Tur å retur 1934,4 km på en Streetfighter

Om planen är att dunka E4 från typ J-köping till Umeå så skulle jag nog hellre företa mig en annan resa.

dra bort 50 mil på resan och åk mindre vägar. Upp i värmland, och sedan genom dalarna och härjedalen. Man skulle kunna säga att man följer inlandsbanan. Just den sträckningen i dalarna är väldigt vackert, och det finns mysiga ställen att både övernatta och tälta på.

Det där med väder är ju svårt. Vet inte hur många klimatzoner man åker genom, men jag tror man måste förbereda sig för dåligt väder.

varför köra norrut så här tidigt på säsongen?
Jag snackade med en kund i Kiruna för några minuter sen, enligt honom har de riktigt kasst väder...

Jag och 7 andra hojburna polare drar iväg på en resa söderut nu till helgen.
Skåne, blekinge, österlen och vad allt heter där nere :) Vädret ser ut att vara rätt så gött där ner nu iaf :)

Jag har tänkt åka till Dorotea länge nu men aldrig blivit av. Men nu sa var det ett par grejer som behövde fixas, så tänkte slå två flugor i en smäll och åka lite lång vägars med hojen.

varför köra norrut så här tidigt på säsongen?
Jag snackade med en kund i Kiruna för några minuter sen, enligt honom har de riktigt kasst väder...

Jag och 7 andra hojburna polare drar iväg på en resa söderut nu till helgen.
Skåne, blekinge, österlen och vad allt heter där nere :) Vädret ser ut att vara rätt så gött där ner nu iaf :)

Jag har tänkt åka till Dorotea länge nu men aldrig blivit av. Men nu sa var det ett par grejer som behövde fixas, så tänkte slå två flugor i en smäll och åka lite lång vägars med hojen.

Göteborg-Karlstad-Vansbro-Mora-Sveg-Östersund-Dorotea

Vill man åka en liten omväg så rekommenderas Karlstad-Ludvika-Vansbro och åka rv 247 över sjön Malingarna. Där är det riktigt vackert.

rv 26 mellan Vansbro och Mora är en go mc-väg. Fint precis mitt i vid Brintbodarna och Gävunda.

Vet tyvär inte så mycket om vägen mellan gbg-karlstad, men från Ludvika och uppåt är det fint. Man kan även åka via älvdalen upp mot Idre och åka gent över mot sveg nån lite mindre väg.

Tar ju lite extra tid kanske med tanke på att du skall så långt.

Se upp för varg och björn :) Och inte minst renar när du kommer in i härjedalen. Brukar vara besvärligt mellan ytterhogdal och östersund (iallafall vintertid).

EDIT: När du kommer till vansbro kan du hyra en dressin och kasta upp hojen på den och cykla till Mora. :)

Är riktigt sugen på den långa svängen till Dorotea, så det blir kanske till att skjuta på det tills det blir bättre väder.

Dessutom fick jag pungtering på bakhjulet i går.. sura pengar!

Tack för förslagen :tummenupp
Mvh Rick

Göteborg-Karlstad-Vansbro-Mora-Sveg-Östersund-Dorotea

Vill man åka en liten omväg så rekommenderas Karlstad-Ludvika-Vansbro och åka rv 247 över sjön Malingarna. Där är det riktigt vackert.

rv 26 mellan Vansbro och Mora är en go mc-väg. Fint precis mitt i vid Brintbodarna och Gävunda.

Vet tyvär inte så mycket om vägen mellan gbg-karlstad, men från Ludvika och uppåt är det fint. Man kan även åka via älvdalen upp mot Idre och åka gent över mot sveg nån lite mindre väg.

Tar ju lite extra tid kanske med tanke på att du skall så långt.

Se upp för varg och björn :) Och inte minst renar när du kommer in i härjedalen. Brukar vara besvärligt mellan ytterhogdal och östersund (iallafall vintertid).

EDIT: När du kommer till vansbro kan du hyra en dressin och kasta upp hojen på den och cykla till Mora. :)

Är riktigt sugen på den långa svängen till Dorotea, så det blir kanske till att skjuta på det tills det blir bättre väder.

Tack för förslagen :tummenupp
Mvh Rick

3c och regn i jämtland idag...så det är nog klokt att du skjuter på det hela...jävla skit väder.

En annan ide är att döna genom norge ist, grymt fint o roligare vägar. Via trollstigen till trondheim och sen in till åre o hyra MTB nerför skutan!! Sen brassa vidare till Dorotea! :)
Fast du får nog kolla upp om norgevägarna är öppna för trafik ännu... brukar väl inte vara det förrän i Juni vissar år....

En annan ide är att döna genom norge ist, grymt fint o roligare vägar. Via trollstigen till trondheim och sen in till åre o hyra MTB nerför skutan!!

OT: Åre har visserligen ett par nedfarter öppnade vissa dagar nu, men downhillsäsongen startar inte på riktigt i Åre förns midsommar nån gång.
Då ska väl de flesta liftarna vara igång vad det verkar som iaf :)

Riktigt fin natur och trevligt folk efter vägen. Men tipset om Norge är nog inte så dumt det heller.

Aw, trist. Men du klarade dig från att vurpa iallafall ?!

.

OT: Åre har visserligen ett par nedfarter öppnade vissa dagar nu...

Midsommar säger du, då är det ju högsäsong i Stryn också! :) Hmm... vänta lite nu, lägg till en sväng runt treriksröset och Nordkapp så är det ju min drömresa vi pratar om. :va
När drar vi RickZ? :tungan

:sjuk Fryser redan!

3c och regn i jämtland idag...så det är nog klokt att du skjuter på det hela...jävla skit väder.

Jepp hojen stod parkerad när jag upptäckte det :Bugar

Riktigt fin natur och trevligt folk efter vägen. Men tipset om Norge är nog inte så dumt det heller.

Aw, trist. Men du klarade dig från att vurpa iallafall ?!

.

Hehe säg till bara så drar vi :tummenupp

Midsommar säger du, då är det ju högsäsong i Stryn också! :) Hmm... vänta lite nu, lägg till en sväng runt treriksröset och Nordkapp så är det ju min drömresa vi pratar om. :va
När drar vi RickZ? :tungan

Godmorgon!

Regn regn å åter regn! Jag blir kvar i Gbg denna helg. Får bli ett äventyr senare till sommaren.
Punkteringen är fixad iallafall :tummenupp

Kör så det ryker! //Rick

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back