Alikzus
Twin Power Ranger
Varför skulle man vilja ta bort startspärren på stödet?Okej.
E ju "dödmansgreppet" för stödet som ska kopplas bort sen förlänga startkabeln.
Får bli projektet till vintern.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle man vilja ta bort startspärren på stödet?Okej.
E ju "dödmansgreppet" för stödet som ska kopplas bort sen förlänga startkabeln.
Får bli projektet till vintern.
Varför skulle man vilja ta bort startspärren på stödet?
Man måste garanterat Inte ta bort startspärren. Det är nog mest så att kabeln blir synlig när triangeln öppnas och det går ju inte! Form före funktion i alla bikerförbättringar är lag!På de kittet ja länkade behöver man koppla bort den. Dom säger inte varför. Sen måste man ta bort all tejp gör att placera om lite. Förlänga startkabeln.
Man måste garanterat Inte ta bort startspärren. Det är nog mest så att kabeln blir synlig när triangeln öppnas och det går ju inte! Form före funktion i alla bikerförbättringar är lag!![]()
Det är ju tämligen enkelt att förlänga lite kablage om man nu vill det. Skivbromslås har jag än så länge aldrig glömt, men sidostöd händer lite då och då.Tror inte den räcker upp dit heller där man ska placera den?? Men men, vinterns bekymmer![]()
Jag vet. Jag är inte känd som stor-moddare. Snarare tvärtom. Men några uppgraderingar har jag gjort i vinter:
- Olja och filter (det kan väl nästan räknas?)
- Nya Michelin Pilot Road 3 fram och bak (det måste väl också räknas?)
- Moddat insug (det här räknas på riktigt!)
Jag fick lära mig att man kan plocka bort en del "onödigt" ur luftburken och få bättre gasrespons och (troligen) ett par hästar extra. Se bilden.
![]()
Mer luft in -> betydlig snabbare gasrespons. Känns subjektivt som att hojen fått några nya hästar. Mer och go'are insugningsljud.
Men kommer det inte en massa extra sk*t in i filtret om man plockar "gummimojen" som skýddar? Jo, det kan det göra. Men min hus-mekaniker beställde nån annan gummiflärp för 146 kr som skyddar insuget/filtret från smutssprut. Vete fåglarna vad det var för "flärp", men nu har jag i vart fall några nya hästar (känns det som), bättre gasrespons och ett go'are insugningsljud för 146 kr. Billig trimning!
Gillar att du kört lika långt på din som jag gjort på min fast på 5 år mindreYesss! Så har man spräckt nollan 2017!
19 rätt svala mil blev det idag på torra vägar. Utan särskilt mycket grus i allmänhet. Men med några j*vligt grusiga kurvor där gruset kommit upp från stödremsorna. Vilket är skandal i sig! Uselt jobb av väghållaren.
Lite extra kallt mot slutet när solen började gå ned, +4...
Körde årets första varv runt sjön Lygnern. En klassisk sträcka för göteborgare och nordhallänningar (även känd som "Lügnernring"). Tog en värmande paus i Sätila, känt bl a för sin mössor och handskar.
Den tappra hojen, nu inne på säsong 10. 4800 mil "ung":
![]()
En översikt över The (nearly) World Famous "Lügnernring":
View attachment 436307
Det funkar kalasbra på insprutare - jag rev ut luftburken på min och slängde på k&n. Nu dör bensinen i förgasarna på en veckaPlocka bort burken helt!![]()
Det ska inte klonka!Det här har kanske varit uppe förr, för det känns bekant.
Jag har inte använt öronproppar när jag har övningskört med sambon och har noterat att jag ibland hör ett klonkande ljud när jag bromsar med frambromsen. Nu har det ju varit en vinter emellan sedan jag körde sist så jag kan inte säga om det är nytt eller ej, men jag tror mig minnas att jag nog har haft klonket förr och då skrivit av det som ett mekaniskt ljud på grund av att saker rör på sig. Är det så eller bör jag kontroller något och i sådana fall vad?
Ok, vad/var bör jag börja att felsöka? Hjullager? Styrlager? Ok? Belägg?Det ska inte klonka!
Kanske t.o.m bromsskiva? Ja jag vet inte, häng över styret o kika om nåt glappar vid inbromsning?Ok, vad/var bör jag börja att felsöka? Hjullager? Styrlager? Ok? Belägg?
Det har jag redan försökt. *visslar oskyldigt*Kanske t.o.m bromsskiva? Ja jag vet inte, häng över styret o kika om nåt glappar vid inbromsning?![]()
![]()
Det här har kanske varit uppe förr, för det känns bekant.
Jag har inte använt öronproppar när jag har övningskört med sambon och har noterat att jag ibland hör ett klonkande ljud när jag bromsar med frambromsen. Nu har det ju varit en vinter emellan sedan jag körde sist så jag kan inte säga om det är nytt eller ej, men jag tror mig minnas att jag nog har haft klonket förr och då skrivit av det som ett mekaniskt ljud på grund av att saker rör på sig. Är det så eller bör jag kontroller något och i sådana fall vad?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |