Triumph Thruxton-tråden.

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
FALUN
Hoj
Thruxton -04
Masarna har nu avbokat denna helg och bestämt sig för att satsa på 5-6/7, så det så!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tro eller misstro prognoser kan man alltid göra men här verkar ju bara mängden regn variera. Om vi kör Vätternturen till helgen får vi regn på oss. När, var och hur mycket är oklart men vi blir utsatta för regn.

Igår körde jag 20 mil med Munkedalsklubben. Kanske 5 mil på våta vägar där det ganska nyss hade regnat. Inte en droppe regn på mig/oss. Då hade YR spått "inget regn". Att vi skulle ha den turen att klara oss under två hela dagar trots YR:s spådomar tror jag inte på. Fast jag jag kan egentligen inte nästa helg så jag hoppas in i det sista.
 

BlueSmoke

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2014
Ort
Karlshamn
Hoj
Thruxton 2012
BlueSmoke: Vi har INTE E25-bensin i Sverige i dagsläget. De där är, bland annat, för den Brasilianska marknaden har jag för. "LCD odometer" stämmer dock för en 2012:a.

Edit#1: Det borde bli 20508 (Use with Arrow 2-1 system, LCD odometer. Fuel up to E10. Minimum 91 RON (87 RON/MON) fuel) på http://www.tuneecu.com.

Edit#2: Om man bara skall ha en TOR- eller Arrow-map så kan man alltid be en återförsäljare att göra det åt en, med reservation för att de kan tänkas vilja ha betalt för jobbet. :p


Nytt försök. :) TACK!
Som sagt läste nog slarvigt beträffande E25.
Kan man förutsätta att föreslagna mappar är på öppna ljuddämpare tro?
 

Sixty

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Västra Frölunda
Hoj
2011 Triumph Bonneville T100
Jag har bokat båda helgerna. Har också sett väderprognosen... Tänkte ta beslut fredag, som BJN skrev.

Låter bra med beslut på fredag, blir det för kass väderprognos så hakar jag på helgen efter. Ringde just och kollade med Rocksjön och de berättade att de hade plenty av rum lediga just den helgen. Bara att ändra sin bokning till nästkommande helg dock senast fredag kl 16.:)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Låter bra med beslut på fredag, blir det för kass väderprognos så hakar jag på helgen efter. Ringde just och kollade med Rocksjön och de berättade att de hade plenty av rum lediga just den helgen. Bara att ändra sin bokning till nästkommande helg dock senast fredag kl 16.:)

Bra initiativ Sixty. Jag har egentligen bokat mig för annat den helgen men där tänker jag göra tvärtom. Vänta tills det sista och avboka mig för annat och följa med på Vätternturen om den blir av. Bra att veta att de har gott om rum då så man slipper släppa ut regnjackan från hojen på sidostödet och använda detta som tält.
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Köp ett 30mm vinkeljärn i aluminium. Kapa till rätt längd och fäst i de bakre sadelskruvarna.
Fäst baklampa och nrskylt i vinkeljärnet.
Blinkersen sätter du i bakre stötdämparfästena på insidan av dessa med hjälp av ett litet hemmagjort fäste.
Bra mycket billigare.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag tittade på Yrs väderkarta imorse och bestämde mig: Ingen Vätternrunda för min del den här helgen; det ser ut att bli på tok för blött. Jag har dock precis pratat med Booking.com och har bokat om mitt rum till nästa helg.

Edit: Jag uppdaterade Doodlen och la till att jag kan sista helgen i Juli också.
 
Last edited:

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Köp ett 30mm vinkeljärn i aluminium. Kapa till rätt längd och fäst i de bakre sadelskruvarna.
Fäst baklampa och nrskylt i vinkeljärnet.
Blinkersen sätter du i bakre stötdämparfästena på insidan av dessa med hjälp av ett litet hemmagjort fäste.
Bra mycket billigare.

Mmm... det svider lite att betala över tusenlappen för en plåtbit. Finessen är dock att jag får en plåtbit som ser bra ut, täcker hålet under sadeln och gör så att jag slipper jaga runt efter prylar att fixa detta med.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag har avbokat mig från helgens tur redan nu. Dels tror jag inte att det finns chans till bra väder och så såg jag att om resan skulle bli av så skulle vi från väst inte ha någon att möta i Askerssund och då faller lite av grundtanken med den här trippen.

Istället ska jag försöka få min kompis som ska hjälpa mig med bilen nästa helg att göra det innan dess så att jag kan hänga på då.

Blir det kass väder då också föreslår jag att vi tar ett onsdagsmöte här i tråden varje vecka för att med kort varsel undersöka om det går att få ihop en tur. De allra flesta hade ju kryssat i alla helgerna i Doodle och A6 verkar ju ha gott om rum.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Vad fan händer? Ska regnet sabba för oss? Ingen Vätternrunda?
Man kan väl avboka imorgon?
 

Sixty

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Västra Frölunda
Hoj
2011 Triumph Bonneville T100
BJN har tidigare sagt att allt under 1,0 mm kan man skita i men prognosen visar mycket mer. Jag har avbokat denna helg så får vi hoppas att vi kan få till det senare. Trist att ändra målbilden från en lång rad glänsande trajor i askersunds solsken till att gå ut i friggeboden med stänkare, trassel och polermedel. :gråta
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Avbokade just den kommande helgen. Hoppas på bättre tur med vädret nästa helg, 5-6 juli!

Vad skall man göra nu till helgen då...? Polera, som Sixty förslog?
Ingår det en stänkare, Sixty, ifall jag och yonsson kommer över? :)
 

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
ÄNTLIGEN har jag lyckats fixa lite osynlig förvaring till låset eller liknande :)
Efter som jag har en bonnevillesadel om jag skulle få för mig att skjutsa så gör det ju inget om jag moddar om Thruxtonsadeln till en single seater.
Därför har jag nu karvat ur skumgummit som är under cutsen. Skruvarna som håller i kåpan fungerar som gångjärn och plastläppen där bak är nedslipad så att den snäpper i och ur, precis lagom lätt när man öppnar den i bakkant :) Det ser inte så snyggt ut när man öppnar krokodilkäften där bak men det fyller sin funktion och när det är stängt så ser det ju ut som vanligt!

*nöjd*
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top