Triumph Thruxton-tråden.

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Nej, men jag tar mig en funderare, för det låter kul...
Kommer till Linköping någon gång i morgon, fredag. Ute på Sviestad senast 10 på lördag. Det kan bli mycket folk och kanske till o med ont om parkering vid banan, tror dom själva i alla fall enligt hemsidan. Extra mycket skojskoj o massa svenska världsmästare 50-års jubileet till ära. Så dyker du upp så har jag tel nr 070 3019130. Jo, jag har det numret även om du inte är där, men du fattar. Kanske ses.
/m
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Kommer till Linköping någon gång i morgon, fredag. Ute på Sviestad senast 10 på lördag. Det kan bli mycket folk och kanske till o med ont om parkering vid banan, tror dom själva i alla fall enligt hemsidan. Extra mycket skojskoj o massa svenska världsmästare 50-års jubileet till ära.

Jag passar, men hoppas att du får en bra helg. :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Dåså fick jag en stund över och bytte bakdäcket som hunnit gå ner på corden, och se på fan om inte vobblet försvann..
Kan jag äntligen ha lärt mig att alla problem är enkla?
Effekttappet över 120 berodde på gamla stift, vobblet på gammal baksula.
Bidde ett battlax bt45, hoppas få lite mer än 500 mil på detta. Och att jag kanske får se till att sköta sånt här på vintern så jag inte missar vätternturen igen!
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Här uppe i "norrland" (Stockholm med andra ord) så har vädret skärpt till sig och det har äntligen blivit några turer (annars så har jag i princip inte kört sedan Vätternrundan): 20 mil i lördags, 15 igår och 35 idag.

Igår tappade jag den ena skruven till sadeln och det är jag säker på för att jag drog åt dem innan jag stack iväg och den var borta när jag gjorde en kontroll i samband med att jag lättade på det interna trycket. Nåja, bara att köpa nya... :p
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Sivert Raask fattade inte att Triumphägare fortfarande kör omkring med blåa avgasrör när det finns en enkel lösning. Inte jag heller.

Killen från England som tillverkar snabblås till våra sadlar fattade inte hur någon kan vilja ha skruv fortfarande när det finns bättre lösning. Inte jag heller. :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Sivert Raask fattade inte att Triumphägare fortfarande kör omkring med blåa avgasrör när det finns en enkel lösning. Inte jag heller.

Killen från England som tillverkar snabblås till våra sadlar fattade inte hur någon kan vilja ha skruv fortfarande när det finns bättre lösning. Inte jag heller. :)
Sivert raask gör kackiga clipons! Fast dom håller för marksyning och det är ju himla bra!
Sen är ju blåa pipor både snyggt och manligt..
Och skruv sitter där man satt dom, om man skruvat fast dom ordentligt!
Om sen dessutom halva hojen är hemmasnickrad på billgaste och snabbast möjliga vis, då börjar allt bli riktigt riktigt bra! ?
Så bra att man inte hinner köra pga oplanerat underhåll!?
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Sivert Raask fattade inte att Triumphägare fortfarande kör omkring med blåa avgasrör när det finns en enkel lösning. Inte jag heller.

Killen från England som tillverkar snabblås till våra sadlar fattade inte hur någon kan vilja ha skruv fortfarande när det finns bättre lösning. Inte jag heller. :)

Jag hade åtgärdat de blåa rören om det inte var så att jag tycker att det är snyggt. :p

Jag har faktiskt tänkt att jag skall försöka få tag på ett sådant där sadellås...
 

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Det var ett tag sedan jag skrev nåt - men nu börjar min Thruxton se ut som jag hela tiden tänkt mig - får fundera på att döpa den, det verkar ju vara populärt:)

Sista detaljerna efter LSL clip-ons var LSL bar-end speglarna + lite små grejor (kromad kopplings arm, snyggare hållare till kopplingskabeln, choke knapp, röd-reflex bak). Listan på prylar som kommit på under första året har blivit rätt lång :) - men nu blir det fokus på att åka hoj och inte bara skruva och putsa! Om det är något som jag kanske skall lägga till så kanske det blir Raask 2" rör och Minizoom dämpare. Visserligen är mina Emgo's helt OK men konstruktionen med dubbla klämmor för adapterröret retar mig. Någon som har erfarenhet av Raask?

Bifogar lite bilder
Bak.jpgfram.jpghöger.jpgstyre.jpgvänster.jpg
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Stockholmare,

vädret har ju rättat till sig och jag har semester nästa vecka också. Om någon av ni andra också är semesterlirare och vill dra en repa så skicka ett PM och skriv i tråden (jag får ett mail och andra ser att det blir kanske blir en körning). Jag kör nästan dagligen nu; både korta och långa rundor.
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Stockholmare,

vädret har ju rättat till sig och jag har semester nästa vecka också. Om någon av ni andra också är semesterlirare och vill dra en repa så skicka ett PM och skriv i tråden (jag får ett mail och andra ser att det blir kanske blir en körning). Jag kör nästan dagligen nu; både korta och långa rundor.

Jag är definitivt sugen på kvällsturer!

Var och när?

Jag åker till Kjula för att kolla lite nostaligdragracing imorgon lördag men är i övrigt tillgänglig!

Johan
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag är definitivt sugen på kvällsturer!

Var och när?

Jag skall fundera på saken.

Just nu så är jag väldigt inne på att dra iväg på en till mc-semester á två till tre dagar och jag har måndag till och med fredag till mitt förfogande för det (Värmland eller norrut står på önskelistan).

Men kvällsturer borde vi ju kunna få till oberoende av semester. :p
 

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton
Jag är gärna med på kvällsturer i Sthlm men har för tillfället mina barn. Framåt nästa helg kan jag va me..
 

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Jag är också på för kvällsturer i Stockholm, nästa vecka är lite tight med tjänsteresa men därefter ser det lugnt ut. ?
 

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
FALUN
Hoj
Thruxton -04
Jag gillar verkligen mina Shorty Predators, MEN ju längre tiden går tycker jag att de låter lite väl mycket. Både med tanke på mina stackars grannar när jag drar iväg tidigt på mornarna och att det blir lite jobbigt när jag är ute och åker. Kan man göra nåt åt det (jag vill absolut ha kvar dem)? Hörde nåt om att man kan stoppa in något i dem, vad det nu var? Att svetsa till något finns inte i min värld då jag aldrig hållit i en sådan.

Ge mig tips!!
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag gillar verkligen mina Shorty Predators, MEN ju längre tiden går tycker jag att de låter lite väl mycket. Både med tanke på mina stackars grannar när jag drar iväg tidigt på mornarna och att det blir lite jobbigt när jag är ute och åker. Kan man göra nåt åt det (jag vill absolut ha kvar dem)? Hörde nåt om att man kan stoppa in något i dem, vad det nu var? Att svetsa till något finns inte i min värld då jag aldrig hållit i en sådan.

Ge mig tips!!

Man kan stoppa in dB-killers i avgasrören precis innan ljuddämparna. Jag provade med det, men tyckte att det blev för tamt. :p Sök på RAT-forumet med strängar som "predators loud" eller vänta tills jag kan återkomma med detaljer; nu är det nämligen dags för film. :p
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top