Kanon, tack!Eller nya
3HE259240000 • . Pin, Pad Part Yamaha - MSP
MSP is Europe’s most popular online parts supplier, buy new Yamaha manufactured • . Pin, Pad from MSP, worldwide shipping using DHLwww.motorcyclespareparts.eu

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kanon, tack!Eller nya
3HE259240000 • . Pin, Pad Part Yamaha - MSP
MSP is Europe’s most popular online parts supplier, buy new Yamaha manufactured • . Pin, Pad from MSP, worldwide shipping using DHLwww.motorcyclespareparts.eu
Hur lång tid tar det?Jag kan ta hem pinnarna originaldelar för typ 60-80,-/st (plus frakt om de inte hinner med liggande order), de små R-sprintarna finns på eBay.
Kan nog få hem på en vecka, annars har jag garanterat beggade pinnar liggande. Såg ut att vara till bakbromsen?Hur lång tid tar det?![]()
Jepp, det är till bakbromsen, beggade blir alldeles utmärkt!Kan nog få hem på en vecka, annars har jag garanterat beggade pinnar liggande. Såg ut att vara till bakbromsen?
Gräver lite imorgon!Jepp, det är till bakbromsen, beggade blir alldeles utmärkt!![]()
Tack snälla för pinnarna!Gräver lite imorgon!
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Mjuk, oarmerad ID 8 mm bensinslang från eBay i en längre slinga så jag kan lyfta tanken utan att lossa slangen.Tack snälka för pinnarna!En fråga, vad använder ni för slang mellan kran och pump?
![]()
Mjuk, oarmerad ID 8 mm bensinslang från eBay i en längre slinga så jag kan lyfta tanken utan att lossa slangen.
Går man till slangservice eller liknande har de bara armerad och den är för hård för att göra så med.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
8mm, då borde den sitta väldigt tight på kranenkan nog vara bra med en längre (eller kanske mindre kort) så kanske man inte behöver öva på att svära varje gång man ska lyfta tanken!Mjuk, oarmerad ID 8 mm bensinslang från eBay i en längre slinga så jag kan lyfta tanken utan att lossa slangen.
Går man till slangservice eller liknande har de bara armerad och den är för hård för att göra så med.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Det blir tajt men värmer man lite funkar det fint. Eller byter till en vanlig av/på-kran med vettig 8 mm anslutning.8mm, då borde den sitta väldigt tight på kranenkan nog vara bra med en längre (eller kanske mindre kort) så kanske man inte behöver öva på att svära varje gång man ska lyfta tanken!En annan fråga, brukar folk använda extra soppafilter efter tanken?
Mjuk, oarmerad ID 8 mm bensinslang från eBay i en längre slinga så jag kan lyfta tanken utan att lossa slangen.
Går man till slangservice eller liknande har de bara armerad och den är för hård för att göra så med.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Mjo, det gör ju det. Jag fakturerade runt 12 timmar plus delar för att sätta igång en TDM som stått i 11 år och då var jag ändå hyggligt förberedd på jobbet.Hur har du dragit slangen, har du lust att ta en bild?För övrigt, att en hoj står i 10+ år sliter på det mesta, idag kunde jag konstatera att jag måste renovera bromscylindern till bakbromsen...
![]()
Jäklar, önskar jag kunde svara dig. Har ändå gått igenom och gjort rent de förgasarna några gånger men får ingen minnesbild av problemet. Är det plastbiten som är problemet eller o-ringen? Den vita plastbiten vet jag sitter jäkligt tajt och kan vara svår att pressa på. Det kan vara enklast att pressa på den från nålen smala ända så man kan trycka ner bakkant mot en bänk eller nåt tills den sätter sig mot låsbrickan.Snälla, behöver hjälp.
Som jag nämnt tidigare i tråden håller jag på och justerar en TDM som
inte vill gå riktigt bra. Jag har åkt en del och konstaterar att nålarna behöver
höjas ett steg. Bra så långt.
Men, det sitter en vit plastbit med en O-ring som håller nålen på plats i trotteln
och den får jag inte tillbaka hur jag än försöker. Vad är tricket? Sväller o-ringarna
så att de är omöjliga att återmontera eller vad är grejen?
(Det är en TDM -99 med de uppdaterade förgasarna om det gör någon skillnad.)
/ Mikael
Om jag kommer ihåg rätt så när varvräknaren goes swingin måste man sätt TPSen.....eller byta den då den kan vara kass....Info finns säkert här.....men helt säkert på UK forumet!!Jaha, nu har jag iaf. kommit så långt att jag har startat hojen och kunde konstatera att den baktänder rätt jävligt, och att varvräknaren pendlar trots att varvtalet var konstant, frågan är varför baktänder den, det gjorde den inte när jag startade upp den för några veckor sedan…?
Rätt, låter som att TPS är felinställd eller trasig. Tydligt förklarat i VHB hur man justerar och det är dessutom enkelt och snabbt gjort ifall det skulle behövas.Om jag kommer ihåg rätt så när varvräknaren goes swingin måste man sätt TPSen.....eller byta den då den kan vara kass....Info finns säkert här.....men helt säkert på UK forumet!!
Med dessa kan du växla åt rätt håll ocksåEn av fotpinnarna på min TRX har fått sig en smäll och blivit böjd nån gång i tiden.
Tänkte byta ut den och hittade en uppsättning som såg identisk ut. Men vid närmare granskning verkar de inte vara för TRX.
Var hittar jag passande fotpinnar? Orginal funkar fint eller om pinnar fr. någon annan modell passar kan det vara lika intressant.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |