Triumphs elhoj: 178 hk i 10-kilos motor

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det spelar ju ingen roll om man bara lastbalaserar, sedan måste man ju bajsa var 8'e mil också.

och vikten känns ju inte när man väl rullar (hört från en customåkare)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, om man viftar med det så kan man ju ana att totalvikten är lite sådär. Och vad är räckvidden? I synnerhet vid ett lite sportigare körsätt...
Problemet är ju snarare laddtid med vanlig 230v.
178hk ~ 130kw.
Mao ger en timme laddning på 230v*16A - 3680/130000 ~ 0,028h eller ca 1 minut 20 sekunder på fullgas.
Förutsatt att det inte finns några förluster någonstans.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Problemet är ju snarare laddtid med vanlig 230v.
178hk ~ 130kw.
Mao ger en timme laddning på 230v*16A - 3680/130000 ~ 0,028h eller ca 1 minut 20 sekunder på fullgas.
Förutsatt att det inte finns några förluster någonstans.
Om du bara kör med full effekt ja. Men gör man det? Alla sporthoj.com-forumnissar såklart men alla vanliga dödliga.
Hur stort är batteriet?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Näe, men någon minut går väl ändå ganska fort, om man delar upp det i 15 sek intervaller, eller så.
Ja jo.
Skulle gissa på att någon minut går ganska fort. Man plockar nog ungefär en minut i minuten.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ska bli spännande att se hela specen.
Kommer hamna en bit norr om 200' antar jag?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En räckvidd på 16 mil och en vikt på 220 kg
Ska ladda 0-80% på 20 minuter.

Men det är ju reklambroshyrsuppgifterna, vad som händer i verkligheten är en annan sak.

Man tar sig kanske 8 mil motorcykelkörning (WLTP är knappast aktuellt) och då när man kommer till laddaren är det inte säkert att den vill ladda alls för att man har kört batteriet för varmt.

Real world testing är det enda som säger något, och då ska den utföras av någon som inte gillar elfordon
Att titta på tester av elbilsentusiaster är ju meningslöst eftersom dom aktivt försöker att få allt att låta som om det vore helt perfekt.

Han Llwellen har ju hyllat varenda glorifierad golfbil med 5 mils räckvidd och en 50W solpanel på taket som det enda fordon som behövs, en evighetsmaskin bara man parkerar den i solen....
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top