TRX-tråden

oXydex skrev:
hehe väldigt bra timing eftersom det jag just gjort under förmiddagen blev såhär ;)

/oXydex

Typiskt..
Blev riktigt snyggt :tummenupp
Men vad är det för skruvhål som sitter på kutsen?
 
TRX-joCCe skrev:
Typiskt..
Blev riktigt snyggt :tummenupp
Men vad är det för skruvhål som sitter på kutsen?

Tack, kändes skönt att få in den för det ser inte riktigt hundra ut original.

Min hoj har passagerarhandtag där per default men det verkar bara vara vissa som har det så.

/oXydex
 
Hur fäste du det längre in?
Ser inte nån fästpunkt, är det bara ditklämt?
Blir det nån nummerskyltsbelysning när det sitter så där?
 
sEiKo skrev:
Hur fäste du det längre in?
Ser inte nån fästpunkt, är det bara ditklämt?
Blir det nån nummerskyltsbelysning när det sitter så där?

Fästanordningen ska jag fixa under morgondagen och ja det blir nummerbelysning för glaset är vitt hela vägen ut. Jag har inte kontrollerat det men ser ut att bli det iaf.

Fästanordnignen kommer jag nog antingen lösa med vinkeljärn ifrån låsfästet

/oXydex
 
oXydex skrev:
Fästanordningen ska jag fixa under morgondagen och ja det blir nummerbelysning för glaset är vitt hela vägen ut. Jag har inte kontrollerat det men ser ut att bli det iaf.

Fästanordnignen kommer jag nog antingen lösa med vinkeljärn ifrån låsfästet

/oXydex

Nu sitter den på plats och det blev faktiskt riktigt bra

Här kommer lite bilder.

Fotpinnarna måste jag kolla över oxå för föregående ägare har gjort ett riktigt skitjobb med den ena och den andra är på väg av igen verkar det som

/oXydex
 

Bifogat

  • 040822_01.sized.jpg
    040822_01.sized.jpg
    94.3 KB · Visningar: 152
  • 040822_04.sized.jpg
    040822_04.sized.jpg
    91.6 KB · Visningar: 147
  • 040822_11.sized.jpg
    040822_11.sized.jpg
    91.7 KB · Visningar: 172
  • 040822_12.sized.jpg
    040822_12.sized.jpg
    92.8 KB · Visningar: 160
  • 040822_13.sized.jpg
    040822_13.sized.jpg
    90.6 KB · Visningar: 144
Last edited:
Kvicken skrev:
Jodå, jag har lite Over Racing prylar på min hoj. Tydligen fanns det ett helt kit man kunde köpa, jag har inte hela kitet utan bara de grejorna som hör hemma i motorn:
Högkompskolvar 868 cm^3
Fuggar, Keihin FCR 41
Kammar. Nåja, det är Ve-two kammar men ryktet säger att de ska vara väldigt lika Overs egna.
6-växlad låda. Har inte orkat mecka dit den, något osäker på om utväxlingarna funkar bra på gata.

//Pelle

Det där med 6-växlad låda får du gärna berätta lite om.
Har haft min i 2 år nu & letar fortfarande efter en sjätte växel när jag är ute & kör... :kocko
Var den från OVER åxå? Går det att beställa hem eller ännu bättre... vill du sälja din? :7peta
 
HansJ skrev:
mmm, men bakljuset blev snyggt :tummenupp

Tackar. Tog mig inte många timmar att fixa heller.

Ang. svetsen så ska polaren som är svetsare se över det och göra det ordentligt för högersidan kommer ge upp snart samt vänstersidan ser riktigt ful ut

/oXydex
 
TRX-joCCe skrev:
Det där med 6-växlad låda får du gärna berätta lite om.
Har haft min i 2 år nu & letar fortfarande efter en sjätte växel när jag är ute & kör... :kocko
Var den från OVER åxå? Går det att beställa hem eller ännu bättre... vill du sälja din? :7peta

Jodå, det är en Over-låda, lådan härstammar från någon av Yammas 750-hojar med viss mod från Overs sida.
Kommer inte ihåg siffrorna på utväxlingarna men jag vet att ettan var högre än på original och sjätte är något lägre.
För tillfället kör jag med ett 16-kuggs framdrev och trivs ganska bra med det, har haft 224 på cykeldatorn (vill inte varva in på rött!) så farten räcker för mig. Har en stark misstanke om att Over-lådan skulle kräva ett 17-kugg fram och då får man ju tyvärr ganska tråkiga stadstrafikegenskaper (kan man säga så?)
Jag har inga planer på att sälja den, då min original-låda väsnas lite på vissa växlar tänkte jag att den kan komma väl till pass nån dag. (Eller om jag plötsligt får tillräckligt med fritid!!)


//Pelle
 
Munstycken

Tänkte ta tillfället i akt och fråga om ni som bytt ljuddämpare har gjort nåt åt munstyckena i förknasarna och isåfall vilken storlek på dom och ev nålläge som vart bra med ett "rätt" öppet avgassystem? Byter man till ett kn filter som också pratas så om?
Har sett att stiften är rätt vita så nåt ska jag nog göra till vintern frågan är bara vad :)
 
Ola_FZR skrev:
Tänkte ta tillfället i akt och fråga om ni som bytt ljuddämpare har gjort nåt åt munstyckena i förknasarna och isåfall vilken storlek på dom och ev nålläge som vart bra med ett "rätt" öppet avgassystem? Byter man till ett kn filter som också pratas så om?
Har sett att stiften är rätt vita så nåt ska jag nog göra till vintern frågan är bara vad :)
Kan bara svara vad jag läst på andra siter, (har inte originalförgasarna), TRX ska tydligen gå rätt fett original, så det ska inte behövas. Har du vita stift kan det iofs vara läge (förutsätter att du kör med original värmetal?) Själv kostade jag på en Dynojetbänkning, de fick skruva och byta tills jag blev nöjd. Med nya avgassystemet på verkar det som min går lite för tunt, så jag tänker bänka om den snart igen efter lite luftboxmodifieringar oxå...

KN filter tvistas det om, vacuumförgasare kan bli sämre med mindre sugmotstånd, (öppningshastigheten av trottel blir tydligen tokig?) men jag vet ärligt inte om våra hojar har vacuumförgasare original? Jag har KN filter på i vart fall, om inte annat så lär det betala sig i längden pga skippade filterbyten (säkert helt irrationell argumentation, det blir nog lika dyrt ändå ;))

En kille på Yahoo's TRX grupp hävdar att han hittade en hel del hästar genom att borra hål i luftburken på strategiska ställen. Han gjorde en bänkning innan och en efter, men jag fick aldrig klart i om han hade optimala justeringar av förgasarna innan? OM han har rätt borde det tyda på att TRX:en mår bättre av öppnare andning, oavsett vacuumförgasare eller inte.
 
Kolvringarna. Nån som kan plocka fram artikelnummer åt mig? Kanske nån som har en microfiche eller nåt rent av?

Till TRX då alltså....
 
Jåke skrev:
Kolvringarna. Nån som kan plocka fram artikelnummer åt mig? Kanske nån som har en microfiche eller nåt rent av?

Till TRX då alltså....

Microfishes som jag hittade innehöll inte några artikelnummer som jag minns det men ring nån MC-firma, vilken som helst så har ju de informationen åt dig

/oXydex
 
Jåke skrev:
Kolvringarna. Nån som kan plocka fram artikelnummer åt mig? Kanske nån som har en microfiche eller nåt rent av?

Till TRX då alltså....
kolla på kedo
Eller ännu bättre, ring mascot motor på 0380-75084.
Mycket kompetent yamaha personal :tummenupp
 
Last edited:
TRX-joCCe skrev:
kolla på kedo
Eller ännu bättre, ring mascot motor på 0380-75084.
Mycket kompetent yamaha personal :tummenupp
:Bugar

Har lite tveksamheter till det där att ringa till handlare å fråga såna saker. De brukar inte vara så samarbetsvilliga när de inser att man inte tänker handla :gnissla Men det kanske bara är erfarenheterna från lokala krängaren....

Har förresten kollat igenom Kedo-katalogen och hittat mycket roligt :yoparty men måste ha missat kolvringarna....
 
Ola_FZR skrev:
Riktigt nice baklyse :tummenupp
Tror jag ska ompröva min tanke med diod lyse detta verkar enklare :)

Tackar och bockar. Jo det va inga svårigheter i att göra det alls och om jag har läst rätt på lite olika ställen så passar R1'ans kåpglas 98-99 som handen i handsken på baklyset så då får du ett 2-delat om du tycker det är trevligare och vill ha lie annorlunda

Lycka till ;)

/oXydex
 
Tickar era hojar från topplocket nånstans upp till ca 3000 varv? Min gör det, jag har frågat runt på andra siter, men det avfärdas som normalt. Jag känner mig inte helt övertygad... Har läst lite elaksheter om dålig smörjning av kammar vid kallstart (själv gasar jag aldrig innan motorn fått lite temperatur), med skurna kamlager och rensade vevaxelskamdrev, och sen har vi det vanliga om mjuka ventilsäten. När min justerades i våras var det ingen fara i varje fall med ventilspelet. Kom igen och berätta om alla hemska missljud ni har, och gör min nattsömn lugnare!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top