Triumph Thruxton-tråden

Modifiera å krångla å ha sig.... :)Bredda fälgar? :)
Den mattsvarta Bonnien med röda detaljer är ju sk*tsnygg som den är. OK, backspeglarna kanske kan bytas ut. Och en del gillar inte Triumphs blinkers. Men i övrigt är den ju ett smycke redan från fabrik. Köp den! :)

Det är ju halva grejen med att köpa en Triumph och göra den personlig.
Men visst dom är redan snygga orginal.
Dock gillade jag inte den röda färgen på skärmarna och tanken på den jag visade orginal.
Enklaste vore att måla dom mattsvart som tanken.
Dock har jag snöat in på dom här 2 hojarna.

150002_10151342267924264_1462388123_n_zpsb6a7a321.jpg

299656_10151342124039264_898746939_n_zps0427fcfc.jpg

DSCN1124-1_zps5b383fc8.jpg

Sen tycker jag att orginal fälgen på Bonnien är satans snygg också.
922823_4752149722065_506516935_n_zps74f3c647.jpg

Kan tänka mig att lägga mellan 3000-5000kr på en breddad orginal fälg färdig att slänga på.
Skönt att slippa eker fälgar och slangen som man måste ha.
Och att kunna köra 160 bakdäck vore ju guld.
 
Det är ju halva grejen med att köpa en Triumph och göra den personlig.
Men visst dom är redan snygga orginal.


Kan tänka mig att lägga mellan 3000-5000kr på en breddad orginal fälg färdig att slänga på.
Skönt att slippa eker fälgar och slangen som man måste ha.
Och att kunna köra 160 bakdäck vore ju guld.

Jag vet bara en ( i det tyska forumet) som breddat dom gjutna alufälgarna (bak till 4,25") och det kostade ca 500€. Tyvärr är han inte kvar i forumet så ingen kontakt är möjlig. Han (Rolandd) blev iallafall väldigt nöjd med resultatet!
http://www.thruxton-forum.de/forum/viewtopic.php?f=4&t=16898&p=203996&hilit=gussfelge#p203546
 
Fick svar av MCxpress idag att dom inte breddar mc fälgar längre. :(
Så nu har jag ingen aning vart man ska vända sig.

Skulle gärna ha en breddad orginal fälg bak med ett 160 däck.
Ett otränat öga tror att det är orginal men en som kan Triumph ser direkt att nått är ändrat.
Sånt gillar jag skarpt.
Sen så funderar jag på om man ska slänga på ett Thruxton styre på den.
Och även ett Norman Hyde system till Thruxton också det skulle bli riktigt nice.
 
Skönt att slippa eker fälgar och slangen som man måste ha.
Och att kunna köra 160 bakdäck vore ju guld.

Nu är du väl för go? :) Tycker du verkligen på allvar att den gjutna fälgen är snyggare än en ekerfälg?:va

De som jag la in bild på behöver ingen slang och går att få i dimension som kan ta 160-däck eller fetare.
 
Modifiera å krångla å ha sig.... :)Bredda fälgar? :)
Den mattsvarta Bonnien med röda detaljer är ju sk*tsnygg som den är. OK, backspeglarna kanske kan bytas ut. Och en del gillar inte Triumphs blinkers. Men i övrigt är den ju ett smycke redan från fabrik. Köp den! :)

Du vet att jag gillar att modda. Jag gillar att köra också. Kollade efter sommaren och jag har nu kört ca 500 mil ihop med dig. Hoppas att det blir fler. Få kör mer och bättre än du. Jag veta att köra och hitta roliga vägar är din grej. Den har jag stor respekt för. Ge fan i att modda TMax. Gör det du är bäst på. Kör hoj och gajda oss på nya roliga trippar.
 
Gott att få så många att reagera på ett skoj-inlägg! :D Känner mig nästan som ett troll...
Fast jag har ju också moddat lite - bytt stötdämpare, annan reflex, bytt tutan och monterat en analog klocka från Biltema.

Så modda på bara!

Edit: och jag tycker fortsatt att den mattsvartröda Bonnien är snygg! :)
 
Last edited:
Right on, man!
Hasse D
Där har vi helt klart olika uppfattning.

Jag håller såklart med om att hojarna är fina redan från början. Att modda är dock en stor del av mitt motorcykelintresse och få hojar är väl tacksammare att ge sig på för en lekman än en modern Triumph Twin.

Moddifikationsprocessens olika faser har alla sin tjusning; nyfikenheten på hur något kan göras bättre, vackrare eller bara annorlunda i den inledande fasen:va:fakta:tummenupp; den praktiska tillämpningen och utmaningen i genomförandefasen :smasha och sist men inte minst glädjen av att njuta av frukterna när allt är intrimmat och klart:rock:kär.

Så är det i varje fall för mig. Tiden och pengarna jag lägger på hojen slipper jag spendera hos en terapeut...
 
Nu är du väl för go? :) Tycker du verkligen på allvar att den gjutna fälgen är snyggare än en ekerfälg?:va

De som jag la in bild på behöver ingen slang och går att få i dimension som kan ta 160-däck eller fetare.
Jupp gillar den fälgen mer än ekerfälgen och dom är lättare att hålla rent också. ;)
Fast Kineo fälgarna är grymt coola och grymt dyra tyvärr.


Gott att få så många att reagera på ett skoj-inlägg! :D Känner mig nästan som ett troll...
Fast jag har ju också moddat lite - bytt stötdämpare, annan reflex, bytt tutan och monterat en analog klocka från Biltema.

Så modda på bara!

Edit: och jag tycker fortsatt att den mattsvartröda Bonnien är snygg! :)
Ja den är snygg och snyggare live än på bild.:tummenupp
Dock stör jag mig på att den mattröda färgen inte alls matchar den röda ramen.
Men en matt svart framskärm och man plockar bort bakskärmen så blir den elak.

Haha du har ju också drabbat av moddar febern!:hihi
 
Brukar ni byta motorolja och filter inför vinterförvaringen?

Min initiala plan var att bara:
* tanka fullt och eventuellt tillsätta stabilizer
* pumpa däcken med lite högre tryck
* tvätta rent
* smörja metalldetaljer
* underhållsladda batteriet
* slänga på kapellet som jag har köpt av thruxtonerich :)

Jag har för mig att det finns gamla inlägg om det här i tråden, men hittar inget nu. :-/
 
App app app! Kom inte här och snacka frambroms ;)
http://www.youtube.com/watch?v=96dovkiLq4w

Nån som har tips på en nice sidovagn man kan klämma på moppen?
Precis. Blev farsa i fredags :)

Vad tar ISR för det kittet!
Har läst om det i tråden men har inte kommit så långt än så jag har sett priset.
Sista inlägget jag hunnit läsa så var det nått med ena örat dom skulle fästa i som strula lite.
Men att dom jobbade på problemet och gnuggade geni knölarna för fullt.:tummenupp
 
Vad tar ISR för det kittet!
Har läst om det i tråden men har inte kommit så långt än så jag har sett priset.
Sista inlägget jag hunnit läsa så var det nått med ena örat dom skulle fästa i som strula lite.
Men att dom jobbade på problemet och gnuggade geni knölarna för fullt.:tummenupp

Jodå, kittet finns och fungerar ypperligt även på en Thruxton. Kostar 7416 kr enligt ISRs prislista.
Om man monterar detta ok och har kvar original bromspump så får man visserligen en väldigt bra broms men känslan i bromsgreppet blir svampig. Rekommenderar byte till ISR pump.
 
Jodå, kittet finns och fungerar ypperligt även på en Thruxton. Kostar 7416 kr enligt ISRs prislista.
Om man monterar detta ok och har kvar original bromspump så får man visserligen en väldigt bra broms men känslan i bromsgreppet blir svampig. Rekommenderar byte till ISR pump.

Vilken kolvdiameter har ISR-pumpen?? Original är väl 11 mm om jag mins rätt..många som byter till 6-kolvok byter pump till någon av Triumph:s "sporthojar", tex Daytona 675:s bromspump. Billigare än ISR kanske (Ebay) men inte bättre??? ISR:s grejer är ju erkänt bra.. passar utseendemässigt inte särskilt bra tycker jag, lite för "moderna", men det är min personliga uppfattning.
 
Vilken kolvdiameter har ISR-pumpen?? Original är väl 11 mm om jag mins rätt..många som byter till 6-kolvok byter pump till någon av Triumph:s "sporthojar", tex Daytona 675:s bromspump. Billigare än ISR kanske (Ebay) men inte bättre??? ISR:s grejer är ju erkänt bra.. passar utseendemässigt inte särskilt bra tycker jag, lite för "moderna", men det är min personliga uppfattning.

ISR har en variant med 14 mm och en med 17,5 mm. Vill minnas att det är 14 mm jag har.

Klart att du har rätt, det går självklart lika bra att byta till en större bromspump som man köper billigt på eBay. Ja t o m bättre om man inte vill ha in High Tech utseendet som ISR ger. Jag tycker ISR-prylarna för sig är väldigt vackra men jag inser ju att de är inte speciellt mycket sextiotal. Fast det är ju å andra sidan inte skivbroms heller. :) Men jag håller med i din invändning det ser lite väl modernt ut. Några stilbrott får man dock ta och det gör ju de flesta av oss. :) 4,25"-5" x17" bakfälg som många av oss har är ju inte riktigt sextio även om vi kör med trådekrat. Stötdämpare med behållare är ju ett annat vanligt stilbrott.
 
ISR har en variant med 14 mm och en med 17,5 mm. Vill minnas att det är 14 mm jag har.

Klart att du har rätt, det går självklart lika bra att byta till en större bromspump som man köper billigt på eBay. Ja t o m bättre om man inte vill ha in High Tech utseendet som ISR ger. Jag tycker ISR-prylarna för sig är väldigt vackra men jag inser ju att de är inte speciellt mycket sextiotal. Fast det är ju å andra sidan inte skivbroms heller. :) Men jag håller med i din invändning det ser lite väl modernt ut. Några stilbrott får man dock ta och det gör ju de flesta av oss. :) 4,25"-5" x17" bakfälg som många av oss har är ju inte riktigt sextio även om vi kör med trådekrat. Stötdämpare med behållare är ju ett annat vanligt stilbrott.

Jag måste hålla med dig, vi "bryter lite mot reglerna" då o då. Det är ju tillåtet om man kan motivera det hänvisande till säkerhet, utseende eller mer "umpf i motorn", he he!!!
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top