Jag får dra upp bågen på kynnefjäll och pumpa i högvärdig bohusluft för hand helt enkelt!Det där med vår/ vinter-luft, fjäll/bohus-luft osv har visat sig klart överdrivet. Ny forskning föreskriver att handpumpad luft är klart överlägset oavsett ursprung.
Annars twintorsk beror ju alltid det problem du skriver om att två svängningstal överensstämmer så att resonans uppstår. Förr hette det wobbel och uppstod av att de små ändringarna man hela tiden gör av styrrikting överensstämmer med ramens egenfrekvens. Då uppstår resonans.Ramen börjar svänga okontrollerat. Jag har upplevt det i så låg fart som 160 med en GS1000G med packväskor på.
Nu kallas det väl chatter på Motogphojarna och uppstår av att svängningstal i motor överensstämmer med svängningstal i ram.
Ändra något är enda lösningen.
Jag är helt seriös nu även om det kan verka annorlunda. Att som jag byta 10 skruvar i ramen mot hitflugna kromade dito i 12.9 kvalitet skulle kunna vara den förändring som behövs. Nu kan det ju i mitt fall som inte hade egensvängniing innan innebära att jag får det i och med modden. Men om det svänger så ändra något och lättast är att göra något stummare. Som att flytta en liten klämma på gaffelbenet till en stämgaffel. Då får den en helt annan egenfrekvems.

 
                     
 
		 
 
		 sen påstås det på the rat att 2014 års hojar är helt annorlunda med "popping och snatcing" var ute igår och åkte hd som har "luft och buller" samt powercommander. det är inget fartmonster på nå vis men hojen går bra och rent och kan vi bara komma dit lr i närheten men triumph,en är jag så nöjd så. man kan glömma bort och jämföra med tex bmw s1000r. köpt på mig lite grejer som jag hoppas och tror ska funka även om det skiter sig med en mapp från ttp. kommer köra open intake, kn-filter, emgo-shortys först. sen har jag sai-bort, q2 bort i nästa steg alt testa enkel sai bort, fast varför om hojen går bra iaf som det påstås på the rat. min återförsäljare (handlare) har lovat mig lämplig mapp när jag gjort mina första moddar, kanske får man va nöjd så lr ? har ni några andra tankar här ? är så tacksam för era ider om ni har några ska ni veta mvh åke.
 sen påstås det på the rat att 2014 års hojar är helt annorlunda med "popping och snatcing" var ute igår och åkte hd som har "luft och buller" samt powercommander. det är inget fartmonster på nå vis men hojen går bra och rent och kan vi bara komma dit lr i närheten men triumph,en är jag så nöjd så. man kan glömma bort och jämföra med tex bmw s1000r. köpt på mig lite grejer som jag hoppas och tror ska funka även om det skiter sig med en mapp från ttp. kommer köra open intake, kn-filter, emgo-shortys först. sen har jag sai-bort, q2 bort i nästa steg alt testa enkel sai bort, fast varför om hojen går bra iaf som det påstås på the rat. min återförsäljare (handlare) har lovat mig lämplig mapp när jag gjort mina första moddar, kanske får man va nöjd så lr ? har ni några andra tankar här ? är så tacksam för era ider om ni har några ska ni veta mvh åke.

 
 
		 ), så den är inte intressant i min värld. Royal Enfield Continental GT tycker jag är läcker, men det är en stötig enstånka med alldeles för lite effekt (bara snäppet bättre än min 125a hade).
), så den är inte intressant i min värld. Royal Enfield Continental GT tycker jag är läcker, men det är en stötig enstånka med alldeles för lite effekt (bara snäppet bättre än min 125a hade). 
 
		
 
 
		 
 
		 Jag har bara sett samma kille rapportera sin misstanke i två trådar och som diskussionen går så har det som han såg inget med den spärren att göra utan är relaterat till Triumphs "dealer tool", så att de kan mjölka kunder på pengar á la ICT-industrin. Så innan vi har någon/några som säger att det absolut inte går att använda TuneECU så vet vi inget.
 Jag har bara sett samma kille rapportera sin misstanke i två trådar och som diskussionen går så har det som han såg inget med den spärren att göra utan är relaterat till Triumphs "dealer tool", så att de kan mjölka kunder på pengar á la ICT-industrin. Så innan vi har någon/några som säger att det absolut inte går att använda TuneECU så vet vi inget. 
 
 
		 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    