Tror ni säljaren kommer berätta...

Vänta bara på att M1 gör comeback. :mad:

Glider BMW till vardags, men skulle jag köpa en bil för att piska ringen med skulle de bli en porsche turbo eller helst gt.
Men eftersom man har tant och barn skulle det nog funka rätt bra med en m5-kombi också. Ska man ha råd med en sådan får jag nog sticka och konsulta i norge betydligt längre än det är tänkt :D
Åkte M5-taxin på ringen i somras också, klart rolig upplevelse :tummenupp

m3-m5 om man vill ha snabb bil och ta med passagerare och packning, annars är det fortfarande porsche som gäller.

Ja, det är två olika koncept. Porsche är banbil i princip, BMW är bruksbil, det är det som gör BMW:n grymmare på något sätt.
Samma som med Audi RS och allt vad de heter, man kan slököra till stormarknaden eller brassa helvet. Porsche är liksom bara brassa helvet, eller inte riktigt, men ja ungefär.

Nä det var någon tokig norrman. Detta är en av de största BMW hustrimmarna tillsammans med Alpina och Ac Schnitzer. http://www.hartge.de/ Hemsidan är värt ett besök.

Sen noterade jag ett stavfel hos dig. Även solen har fläckar? Men det är kanske för mycket "white trash" över det talesättet?

Nä, det var nog Hartge, det var någon stor tysk trimfirma i alla fall.
Jag vet inte vad det är för vita sopor du menar, men jag avstår den diskussionen. ;)

Last edited:
Glider BMW till vardags, men skulle jag köpa en bil för att piska ringen med skulle de bli en porsche turbo eller helst gt.
Men eftersom man har tant och barn skulle det nog funka rätt bra med en m5-kombi också. Ska man ha råd med en sådan får jag nog sticka och konsulta i norge betydligt längre än det är tänkt :D
Åkte M5-taxin på ringen i somras också, klart rolig upplevelse :tummenupp

Då är du otrogen i tanken i alla fall. Men det är så klart sant, vem skulle tacka nej till GT:n. Dock gillar jag de vita GT3 RS grymt mycket.

Nä, det var nog Hartge, det var någon stor tysk trimfirma i alla fall.
Jag vet inte vad det är för vita sopor du menar, men jag avstår den diskussionen. ;)

Men för en massa år sen var det med något hemmabygge i tidningen Bilsport från Norge, trodde det var det du menade.

Tyckte det mest var lustigt att du stavade fel när du alltid anmärker på folks tillkortakommanden eller slarv med just stavning.

Själv gillar jag privatbyggen bäst just på grund av råheten i mångas byggstil. Jag tycker till exempel att en BMW E30 med 500 överladdningshästar är roligare än en 550hk RS6. Även om den är betyligt långsammare runt en bana.

Last edited:
snyft... vill... ha...
men samma problem som med hojen. För mycket hallonkräm under huven för Sveriges vägar..

Last edited:
Ständigt detta 'lastar mer'. Vaffan gör folk med sina bilar? Kör ni timmer från skogen? Betongsliprar?

Kör barnvagn, matkassar, racedäck, racesoppa, verktygsskåp m.m.
Kombi äger, förutom möjligtvis sämre vridstyvhet bak i karossen, men det gör ju bara att det går bredare i sånt fall :D

Kör barnvagn, matkassar, racedäck, racesoppa, verktygsskåp m.m.
Kombi äger, förutom möjligtvis sämre vridstyvhet bak i karossen, men det gör ju bara att det går bredare i sånt fall :D
Inget av det du nämner går inte in i en sedan.

Inget av det du nämner går inte in i en sedan.

Kombi är både mer bekvämt och i många fall snyggare. I BMW's fall kanske inte det estetiska vinner hos kombin men jag skulle ta den före sedanen/coupén varje dag.
Det är redan konstaterat, du har pissdålig smak.

Bara jag som tycker E39:an är snyggare? helst alpinvit med tonade rutor och svarta fälgar. :tummenupp

Ständigt detta 'lastar mer'. Vaffan gör folk med sina bilar? Kör ni timmer från skogen? Betongsliprar?

Men det är ju bara att acceptera att det är mer lättlastat. Jag har haft både och så jag vet hur det skiljer. I alla fall E34 och E30.

Tror du blandar ihop mig med en annan skribent i denna tråd. :gnissla

Nej du skrev "människro" istället för det jag antar ska vara "människor". Om du inte ändrat det så ser du det själv i ett av dina tidigare inlägg, och har du ändrat det så, ja då vet du.

Last edited:
Min avundsjuka går inte att klä i ord. :gråta
Var vinner man en sådan weekend?

Apropå bilar såg jag något bra lurigt idag:
  • Gallardo
  • Citycamouflagelackad (tror jag, såg kort stund bakifrån)
  • Färganpassad takbox (!)

Vem fan kör takbox på en Lamborghini? :lol

Det bara måste ju vara samma människro som tryckte i 5-literstolvan i en 318 Compact på mitten av 90-talet?
Bra stört. :tummenupp

Var väl också hartge!??

BTW, kör också bara Touring (Bayersk kämpe) samt Voblo V40.
Anledningen är riktigt simpel, har hundar och lite större hundar stoppar du inte in under luckan i en sedan.. :)

Såg ngn annan som också körde bayersk V8 touring, bara jag som tycker M60 har en roligare karaktär än M62?

Hade en E34 540i (manuell) den var bra mkt rivigare än den nuvarande E39 540iA som jag kör nu. E39 mattas ordentligt vid 180 medans E34 tappade först efter 200.. visserligen skiljer det ca 300 kilo i vikt mellan bilarna men ändå..

Last edited:
Kombi är både mer bekvämt och i många fall snyggare. I BMW's fall kanske inte det estetiska vinner hos kombin men jag skulle ta den före sedanen/coupén varje dag.
Det är redan konstaterat, du har pissdålig smak.
Ja, en låda är ju oerhört estetisk. Du har dessutom den oerhört dåliga smaken att bo i avkroken Arboga. Du är så att säga diskvalificerad.

Men det är ju bara att acceptera att det är mer lättlastat. Jag har haft både och så jag vet hur det skiljer. I alla fall E34 och E30.
Lättlastat? Är det svårare att lyfta upp en kasse i en sedan än i en skåpbil?

Last edited:
Ja, en låda är ju oerhört estetisk. Du har dessutom den oerhört dåliga smaken att bo i avkroken Arboga. Du är så att säga diskvalificerad.

Lättlastat? Är det svårare att lyfta upp en kasse i en sedan än i en skåpbil?

Och sen när blev Kstad höjden av god smak?

Ge mig en sedan där höjden inte sätter stopp för mitt verktygsskåp och Aspendunkarna så köper jag den direkt.....

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år