Triumph Thruxton-tråden

Hade ett ekerbrott i höstas, vill inte ens fundera på vad som hade hänt om jag körde slanglöst då...

Tomt på luft, he he! Får väl avvakta långtidstestet som killen gör. Intressant är det dock eftersom jag ska lacka om mina fälgbanor till nästa år och allt plockas ner i småbitar. Då skulle man kunna testa om det funkar..blir ju inte så mycket extrajobb. Sparar ju lite vikt utan slang!!!
Det är ganska många som har haft ekerbrott och man skyller mycket på konstruktionsfel i navet..jag har ju också en 2004 men har aldrig haft några problem med original nav/ekrar så länge som dom satt på hojen. Navet är ju kvar medan ekrar o fälgbanan är bytta.

Ja det är en lite märklig passform mellan nav och fälg, ekrarna spänns och belastas axiellt vilket inte alls är bra, till slut resulterar det i utmattningsbrott. Nu låter jag som en ingenjör här...

Äntligen börjar hojen bli skapligt färdig efter vintern moddningar.

img534fb35d71ff8.jpg

Bifogat

• GetAttachment.jpg
    GetAttachment.jpg
    9.1 KB · Visningar: 652
Glad Påsk

Ja, som sagt Glad Påsk på er alla i tråden. Underbart väder för den som vill köra hoj.

Själv ska jag ut och trampa hoj och grilla korv.

Ja, som sagt Glad Påsk på er alla i tråden. Underbart väder för den som vill köra hoj.

Själv ska jag ut och trampa hoj och grilla korv.

Glad Påsk själv och till övriga..det blir varken köra eller trampa för mig idag, bara kolla snooker-VM på TV och äta god mat, dricka vin och senare single malt, he he!!

Glad Påsk och drick nu inte för mycket must! ;)

Det blev en vända i garaget istället för en tur idag: Jag har monterat mitt Maund FEK (phedt snyggt :banana), bytt kedjeskyddet vid primärdrevet till en svart sak från Joker och bytt tanklocket till ett Monza från Britalian Racing (Best for Britts är ursprunget). Bilder kommer när en tvätt är utförd, vilket förhoppningsvis blir på måndag.

Ikväll blir det den klassiska påskmåltiden tacos. :P

Glad Påsk och drick nu inte för mycket must! ;)

Det blev en vända i garaget istället för en tur idag: Jag har monterat mitt Maund FEK (phedt snyggt :banana), bytt kedjeskyddet vid primärdrevet till en svart sak från Joker och bytt tanklocket till ett Monza från Britalian Racing (Best for Britts är ursprunget). Bilder kommer när en tvätt är utförd, vilket förhoppningsvis blir på måndag.

Ikväll blir det den klassiska påskmåltiden tacos. :P

Must kan det aldrig bli för mycket av bara det är light. Precis som med whiskey bara det är single malt.:) Eller hur säger äldste i tråden, sk TÄ. :)

Ni tjatar om era skärmar av. Jag får väl plocka av min också då för att platsa i gänget. Monza tanklock är aldrig fel och vi ser fram emot bilder.:tummenupp

Nä fy inga lightprodukter! Har nån druckit en light öl nån gång? Tvi.. fast kikar jag ner på min mage så börjar den säga emot...

Glad påsk gubbar! Har sålt av de mesta av delarna som ligger på vinden men har fortfarande originalbakfjädring och originalbakparti, samt framblinkers (original) om någon vill ha. Billig är jag.

Glad påsk gubbar! Har sålt av de mesta av delarna som ligger på vinden men har fortfarande originalbakfjädring och originalbakparti, samt framblinkers (original) om någon vill ha. Billig är jag.

Får du sålt bakfjädringen för typ mer än en krona så hör av dig för då erbjuder jag dig anställning för en hyfsad månadslön. Vad vi ska sälja? Ja, vi kan väl gå ut i skogen och plocka kottar och sälja dyrt på gamla BP-macken i Munkedal som jag i så fall köper. Lycka till yonson!:tummenupp:)

Får du sålt bakfjädringen för typ mer än en krona så hör av dig för då erbjuder jag dig anställning för en hyfsad månadslön. .....
Spara den i 25 år. Sälj sedan på Bukowskis. "Original bakfjädring till en Thruxton. Obs, original. Inget tjafs från Ikon, Öhlins eller annat."

I år fyller min hoj 10 år, både som årsmodell och i min ägo, och det tänkte vi fira :D..om jag tankar 98 oktan istället för 95 blir den full då?? Och om den blir det, hamnar vi då lättare i diket eller enbart ramlar omkull från sidostödet?? :confused: Svåra frågor som säkert behöver omfattande vetenskaplig förklaring som jag ser fram emot att få i detta fina forum!! :hihi

I år fyller min hoj 10 år, både som årsmodell och i min ägo, och det tänkte vi fira :D..om jag tankar 98 oktan istället för 95 blir den full då?? Och om den blir det, hamnar vi då lättare i diket eller enbart ramlar omkull från sidostödet?? :confused: Svåra frågor som säkert behöver omfattande vetenskaplig förklaring som jag ser fram emot att få i detta fina forum!! :hihi

Enda sättet att veta säkert är att prova! Jag testade en gång och i nerförsbacke med kall och fuktig luft såg jag mätaren gå över 200 så min teori är att din kommer göra ärevarv..!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT