Tror ni säljaren kommer berätta...

Har provkört den. Den är helt jävla brutal när alla reglage för motorprestanda är satta på max. Stödkuddar i stolssidorna som håller en upprätt i sätet vid svängar/sladdar, paddelväxling som får körningen att bli till ett dataspel, varvtal och växel som visas i framrutan så att man kan ligga på optimalt varvtal hela tiden(507hk...POFF), sjukt bra bromsar i alla hastigheter, grymfjädring, underbar acceleration med mycket mera:yoparty :yoparty :yoparty

Dock så blir dödläget/rycket mellan växlarna lite väl läskigt i kurvpartier då jag gärna hade haft manuell låda för att få bättre mjukhetskänsla, men å andra sidan så måste jag erkänna att jag var jävligt glad att jag hade båda händerna på ratten när vi körde kurvor...:näsblod

Synd bara att den ser så gubbig ut och även inte låter lika vasst som lille brorsan M3. M3:an skulle på något sätt kännas mer rätt som leksak/sportbil (inte bara ekonomiskt). M5.an...hmmm, man ska inte leka rally i en familjebil.

Trots allt det goda så vill jag ändå ha en helt onödig Hummer istället.

Dunket är ju tvärskönt i växlingarna :tummenupp Ljudet är jag med lite förvirrad på, tyckte femman ylade skönare än m3'ans v8. Om det är nya m3'an du jämför mot..
M5-touring är dock så cool en kombi kan bli, 500hk är alltid 500hk, även 420 i m3'an var jävligt roliga de också ;)

Ja, nu har jag ju inte svart på vitt, hur många det är.
Men jag har sett många olika exemplar här i Malmö.
Ingen i just en M5, men däremot ganska många i M6, M3, Z3, diverse Merca AMG, Porsche Carrera osv osv.
Och de hittar inte gasen någon av de. :näsblod

:fakta

Gubbar i nya prestigebilar, kan inte, vågar inte, omöjligt att få ett race.
Börjar bilarna bli typ 5+ har dom sipprat ner till dom som gasar och man får passa sig.

Tråkigt nog är jag själv gubbe fast utan pengar, jag är bara bitter

Ja, nu har jag ju inte svart på vitt, hur många det är.
Men jag har sett många olika exemplar här i Malmö.
Ingen i just en M5, men däremot ganska många i M6, M3, Z3, diverse Merca AMG, Porsche Carrera osv osv.
Och de hittar inte gasen någon av de. :näsblod
Ingen i M5 alltså... :rolleyes:

Väldigt få sporthojar går i 299 med fullt nedlägg, och heller går inte så många bilar till max som konstaterat.
Vilken jävla bil för övrigt. :)

Dunket är ju tvärskönt i växlingarna :tummenupp Ljudet är jag med lite förvirrad på, tyckte femman ylade skönare än m3'ans v8. Om det är nya m3'an du jämför mot..
M5-touring är dock så cool en kombi kan bli, 500hk är alltid 500hk, även 420 i m3'an var jävligt roliga de också ;)

Har du kört nya M3? :mad:
Jag har sett en (felparkerad på Karlavägen, var annars).
Stämmer det att det är gamla M5 motorn i den?

Last edited:
Väldigt få sporthojar går i 299 med fullt nedlägg, och heller går inte så många bilar till max som konstaterat.
Vilken jävla bil för övrigt. :)

Nä den är helt nyutvecklad, dock går gamla motorn att hitta i Hartage H1 (1-serien) för miljonen.

Ja det är jag fullt medveten om. Klantigt formulerat av mig. Har du M60 själv eller är det M62 i de där? Kanske till och med v12?

Last edited:

Japp, polaren vann en m3 för en weekend, fredag-måndag ;)
Fick passagerarna att skrika ordentligt, för den går jävligt brett när man slår av hjälpsystemen, det roliga är att den går brett även med skiten inkopplat, i värsta m-läget :)
Så har 50 mil bakom ratten på den, inte mycket kvar av däcken när vi lämnade tillbaka den ;)

Jäkla skönt ljud i den klumpen iaf! :tummenupp

Bara att börja spara inför 18-års dagen! :yoparty

Japp, polaren vann en m3 för en weekend, fredag-måndag ;)
Fick passagerarna att skrika ordentligt, för den går jävligt brett när man slår av hjälpsystemen, det roliga är att den går brett även med skiten inkopplat, i värsta m-läget :)
Så har 50 mil bakom ratten på den, inte mycket kvar av däcken när vi lämnade tillbaka den ;)

Min avundsjuka går inte att klä i ord. :gråta
Var vinner man en sådan weekend?

Apropå bilar såg jag något bra lurigt idag:
  • Gallardo
  • Citycamouflagelackad (tror jag, såg kort stund bakifrån)
  • Färganpassad takbox (!)

Vem fan kör takbox på en Lamborghini? :lol

Nä den är helt nyutvecklad, dock går gamla motorn att hitta i Hartage H1 (1-serien) för miljonen.

Det bara måste ju vara samma människro som tryckte i 5-literstolvan i en 318 Compact på mitten av 90-talet?
Bra stört. :tummenupp

Last edited:
Min avundsjuka går inte att klä i ord. :gråta
Var vinner man en sådan weekend?

Inbjuden på nåt skit på solvalla med lite provkörningar och skit för att han hade hämtat ut sin nya tjänste-beemer nyss.
Den går riktigt bra upp till 250 på mätaren, sen börjar det faktiskt gå lite trögt upp till 273 innan hastighetsspärren slog i. Sen vet jag inte om det är 250 ärliga eller om det kanske går några km/h till med 19"-tummarna.
m3-m5 om man vill ha snabb bil och ta med passagerare och packning, annars är det fortfarande porsche som gäller.

Det bara måste ju vara samma människro som tryckte i 5-literstolvan i en 318 Compact på mitten av 90-talet?
Bra stört. :tummenupp

Nä det var någon tokig norrman. Detta är en av de största BMW hustrimmarna tillsammans med Alpina och Ac Schnitzer. http://www.hartge.de/ Hemsidan är värt ett besök.

Sen noterade jag ett stavfel hos dig. Även solen har fläckar? Men det är kanske för mycket "white trash" över det talesättet?

annars är det fortfarande porsche som gäller.

Vänta bara på att M1 gör comeback. :mad:

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt