Triumph Thruxton-tråden.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vätternturen 2015:

Ahoff Masarna är på (Åke Hoff + Makan Aldén)
MCThrux
TMax 500
BJN
Alikzus
iFKH
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag är på. La till mig men fattade inte riktigt gällande ta bort citattecken.. men ni förstår nog ändå... Jag åker från Sthlm på morgonen. Tänker vi gemensam lunch i Askersund innan vi sticker?

Om man tar bort citattecknen så blir det som ett inlägg utan citat som nästa person kan göra likadant med. Jag har gjort det nu så aktuell lista finns. Saknar några stycken från den preliminära bokningen. Å det är inte för sent att nyboka nu.

Lysande jobb med dekalerna. Det har du gjort bra! :tummenupp

Kollade YR's prognoser och så här en vecka innan så ser det verkligen bra ut för de platser som är aktuella. Enda som inte såg helt perfekt ut är att Ahoff och McThrux kan få några droppar regn på sig vid hemkomst. Fast det kan hinna ändra sig och givetvis allt annat också. För egen del gäller att dag2 spelar inte vädret så stor roll.
 
Last edited:

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton
Håller med. Blir jag lite blöt på vägen hem kan jag alltid torka när jag är hemma.
Det här ska bli super!!
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag kommer inte att delta i "touren", mest pga medicinska skäl, eventuellt kommer jag på söndag morron till frukosten på hotellet.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag kommer inte att delta i "touren", mest pga medicinska skäl, eventuellt kommer jag på söndag morron till frukosten på hotellet.

Tråkigt att höra, jag hade gärna mött dig vid Tiveds kyrka men kom gärna till frukosten om du kan.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Det bör vi ju göra.. :)

Kanske. ;)

Om det är icke-regn eller lite-regn på fredagen så glider jag ner till Jönköping redan då för att köra lite roliga(re) vägar. Men jag vet på onsdag, för det är då som jag senast måste ändra min bokning av rummet.

Samma med hemresan. Om vädret inte avskräcker så hänger jag på västkustborna istället för att göra en snabbvisit till Falkenberg när jag ändå är i "krokarna": Överraska föräldrarna samt pizza och whisky med min lillebror är tanken. :p

Om jag skulle köra Stockhom-Askersund direkt så skulle jag ta ungefär samma väg som förra året, det vill säga: Stockholm, Södertälje, Järna, Gnesta, Katrineholm, lite småvägar, nästan framme... :)

Edit 2: Det tog fem timmar om man hällde i och ur sig vätska lite emellan åt, körde fel ett par gånger och höll sig inom +30 km/h.

Edit 1: Liber har bra mc-kartor och snart har jag Ducati-klubbens också. :) SMCs kartor börjar bli väl till åren komna.
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Förberedd till Vätternrundan 2015

Igår förberedde jag Ryath inför den stundande Vätternrundan: Tvätt (fast det återstår lite finlur med putsandet och jag hinner nog grisa ner henne igen de kommande dagarna), mini-bafflar i header-rören (de är inte jätterestriktiva, men de tog åtminstone bort vassheten i tonen på mina Predators) och så packväskor. :)

IMG_0382_mod.jpg

Edit: Det skall komma upp fler bilder på min hemsida, men jag har tröttnat på att knacka HTML-koden manuellt, så jag skall slänga ihop en liten Perl-snurra som gör jobbet åt mig, någon dag när jag har tid och lust till övers. :p
 
Last edited:

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Kastar in handuken Vätternturen

Ingen av mina två Thruxar går rent. Jag går om möjligt ännu sämre. Avser inte belasta gruppen med en "sinker". Hoppas ni får en god tur!:)
 

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton
Ok Alikzus. Hör av dig om du vill samåka. Åker jag själv blir det nog kortaste vägen...
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Ok Alikzus. Hör av dig om du vill samåka. Åker jag själv blir det nog kortaste vägen...

Jepp, jag skickar ett PM också i sådana fall. Så tråkigt, i sådana fall så blir det ju motorväg/motortrafikled nästan hela vägen. :-O Men det ryktas om att det /kanske/ blir en till från Stockholm.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vätterntur 2015

Ja, då ser det bara ut som vi blir sex stycken detta år.

I doodleenkäten var 13 stycken uppskrivna. Av dessa har jag inte hört av något från Trajamaya (Tollered), Thruxton 2014 (Värnamo) eller Apex Man (hittar inte denna nick på SH).

Någon annan som hört något från dessa?

Jag antar att TMax och jag strålar samman i Överby (Trollhättan) kl 9 som vanligt.

Masarna sköter sitt och dyker upp kl 13 i Askersund.

Alikzus och iFKH har korrespondens om hur de gör men för övrigas del är det att de Kommer kl 13 till Askersund som gäller.

Jag har telenummer till TMax, McThrux och Alikzus. Kolla att ni har nummer till någon /några så att ni kan meddela om ni råkar ut för förseningar eller annat.

Om någon mer vill haka på så är det bara att göra det. Det går bra även för del av turen.

Å så hoppas vi att vädret blir bra och truxtonerich dyker upp till frukosten.
 

Kazzler

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2014
Ort
Göteborg
Hoj
bonneville -07
Hej, Jag har byggt ihop nya framgafflar med rör och delar från cbr600 -96 med nederdelen på min bonneville. Borde gå att göra samma med thruxton. Det ger en gaffel med förspänning och returställning till billig peng. resultatet var mil bättre över original bonneville iaf med progressiva fjädrar. Har ett par extra cbr gafflar isärplockade om någon vill köpa och göra samma konvertering? Här är en länk på hur man gör enkelt. http://www.triumphrat.net/twins-technical-talk/115831-f3-fork-conversion-diagram-and-notes.html

tog 3 h och kostade mig 1300 för gafflar + glidbussningar och oljepackningar för några hundra.
 

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Ja, då ser det bara ut som vi blir sex stycken detta år.

I doodleenkäten var 13 stycken uppskrivna. Av dessa har jag inte hört av något från Trajamaya (Tollered), Thruxton 2014 (Värnamo) eller Apex Man (hittar inte denna nick på SH).

Någon annan som hört något från dessa?

Jag antar att TMax och jag strålar samman i Överby (Trollhättan) kl 9 som vanligt.

Masarna sköter sitt och dyker upp kl 13 i Askersund.

Alikzus och iFKH har korrespondens om hur de gör men för övrigas del är det att de Kommer kl 13 till Askersund som gäller.

Jag har telenummer till TMax, McThrux och Alikzus. Kolla att ni har nummer till någon /några så att ni kan meddela om ni råkar ut för förseningar eller annat.

Om någon mer vill haka på så är det bara att göra det. Det går bra även för del av turen.

Å så hoppas vi att vädret blir bra och truxtonerich dyker upp till frukosten.
Tyvärr får jag avstå i år. Hade verkligen sett fram emot att träffa er som jag bara haft kontakt med i Forumet här på SH i verkligheten. Men jag får inte ihop det med familjens semesterplaner. Hoppas ni får en fin tur med bra väder:)
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Nu har jag säkerställt att det blir uppehållsväder. Biltema hade visst öppnat en butik på rätt sida av staden så nu har jag varit där och, bland annat, köpt ett par billiga regnhandskar att kunna dra över mina sporthandskar. :)
 

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
Nästan 20 mil idag och jag tycker nog att rovdjuren har blivit lite väl tama... Inte lätt det här. :p

kanske dags för emgo/megaton alikzus :) , låter mäktigt när man ger järnet. ganska tysta och fina när man smyger i bostadsområdet på låga varv. sen kostar det dig max 1,500 så det är inga stora pengar om du inte skulle trivas med dom. ett tips bara från en som är helnöjd :)
 

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
efter viss efterforskning visade det sig att fästena för orginalspeglarna är ipressade och sitter där dom sitter :( , så byta speglar på orginalstyret funkar bara om man borrar ur fästet. ville ju gärna ha på mina nya speglar så det slutade med att jag har beställt ett m-bar/ace styre (ser ut som styret på ifkh,s avatar ungefär) hoppas det kommer funka med ryggen, bara testa och se annars får man borra ur pluggarna i orginalstyret. sen vill jag passa på och önska er som ska åka en riktigt trevlig vätternrunda :)
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top