men förutom det så kan det bli ganska tungt att köra den typ av hoj jag har. Så råd å tips innan jag gör nåt dumt!

Om det nu blir av så sticker jag tidigt 17/5, så ser ni en vit S3 längst med 45:an så är det en galen Göteborgare som är på väg till Norrland :rolleyes: Min kollega sa att han hade snö blandat regn norr över förra veckan, jag kanske borde investera i ett regnställ innan jag sticker.

Tror inte jag riktigt förstår vad jag kommer ge mig in i, fast jag är van vid att köra många mil men det är med bil och i jobbet.

Det finns ett alternativ och det är 993,2 km tur å retur Muskö (Sthlm skärgård) istället!

Ha en trevlig helg! :tummenupp

//Rick

kolla www.smhi.se, ser det bra ut så åk, åk mindre vägar så blir det roligt, SMCs MC karta?

45:an låter bra, stanna och fika osv. så blir det skoj:tummenupp

De e bar å åk! Självklart skall du göra det, äventyren är alldeles för få nuförtiden. Fram för mer herrar med vaxade mustascher i vadmallskostymer på milsvidda glaciärer, med äran som drivkraft och den nyckfulla manligheten som motor.

Allvarligt så låter det förbaskat skoj, det lär ju bli ett minne för livet om inte annat. Risken finns att du inte kommer ihåg incheckningen på Landvetter lika väl...

/perris

Funderar på att ta en sväng upp till Dorotea...

Klart du skall! Jag tog en tripp till Norge o de blev ca 180 mil T.o.R.
Håll dig till de mindre vägarna så får du en mer varierad körning o ryggen tröttnar inte så fort. Ät o drick så du behåller koncentrationen...

Vädertips: Skriv ut smhi's molnbeskrivningar, så kan du göra din egen prognos o ev köra runt om sämre väder. :tummenupp

Kläder: Varma vantar och byxor. Ett helt vanligt regnställ kan passa utanpå.

Regntips: Vaxa visiret! Blir det regn, rullar vattnet lätt av. Håll det rent!

Gasa på o krocka inte med nått! :yoparty

Allt går om man vill ;)

Så sant! :D

kolla www.smhi.se, ser det bra ut så åk, åk mindre vägar så blir det roligt, SMCs MC karta?

45:an låter bra, stanna och fika osv. så blir det skoj:tummenupp

Precis så har jag tänkt 45:an blir kul :tummenupp

De e bar å åk! Självklart skall du göra det, äventyren är alldeles för få nuförtiden. Fram för mer herrar med vaxade mustascher i vadmallskostymer på milsvidda glaciärer, med äran som drivkraft och den nyckfulla manligheten som motor.

Allvarligt så låter det förbaskat skoj, det lär ju bli ett minne för livet om inte annat. Risken finns att du inte kommer ihåg incheckningen på Landvetter lika väl...

/perris

Minne för livet, jepp det e sant! Inte första gången jag givit mej in i idiot grejer, ex Barcelona - Göteborg på 27 timmar. Då sov jag 4 i Frankfurt och handla öl 30 min :D. Hur som helst tack för ditt in lägg, det gör så att det kvittar om det hade varit snö på vägarna :tummenupp

Besöka en dam, eller vad är dealen? :tungan

Näpp hon blir kvar i stan.

Klart du skall! Jag tog en tripp till Norge o de blev ca 180 mil T.o.R.
Håll dig till de mindre vägarna så får du en mer varierad körning o ryggen tröttnar inte så fort. Ät o drick så du behåller koncentrationen...

Vädertips: Skriv ut smhi's molnbeskrivningar, så kan du göra din egen prognos o ev köra runt om sämre väder. :tummenupp

Kläder: Varma vantar och byxor. Ett helt vanligt regnställ kan passa utanpå.

Regntips: Vaxa visiret! Blir det regn, rullar vattnet lätt av. Håll det rent!

Gasa på o krocka inte med nått! :yoparty

tackar för tipsen! Och så ska jag se till att inte krocka med nåt, välte hojen förra veckan så det får räcka. Ska försöka hitta ett regn ställ innan jag drar.

Jag funderar på Stockholm- Nordkap-Åbo- baren i en färja tillbaka till Stockolm på min S3 i sommar. Planerad tid ca 2v. Det hänger på vädret i slutet på Juli

Det ser mörkt ut!
SkitVäder.JPG

Lutar åt att det bli Sthlm skärgård istället. Gbg - Falköping - Askersund - Katrineholm - Södertälje - Muskö låter det som en kul väg, tänker inte sitta å köra motorväg iallafall?

Ha en go kort vecka :tummenupp

Det ser mörkt ut!
View attachment 193585

Lutar åt att det bli Sthlm skärgård istället. Gbg - Falköping - Askersund - Katrineholm - Södertälje - Muskö låter det som en kul väg, tänker inte sitta å köra motorväg iallafall?

Ha en go kort vecka :tummenupp

Ett förslag till vägval mellan Gbg och Falköping är gamla gbg-vägen till Borås sedan kör du mot Fristad. I Fristad kör du mot Tärrby/Varnum. Sedan över Nitta till Hökerum. I Hökerum kör du mot Älmestad och där tar du av förbi skolan mot Möne/Börstig. Till slut kommer du ut på Falköpingsvägen/46:an i Åsarp och har sluppit både den och tråkiga R40. Fristad - Hökerum är min "hemmabana" och grymt trevlig mc-väg! Om du har gott om tid kanske andra kan fylla på med sina förslag på vägval längre upp mot 08...

Det är inte supervarmt här uppe i luften så skaffa ett par riktiga vinterhandskar iaf!

Fan..låter kanon kul ju!

Gör en Forrest Gump och fortsätt istället...färjan över till Finland..ner genom öst europa...mongoliet...road of bones (sibirien)...flyg över till Alaska...ner genom Alaska...Kanada...USA etc etc....kan bli en riktig bra tur till slut!! :yoparty

Har du sett Long Way Round? Terra Circa? Mondo Enduro?
Mycket inspirerande! Kan bli svårt att kopiera deras rutt med en Speed Triple men om du gör det så är du garanterat hårdast av alla! :tummenupp :D

Klart du ska köra.

Se bara till att du håller dig torr och varm. Ta med nåt ombyte.
Händer och häck blir blöta först :)

En kaffe på ett fik gör underverk.

Låter riktigt nice! Men jag har lite kort om tid, vill upp hyffast snabbt å få mej en iskall öl :D Den svängen kan jag ta en dag när jag bara är ute å dö kör utan mål :tummenupp

Ett förslag till vägval mellan Gbg och Falköping är gamla gbg-vägen till Borås sedan kör du mot Fristad. I Fristad kör du mot Tärrby/Varnum. Sedan över Nitta till Hökerum. I Hökerum kör du mot Älmestad och där tar du av förbi skolan mot Möne/Börstig. Till slut kommer du ut på Falköpingsvägen/46:an i Åsarp och har sluppit både den och tråkiga R40. Fristad - Hökerum är min "hemmabana" och grymt trevlig mc-väg! Om du har gott om tid kanske andra kan fylla på med sina förslag på vägval längre upp mot 08...

Tänkte den svängen först :rolleyes: Men måste va tebax i Gbg sön kväll 20/5

Fan..låter kanon kul ju!

Gör en Forrest Gump och fortsätt istället...färjan över till Finland..ner genom öst europa...mongoliet...road of bones (sibirien)...flyg över till Alaska...ner genom Alaska...Kanada...USA etc etc....kan bli en riktig bra tur till slut!! :yoparty

Har du sett Long Way Round? Terra Circa? Mondo Enduro?
Mycket inspirerande! Kan bli svårt att kopiera deras rutt med en Speed Triple men om du gör det så är du garanterat hårdast av alla! :tummenupp :D

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back