Triumph Thruxton-tråden

Funkar med originalspolar! Felet folk gör att dom har fel siffra på "lilla ratten". Den här ecun är ju till både 790, 865 365- motorn OCH 270-motorn.
På din skulle jag köra 790-mappen som är lite vassare än 865:an. Jag kör den fast en annan kurva än Procoms. Du kan få den om du vill.

Hade ju vart fräckt att köra på samma tändkurva som Sveriges vassaste naturligt aspirerade traja!
Om du tror det funkar.. har ju varken borrat, bytt kammar eller portat..
Ska bli kul att få grejerna iaf, hoppas dom kommer till helgen!
 
Prova den legendariska "yonsson mod"?
Jag fick med några små fina kromade mätare på min hoj när jag köpte den, med inbyggda idiot lysen. Ska se om jag kan hitta dom nånstans..
Edit: typ nästan exakt en sån här har jag fast inte riktigt..
http://www.custombikeparts.se/product.asp?product=609

Hittade inget pris på den mätare du länkade till ,men den såg ju riktigt bra ut!
Om du vill sälja dina mätare så är jag intresserad.
 
Hittade inget pris på den mätare du länkade till ,men den såg ju riktigt bra ut!
Om du vill sälja dina mätare så är jag intresserad.

Nä jag hittar ju inga exakt likadana mätare.. ska dock finnas där ute i cyberrymden. Men mina håller jag hårt i, dom funkar skitbra! Starkt fint ljus i dom med.
Edit: denna är det jag har, hugg en snabbt om du vill ha en! Highway hawk verkar ha slutat tillverka dom..

http://www.custombikeparts.se/product.asp?product=605
 
Last edited:
Hade ju vart fräckt att köra på samma tändkurva som Sveriges vassaste naturligt aspirerade traja!
Om du tror det funkar.. har ju varken borrat, bytt kammar eller portat..
Ska bli kul att få grejerna iaf, hoppas dom kommer till helgen!

Jag kollade snabbt på min hoj och jag kör på 1:an vilket är 790 cc-mappen som är lite "vassare" mapp och som du kan köra på utan problem. Om du laddar upp en annan kurva så måste du ha inställt på den mappen ( 1-9) du vill köra på. T-kurvor laddar du ner från Procom:s Hs..eller gör dina egna..OBS..några nr är till 270 graders motorn..Lite förvirrande förklaring kanske men läs PDF:en så klarnar det nog. Finns även en del på TRAT..http://www.triumphrat.net/twins-technical-talk/171201-procom-igniter.html
Tog en bild också..
P1010239.jpg
 
Last edited:
När du ändå är igång med trim är det lika bra du satsar på det här nya kittet..scrolla längst ner på sidan!!
http://www.classicbike-raisch.de/html/motor_vergaser.html

Dom där Flachschiebervergaser för 10000? :) tror nog jag slår till på ett par såna.. efter att jag skohornat in ett 1200cc kit och tryckt in större ventiler och ilskna kammar. Dvs efter jag vunnit på lotto!
Egentligen skulle man ju gå all in och bulta på en rootskompressor..
Man har inte vässat på riktigt förrän veven far ut genom blocket i minst tre delar!
 
Färgglatt på färjan...

Bild från överfarten till domstolen. Skrället kom igenom besiktningen. Insatser monterades och demonterades föredömligt på planen utanför besiktningslokalen under glada tillrop om vikten av "fria andningsvägar"...
 

Bifogat

  • DSC_0122.jpg
    DSC_0122.jpg
    251.4 KB · Visningar: 98
Bild från överfarten till domstolen. Skrället kom igenom besiktningen. Insatser monterades och demonterades föredömligt på planen utanför besiktningslokalen under glada tillrop om vikten av "fria andningsvägar"...

Snygg hoj 1014, men jag gillar inte avgassystemet riktigt..du skulle behöva mitt D&D 2-2 polerat rostfritt med steppade rör, helt nytt o oanvänt, inte ens provmonterat...impulsköp. Ligger bara här och skräpar till ingen nytta. Behöver dock tillverkas en db-killer för att passera besiktning. Finns flera klipp på Tuben där man kan höra sången! PM:a om du är intresserad. Ett ex..https://www.youtube.com/watch?v=0ZVwVHngNhg
 
Last edited:
Hej alla!
Så har jag också fastnat för en Thruxton. Hämtade hem en 2011 med 300 mil igår. Kämpar mig igenom tråden just nu.

De sedvanliga första åtgärderna är igång. Shark 2-2 ljuddämparsystem med db-killers beställda. R&G Tidy Tail och Dunlop Roadsmart Sportmax II 110/150 däck också. Mer händer senare.

Ser att det är flera Thruxton nu i Uddevalla.

En snabb fråga. Måste man mappa om den när man lägger på ett Shark system utan db-killers? Bör man då också åtgärda luftsidan och i så fall, vad rekommenderas för en insprutad (har inte hunnit mer än till sidan 40 i tråden ännu)?

:hej

Thruxton going home.jpg
 
Hej alla!
Så har jag också fastnat för en Thruxton. Hämtade hem en 2011 med 300 mil igår. Kämpar mig igenom tråden just nu.

De sedvanliga första åtgärderna är igång. Shark 2-2 ljuddämparsystem med db-killers beställda. R&G Tidy Tail och Dunlop Roadsmart Sportmax II 110/150 däck också. Mer händer senare.

Ser att det är flera Thruxton nu i Uddevalla.

En snabb fråga. Måste man mappa om den när man lägger på ett Shark system utan db-killers? Bör man då också åtgärda luftsidan och i så fall, vad rekommenderas för en insprutad (har inte hunnit mer än till sidan 40 i tråden ännu)?

:hej

View attachment 406860

Välkommen!!
Jo du bör nog mappa om den för ett öppnare system..kan du göra själv här..http://www.tuneecu.com/
Ladda ner ner lämplig mapp!!
 
Snygg! Och nu vet jag att jag ger mig in på hal och känslig mark....och att smaken är som baken.....men den där kantiga tanken....har du sett Meca Twins Thruxton SS tank eller andra mjukare alternativ? (tycker jag får jag tillägga) vad tycker ni andra?
 
Jo du bör nog mappa om den för ett öppnare system..kan du göra själv här..http://www.tuneecu.com/
Ladda ner ner lämplig mapp!!

Jag skulle nog rekommendera att man köper en map från Triumph Twin Power istället, åtminstone om man gör fler modifikationer än bara ljuddämparna (annars räcker förmodligen en "Arrow 2-2"-map).
 
Mappning

Jag skulle nog rekommendera att man köper en map från Triumph Twin Power istället, åtminstone om man gör fler modifikationer än bara ljuddämparna (annars räcker förmodligen en "Arrow 2-2"-map).

Nu kommer inte jag att hinna/vilja jobba så mycket med hojen innan semester men tänkte ta tag i mera omfattande jobb i höst/vinter. Byter bara ljuddämpare nu hade jag tänkt och på de flesta moderna hojar kan man göra det utan att det krävs ommappning. Och om ommappning måste till pga av ljuddämparbyte vill man ju göra den så enkelt och billigt som möjligt om man skall göra om det i höst igen.:va
 
Snygg! Och nu vet jag att jag ger mig in på hal och känslig mark....och att smaken är som baken.....men den där kantiga tanken....har du sett Meca Twins Thruxton SS tank eller andra mjukare alternativ? (tycker jag får jag tillägga) vad tycker ni andra?

Du menar denna? I så fall är den mycket snygg!
bentforks006.jpg
 
Och om ommappning måste till pga av ljuddämparbyte vill man ju göra den så enkelt och billigt som möjligt om man skall göra om det i höst igen.:va

Oavsett vilken map du skall ladda upp så är det TuneECU som gäller :) (om du inte vill lägga högvis med pengar på en Power Commander). En _bra_ USB-CAN2-kabel är ett måste och kostar 200 SEK eller något sådant, om du inte redan har en (köp dock inte vad som helst som dyker upp, på till exempel eBay). Det tar ungefär 20 minuter att ladda ner sin original-map för backup och 1-2 minuter att ladda upp den nya, så det är relativt smärtfritt. Sedan skall den stå och tugga på tomgång typ en kvart också, men då sitter man och myser till de nya och sköna tonerna. :D
 
Hej alla!
Så har jag också fastnat för en Thruxton. Hämtade hem en 2011 med 300 mil igår. Kämpar mig igenom tråden just nu.

De sedvanliga första åtgärderna är igång. Shark 2-2 ljuddämparsystem med db-killers beställda. R&G Tidy Tail och Dunlop Roadsmart Sportmax II 110/150 däck också. Mer händer senare.

Ser att det är flera Thruxton nu i Uddevalla.

En snabb fråga. Måste man mappa om den när man lägger på ett Shark system utan db-killers? Bör man då också åtgärda luftsidan och i så fall, vad rekommenderas för en insprutad (har inte hunnit mer än till sidan 40 i tråden ännu)?

:hej

View attachment 406860

Välkommen - Hör av dig om du vill ut åka!:)
 
Kanoners, skall sätta mig in i TuneECE och testa.

Vi får ha ett eget Thruxton meet i Uddevalla...:tummenupp
 
Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back
Top