Triumph Thruxton-tråden.

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Jag kör med Norman Hydes bakflyttade och är mer än nöjd. Men bilder på dessa kanske inte hjälper..?
Jag kan plåta dessa om du vill.
Hasse D

Är det någon vänlig själ som har Raask tillbakaflyttade fotpinnar och som kan ta ett kort på dessa monterade?
Jag får inte till det och beskrivningen som följer med är under all kritik.(två suddiga bilder)
 

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Tack! Men jag tror inte det hjälper tyvärr. Tydligen så ska de befintliga fästena vara kvar har jag fått höra nu, så jag ska prova att skruva tillbaka dessa. Var det lika med dina Norman Hyde?
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Snyggaste hojen i tråden om du frågar mig! Mycket smakfullt moddad :) Har du trimmat mer än FCR förgasarna och hur mycket mer mos skulle du uppskatta att du fick med dom?

Tack!

Förgasare, insug, procom-boxen och avgaset är det trim som skett ännu. Har inte hunnit med att bänka den ännu (vill göra det mest för att justera förgasarna ordentligt) men visst blev det stor skillnad med FCR-förgasarna. Hur mycket det ger i reda hästkrafter vet jag inte men den är helt klart aggressivare och gasresponsen tog ett par rejäla kliv i rätt riktning.

:tummenupp
 

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
FALUN
Hoj
Thruxton -04
British Customs, nån som handlat därifrån och funkar det bra? Försökt söka i forumet men jag verkar vara oduglig till sånt..
 

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Då var det spikat! Åker till lofoten imorrn, ska köra ikapp Pledians som fick en dags head start på sin 125a är tanken :)
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
'bara så där-häftigt!
Finns det en korvkiosk på Lofoten? (Gammalt argument för långa turer) Lycka till och jag har hört de har flotta vykort däroppe om du kommer ihåg min postadress???
Det är rätt långt när jag kollar på en gammaldags analog karta...
Ha en skitbra tur. Jag ser framemot en resebeskrivning på forumet.
Hasse D
Då var det spikat! Åker till lofoten imorrn, ska köra ikapp Pledians som fick en dags head start på sin 125a är tanken :)
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
View attachment 408847View attachment 408848
Tack Hasse :)
Jag förstod sent om sider att man inte behövde demontera alltihop. Beskrivningen från Raask var obefintlig dock.
'lite lustigt faktiskt...när jag hämtade det hjul jag köpt utanför Gnosjö häromveckan körde brorsan och jag en liten omväg för att uppleva nå't på hemvägen. Vi passerade en liten by och där såg jag en skylt RAASK. Fyra sekunder senare fattade jag att jag passerat det ställe där mitt ställbara styre kommer från. Jag var ju tvungen att svetsa ihop det och korta ändarna men annars var det bra.
Hasse D
PS
Jag har kanske inte nämnt att jag är mycket nöjd med Hyde set'et DS
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Koppla in GPS?

Ni som har GPS-navigator monterad på någon hoj i allmänhet eller Bonneville/Thruxton/Scrambler i synnerhet: Har ni matningen kopplad direkt på batteriet (via säkring), via tändningslåset eller via ett relä som styrs av något (som till exempel tändningslåset)?

Killen med en EFI-Bonneville på "Cafe Racer Podcast" har sin Garmin direkt på batteriet och har blivit ståendes på grund av det (eftersom ECUn tydligen blockerar starten om batterispänningen blir för låg), så det känns inte så smart. :p
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Skjuta upp gaffelbenen?

Hur är proceduren om jag vill skjuta upp gaffelbenen i kronan? Räcker det är lätta på skruvarna (och flytta på sådant som hamnar i vägen)? Bör jag hissa upp framänden eller ställa hojen på ett stöd innan jag sätter igång? Jag tänker nämligen prova att sätt mina clip-ons ovanför innan jag drar till Falkenberg om ett par veckor.
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Hur är proceduren om jag vill skjuta upp gaffelbenen i kronan? Räcker det är lätta på skruvarna (och flytta på sådant som hamnar i vägen)? Bör jag hissa upp framänden eller ställa hojen på ett stöd innan jag sätter igång? Jag tänker nämligen prova att sätt mina clip-ons ovanför innan jag drar till Falkenberg om ett par veckor.

Ja det borde inte vara så mycket mer att tänka på. Jag hade kört med en vanlig garagelyft för att kunna justera in höjden på ett kontrollerat sätt då framhjul och gaffelben tillsammans väger en del. Alternativt monterat av framhjulet för att kunna arbeta med ett gaffelben i taget.

Exempel på garagelyft jag syftar på:
http://www.jula.se/mc-lyft-680kg-601036
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top