Triumph Thruxton-tråden

Mera OT:

"Hojlust" är kanske en kombo av:
- Trevlig hoj som gör att man längtar lite varje dag
- Sköna vägar i omgivningen, som gör även en kort tur till en upplevelse
- Bra utflyktsmål 1)
- Engagerade hojkompisar som hänger på, eller som får en själv att hänga på 2)

Det låter rimligt. Min lust dök efter några år med Ryath när jag hade utforskat mycket av vägarna runt omkring (självklart inte alla vägar, men en hel del) och jag började bli tvungen att lägga mer och mer tid på transportsträckor för att hamna på lite ny mark. En timma motorväg eller liknande (enkel resa) är inte roligt på en Thruxton. Förra säsongen tog det fart igen i och med att kär-ingen skaffade lapp och hoj; enda problemet var hennes uthållighet som inte var i klass med min. :P Det gäller att hålla det intressant på något sätt; jag skulle nog gärna glida över till lite mer touring, weekends och så där, för att få mig en dos av nya äventyr, men det lär nog dröja innan det finns tid till sådant (utöver Vättern-rundan då förstås ;)).

........................enda problemet var hennes uthållighet som inte var i klass med min. :P Det gäller att hålla det intressant på något sätt; jag skulle nog gärna glida över till lite mer touring, weekends och så där, för att få mig en dos av nya äventyr, men det lär nog dröja innan det finns tid till sådant (utöver Vättern-rundan då förstås ;)).
Så du åker inte med på nästa tur till Lofoten då, alltså? ;)
(500 mil tur och retur från Göteborg - om man kör Norrlandskusten upp och Norges västkust ned)

Nu är det såhär

Dom nya 1200 Thrux’s är den största nöjesmakin som finns.

Är man lite leds på MC, ska man direcKt köpa sig en 1200. Det är den första MC jag haft vart jag skratter når jag slår den på.

Finns en S och en R begagnad t salu i Stockholm

Kollegerna har börjat att köra till jobbet (och de är för övrigt mycket nöjda över att snart få betala för att typ halvera sina resetider, eller inte). Själv har jag bara börjat göra i ordning utrustning och motorcyklar, så när vårsolen nu tittar fram rycker det i både min och hustruns hojtarm.

Hur går det för er? TMax har väl redan kört över 500 mil? ;)

Kollegerna har börjat att köra till jobbet (och de är för övrigt mycket nöjda över att snart få betala för att typ halvera sina resetider, eller inte). Själv har jag bara börjat göra i ordning utrustning och motorcyklar, så när vårsolen nu tittar fram rycker det i både min och hustruns hojtarm.

Hur går det för er? TMax har väl redan kört över 500 mil? ;)
Ligger för mycket snö framför dörren till garaget än, och på tok för kallt (-8) på mornarna än. Men jag mötte årets första båge på väg från jobbet idag.

Skickat från min Z2 Plus via Tapatalk

Nu har jag äntligen fått ut den o kört några mil. Fan man glömmer ju varje vinter att man äger världens coolaste hoj..

Nu har jag äntligen fått ut den o kört några mil. Fan man glömmer ju varje vinter att man äger världens coolaste hoj..
Jag insåg samma sak när vi var nere i garaget häromdagen och jag drog av skynket. Dessutom var den ganska välputsad. ^^ Imorgon blir det (förhoppningsvis) oljebyte och där är jag lite nervös över att skruva på hustruns riskokare som jag inte är bekant med.

Jag insåg samma sak när vi var nere i garaget häromdagen och jag drog av skynket. Dessutom var den ganska välputsad. ^^ Imorgon blir det (förhoppningsvis) oljebyte och där är jag lite nervös över att skruva på hustruns riskokare som jag inte är bekant med.
Då skulle jag rekommendera att du låter hustrun byta olja på det moderna eländet själv?

Då skulle jag rekommendera att du låter hustrun byta olja på det moderna eländet själv?
Så blir det kanske. Vi avvaktar dock nu, för den hade rullat lite väl lite sedan förra bytet. På tal om modernt elände: Man måste lyfta på tanken om man vill ha ut tändstiften. :-O

Pulverlackering i Stockholm?

Någon som vet ett bra ställe i Stockholm där jag kan få en gammal styrkrona pulverlackad? Gärna utan att allt förarbete skall vara gjort av mig.

Det finns några små "hack" i aluminumet. Vad fyller man lämpligtvis de med?

Någon som vet ett bra ställe i Stockholm där jag kan få en gammal styrkrona pulverlackad? Gärna utan att allt förarbete skall vara gjort av mig.

Det finns några små "hack" i aluminumet. Vad fyller man lämpligtvis de med?
Aluminium! Eller zink. Väldigt lätt att löda i en dutt om man bakat kronan lite i ugnen först.

Var köper man det? Vilken temperatur skall man förvärma till? En lödkolv för elektronik räcker till?
Zink finns i offeranoder till båtar bland annat, och näe, du får allt ha en gaslåga :) värmer man alu klumpen till några hundra grader så slipper man stå och slösa gas i evigheter.

Zink finns i offeranoder till båtar bland annat, och näe, du får allt ha en gaslåga :) värmer man alu klumpen till några hundra grader så slipper man stå och slösa gas i evigheter.
.

Man kan också göra nån form av sovsäck i gullfiber till alut om man skall löda med zink så man löser värmledningsproblemet.

Dock bör man veta att alu kollapsar och smälter omelebums utan förvarning så man får ha lite fingertopskänsla

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show