Triumph Thruxton-tråden.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Funkar med originalspolar! Felet folk gör att dom har fel siffra på "lilla ratten". Den här ecun är ju till både 790, 865 365- motorn OCH 270-motorn.
På din skulle jag köra 790-mappen som är lite vassare än 865:an. Jag kör den fast en annan kurva än Procoms. Du kan få den om du vill.

Hade ju vart fräckt att köra på samma tändkurva som Sveriges vassaste naturligt aspirerade traja!
Om du tror det funkar.. har ju varken borrat, bytt kammar eller portat..
Ska bli kul att få grejerna iaf, hoppas dom kommer till helgen!
 

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Prova den legendariska "yonsson mod"?
Jag fick med några små fina kromade mätare på min hoj när jag köpte den, med inbyggda idiot lysen. Ska se om jag kan hitta dom nånstans..
Edit: typ nästan exakt en sån här har jag fast inte riktigt..
http://www.custombikeparts.se/product.asp?product=609

Hittade inget pris på den mätare du länkade till ,men den såg ju riktigt bra ut!
Om du vill sälja dina mätare så är jag intresserad.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hittade inget pris på den mätare du länkade till ,men den såg ju riktigt bra ut!
Om du vill sälja dina mätare så är jag intresserad.

Nä jag hittar ju inga exakt likadana mätare.. ska dock finnas där ute i cyberrymden. Men mina håller jag hårt i, dom funkar skitbra! Starkt fint ljus i dom med.
Edit: denna är det jag har, hugg en snabbt om du vill ha en! Highway hawk verkar ha slutat tillverka dom..

http://www.custombikeparts.se/product.asp?product=605
 
Last edited:

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hade ju vart fräckt att köra på samma tändkurva som Sveriges vassaste naturligt aspirerade traja!
Om du tror det funkar.. har ju varken borrat, bytt kammar eller portat..
Ska bli kul att få grejerna iaf, hoppas dom kommer till helgen!

Jag kollade snabbt på min hoj och jag kör på 1:an vilket är 790 cc-mappen som är lite "vassare" mapp och som du kan köra på utan problem. Om du laddar upp en annan kurva så måste du ha inställt på den mappen ( 1-9) du vill köra på. T-kurvor laddar du ner från Procom:s Hs..eller gör dina egna..OBS..några nr är till 270 graders motorn..Lite förvirrande förklaring kanske men läs PDF:en så klarnar det nog. Finns även en del på TRAT..http://www.triumphrat.net/twins-technical-talk/171201-procom-igniter.html
Tog en bild också..
P1010239.jpg
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
När du ändå är igång med trim är det lika bra du satsar på det här nya kittet..scrolla längst ner på sidan!!
http://www.classicbike-raisch.de/html/motor_vergaser.html

Dom där Flachschiebervergaser för 10000? :) tror nog jag slår till på ett par såna.. efter att jag skohornat in ett 1200cc kit och tryckt in större ventiler och ilskna kammar. Dvs efter jag vunnit på lotto!
Egentligen skulle man ju gå all in och bulta på en rootskompressor..
Man har inte vässat på riktigt förrän veven far ut genom blocket i minst tre delar!
 

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Färgglatt på färjan...

Bild från överfarten till domstolen. Skrället kom igenom besiktningen. Insatser monterades och demonterades föredömligt på planen utanför besiktningslokalen under glada tillrop om vikten av "fria andningsvägar"...
 

Bifogat

  • DSC_0122.jpg
    DSC_0122.jpg
    251.4 KB · Visningar: 98

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Bild från överfarten till domstolen. Skrället kom igenom besiktningen. Insatser monterades och demonterades föredömligt på planen utanför besiktningslokalen under glada tillrop om vikten av "fria andningsvägar"...

Snygg hoj 1014, men jag gillar inte avgassystemet riktigt..du skulle behöva mitt D&D 2-2 polerat rostfritt med steppade rör, helt nytt o oanvänt, inte ens provmonterat...impulsköp. Ligger bara här och skräpar till ingen nytta. Behöver dock tillverkas en db-killer för att passera besiktning. Finns flera klipp på Tuben där man kan höra sången! PM:a om du är intresserad. Ett ex..https://www.youtube.com/watch?v=0ZVwVHngNhg
 
Last edited:

JAndersB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha MT-09 Tracer 2015
Hej alla!
Så har jag också fastnat för en Thruxton. Hämtade hem en 2011 med 300 mil igår. Kämpar mig igenom tråden just nu.

De sedvanliga första åtgärderna är igång. Shark 2-2 ljuddämparsystem med db-killers beställda. R&G Tidy Tail och Dunlop Roadsmart Sportmax II 110/150 däck också. Mer händer senare.

Ser att det är flera Thruxton nu i Uddevalla.

En snabb fråga. Måste man mappa om den när man lägger på ett Shark system utan db-killers? Bör man då också åtgärda luftsidan och i så fall, vad rekommenderas för en insprutad (har inte hunnit mer än till sidan 40 i tråden ännu)?

:hej

Thruxton going home.jpg
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hej alla!
Så har jag också fastnat för en Thruxton. Hämtade hem en 2011 med 300 mil igår. Kämpar mig igenom tråden just nu.

De sedvanliga första åtgärderna är igång. Shark 2-2 ljuddämparsystem med db-killers beställda. R&G Tidy Tail och Dunlop Roadsmart Sportmax II 110/150 däck också. Mer händer senare.

Ser att det är flera Thruxton nu i Uddevalla.

En snabb fråga. Måste man mappa om den när man lägger på ett Shark system utan db-killers? Bör man då också åtgärda luftsidan och i så fall, vad rekommenderas för en insprutad (har inte hunnit mer än till sidan 40 i tråden ännu)?

:hej

View attachment 406860

Välkommen!!
Jo du bör nog mappa om den för ett öppnare system..kan du göra själv här..http://www.tuneecu.com/
Ladda ner ner lämplig mapp!!
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Snygg! Och nu vet jag att jag ger mig in på hal och känslig mark....och att smaken är som baken.....men den där kantiga tanken....har du sett Meca Twins Thruxton SS tank eller andra mjukare alternativ? (tycker jag får jag tillägga) vad tycker ni andra?
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jo du bör nog mappa om den för ett öppnare system..kan du göra själv här..http://www.tuneecu.com/
Ladda ner ner lämplig mapp!!

Jag skulle nog rekommendera att man köper en map från Triumph Twin Power istället, åtminstone om man gör fler modifikationer än bara ljuddämparna (annars räcker förmodligen en "Arrow 2-2"-map).
 

JAndersB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha MT-09 Tracer 2015
Mappning

Jag skulle nog rekommendera att man köper en map från Triumph Twin Power istället, åtminstone om man gör fler modifikationer än bara ljuddämparna (annars räcker förmodligen en "Arrow 2-2"-map).

Nu kommer inte jag att hinna/vilja jobba så mycket med hojen innan semester men tänkte ta tag i mera omfattande jobb i höst/vinter. Byter bara ljuddämpare nu hade jag tänkt och på de flesta moderna hojar kan man göra det utan att det krävs ommappning. Och om ommappning måste till pga av ljuddämparbyte vill man ju göra den så enkelt och billigt som möjligt om man skall göra om det i höst igen.:va
 

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Snygg! Och nu vet jag att jag ger mig in på hal och känslig mark....och att smaken är som baken.....men den där kantiga tanken....har du sett Meca Twins Thruxton SS tank eller andra mjukare alternativ? (tycker jag får jag tillägga) vad tycker ni andra?

Du menar denna? I så fall är den mycket snygg!
bentforks006.jpg
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Och om ommappning måste till pga av ljuddämparbyte vill man ju göra den så enkelt och billigt som möjligt om man skall göra om det i höst igen.:va

Oavsett vilken map du skall ladda upp så är det TuneECU som gäller :) (om du inte vill lägga högvis med pengar på en Power Commander). En _bra_ USB-CAN2-kabel är ett måste och kostar 200 SEK eller något sådant, om du inte redan har en (köp dock inte vad som helst som dyker upp, på till exempel eBay). Det tar ungefär 20 minuter att ladda ner sin original-map för backup och 1-2 minuter att ladda upp den nya, så det är relativt smärtfritt. Sedan skall den stå och tugga på tomgång typ en kvart också, men då sitter man och myser till de nya och sköna tonerna. :D
 

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Hej alla!
Så har jag också fastnat för en Thruxton. Hämtade hem en 2011 med 300 mil igår. Kämpar mig igenom tråden just nu.

De sedvanliga första åtgärderna är igång. Shark 2-2 ljuddämparsystem med db-killers beställda. R&G Tidy Tail och Dunlop Roadsmart Sportmax II 110/150 däck också. Mer händer senare.

Ser att det är flera Thruxton nu i Uddevalla.

En snabb fråga. Måste man mappa om den när man lägger på ett Shark system utan db-killers? Bör man då också åtgärda luftsidan och i så fall, vad rekommenderas för en insprutad (har inte hunnit mer än till sidan 40 i tråden ännu)?

:hej

View attachment 406860

Välkommen - Hör av dig om du vill ut åka!:)
 

JAndersB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha MT-09 Tracer 2015
Kanoners, skall sätta mig in i TuneECE och testa.

Vi får ha ett eget Thruxton meet i Uddevalla...:tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top