Triumph Thruxton-tråden.

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
Masarna är på (Åke Hoff + Makan Aldén). Hade hoppats att swingmaster skulle ansluta i Falun på väg ner, men du kanske har annat för dig?

tyvärr ahoff :( , som tidigare skrivet sen semester och jobbhelg. bara gilla läget.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vätternturen 2015:

Ahoff Masarna är på (Åke Hoff + Makan Aldén)
MCThrux
TMax 500
BJN

Bra att du drog igång TMax. Tänkte på det igår. Snart kommer ju Yr's långtidsprognos att omfatta aktuell helg och då börjar nedräkningen på allvar. Tänkte att det kan vara bra att få alla som ska med på en lista. Du skrev ju en lista på alla som anmält sig men det var ju inte på något sätt en bindande anmälan så de kan vara bra att få aktuella läget. Därför om ni som ska med gör så att ni svarar på detta inlägg med citat lägger till er själva på listan och tar bort citattecknen innan ni postar så kan alla göra likadant. Så får vi försöka sprida våra telefonnummer också. Alla behöver inte ha allas men lite spridning så att det finns någon man kan meddela/fråga under resdagen.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har följt tims mekaniska resa på fb, gud vilket strul han haft stackarn! Vev och block skrotat.. ujuj.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jo, han har haft mycket strul men mest beroende på felaktiga leveranser och annat..inte direkt pga big bore kitet var fel.
 

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Jag hoppas kunna vara med på Vätternrundan men det är lite osäkert pga kolliderande semesterplaner med familjen. Tar slutgiltigt beslut i helgen.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag säger samma som föregående talare, har inte bestämt mig än.. för övrigt är renthal aluminiumdrev lite för lättsmälta för den otroliga kraften i 60 förgasarhästar. Råkade (dumt nog) tvätta hojen i söndags och under all gegga låg ett uppätet bakdrev och gluttade skamset på mig.
Nytt (i stål) är beställt tillsammans med kedja. Framdrevet ser helt nytt ut men det följde med ett gratis så..
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Igår kom mina nya clip-on-grejer och det var då fem dagar efter att jag beställde det från USA; det är inte illa. :) Jag la i och för sig till $10-$20 för expressfrakt, men ändå...

Mellan varven i tvättstugan så fick jag till och med monterat det med 2"-risers igår (jag har även 1"-risers och så helt utan offset som jag kört med i ett år nu). Imorse så körde jag till jobbet för ovanlighetensskull; jag behöver nämligen ta mig till Lelles efter jobbet för att reklamera mitt BT-headset. Det var en väldig skillnad; känns inte alls lika sportigt nu längre när barsen befinner sig strax ovanför styrkronan och det ser inte riktigt lika sexigt ut, men men... Det lär ju vara betydligt bekvämare på långturer. :p
 

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton
Vätternturen 2015:

Ahoff Masarna är på (Åke Hoff + Makan Aldén)
MCThrux
TMax 500
BJN
iFKH

Bra att du drog igång TMax. Tänkte på det igår. Snart kommer ju Yr's långtidsprognos att omfatta aktuell helg och då börjar nedräkningen på allvar. Tänkte att det kan vara bra att få alla som ska med på en lista. Du skrev ju en lista på alla som anmält sig men det var ju inte på något sätt en bindande anmälan så de kan vara bra att få aktuella läget. Därför om ni som ska med gör så att ni svarar på detta inlägg med citat lägger till er själva på listan och tar bort citattecknen innan ni postar så kan alla göra likadant. Så får vi försöka sprida våra telefonnummer också. Alla behöver inte ha allas men lite spridning så att det finns någon man kan meddela/fråga under resdagen.

Jag är på. La till mig men fattade inte riktigt gällande ta bort citattecken.. men ni förstår nog ändå... Jag åker från Sthlm på morgonen. Tänker vi gemensam lunch i Askersund innan vi sticker?
 

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton
Jag har även snyggat till tanken lite eftersom några inte riktigt kunde hantera mina Puchdekaler... :)

IMG_0999.jpg
 

iFKH

Medlem
Gick med
7 Feb 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton
Körde föresten om en svart Thruxton igår på 222:an i höjd med Nacka/Ektorp. Någon härifrån?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag är på. La till mig men fattade inte riktigt gällande ta bort citattecken.. men ni förstår nog ändå... Jag åker från Sthlm på morgonen. Tänker vi gemensam lunch i Askersund innan vi sticker?

Kul! Ja, gemensam lunch kl 13. Sedan vidare mot Jönköping. Bara c:a 15 mil på kartan. Men tar hela eftermiddagen för oss som kör småvägar/omvägar.

EDIT: såg just att ahoff också svarat. Jag var för långsam, alltså! :)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top