Triumph Thruxton-tråden.

sacke6

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Örebro
Hoj
2006, triumph thruxton
Det är inte så enkelt att avgasreningen är borttagen? Det är nämligen ganska vanligt att det görs. Det är gjort på min i alla fall. Ska enligt uppgift ge några extra hästar.


avgasreningen är borttagen:) vad menar du med det, kan man inte mäta rätt då?? eller vad menas?? den står ju på motorbolaget i Linköping och det är Mattias där som kan de här hojarna utan och innan som menar med den, kännas som att om någon ska hitta felet så är det ju han:) får hoppas de löser det, för på fredag ska hon hem. börjar få abstinens:p
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Hmm.. nu ser ju inte mitt elsystem alls ut som original då allt är flyttat upp under sadeln.
Du råkar inte ha en bild på vilken kontakt som avses?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hmm.. nu ser ju inte mitt elsystem alls ut som original då allt är flyttat upp under sadeln.
Du råkar inte ha en bild på vilken kontakt som avses?

Jag har ingen bild här på jobbet. Kanske hemma. Det är nog ändå lättast att bara försöka följa kabeln från alternatorn och hitta kontakten på det sättet.

Såg att de har aftermarket likriktare/regulator på ebay för 70 pund.
 

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Tjusigt! Hur löste du det med fästet till slut? Blev det en 17" stänka eller fortsätter du med original?

Jag hittade faktiskt en beggad 17" triumph stänka på Mc varuhuset. Kan hända att dom har nån mer som ligger och skräpar. Sen kallbockade jag om originalfästet och trixade lite. Jag hade ju 19" innan. Hade du 18"?

Däcken känns kanon på fälgen i alla fall. Jag la ner åt vänster så att stödet gick i och då har jag ca 5mm fegrand kvar bak och typ 1 mm på framdäcket. Man ser nästan på bilderna om man zoomar.
Tidigare gick det ju knappt att använda halva däcket. Dvs när jag körde 150 på originalfälg.
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Köpte Biltemas "bakhjulslyft" förra året men den funkade inte riktigt bra med "plattjärnen" som stöd under swingen så efter lite letande på nätet och eget funderande så köpte jag adaptrarna för bobiner, 2 st bobiner och 6mm rf gängstång. Kapade och monterade enl. bild. Hjulaxeln är ihålig. Funkar kanon och är enkelt att montera/demontera.

 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Köpte Biltemas "bakhjulslyft" förra året men den funkade inte riktigt bra med "plattjärnen" som stöd under swingen så efter lite letande på nätet och eget funderande så köpte jag adaptrarna för bobiner, 2 st bobiner och 6mm rf gängstång. Kapade och monterade enl. bild. Hjulaxeln är ihålig. Funkar kanon och är enkelt att montera/demontera.

Kanonbra tips! :tummenupp Jag har aldrig gillat plattorna under svingen!

Själv blev jag glad för att ha hittat det här. Snabblås till sadeln.
 

Bifogat

  • $T2eC16dHJH!FFmOQ24E8BRjrn,GOeQ~~60_1.JPG
    $T2eC16dHJH!FFmOQ24E8BRjrn,GOeQ~~60_1.JPG
    22.3 KB · Visningar: 87

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Intressant, BJN! Har du fått snabblåset? Funkar det bra?

Jag har inte fått det. Han ska posta det idag. När det är monterat och klart återkommer jag med rapport. Hoppas att det kommer att fungera bra för detta har jag verkligen saknat på Thruxton.
 
Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Thruxton-Trajan ska säljas.
Pris beroende på utsmyckning 65-70´kr
Nya Dunlop däck -12
Oljebytt i höstas innan vintervilan.
Knappt 700 mil sedan -09

Blir lite grejer över, och kan väl tänka mig att montera på orginaldelar igen och sälja det monterade lösgodiset om någon är intresserad, och priset motiverar en demontering.

Lösgodis:
-Powercomander 5.
-Arrow 2-1 rör och dämpare (med sond).
-Kromade sidokåpor.
-Grålackad cuts.
-Flyscreen.

Sitter monterat.
-LSL fotpinnar x 4.
-LSL backspeglar.
-LSL styrkrona.
-LSL clipon.
-Raask Minizoom med grövre rör.
-ICON stötar.
-Monza tanklock.
-Frästa alu-lock till fusk fuggarna.
-Ställbara broms/kopplingsgrepp.
-Joker alu lock till bromsvätske behållare.
-Joker alu plugg för olje påfyllningen.
-Joker tändningslås flytt.
-Joker lamphållare fram.
-KN filter.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tyskar och engelsmän ihop! Nä,nä! Går bara inte! :D
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Just hemkommen från SBK ONE, Anderstorp och dynotest idag..samma bänk o samma operatör (Fredrik). Förra året hade jag 88 hk på hjulet UTAN db-killer och med DNA-filter... MED killer 83 hk och det är den sista siffran jag jämför med eftersom det är "gatvarianten".
I dag, annan bestyckning, 60 mm trattar utan filter, moddad killer, gav mig 87,2 ystra pållar!
Med skumfilter på trattarna + killern fick jag 84 hk på hjulet. AFR:en är bättre men ligger fortfarande lite på feta sidan i mellanregistret så lite mer handpåläggning behövs.
Så nu kan jag köra "ganska lagligt" och ändå ha bra klös i motorn. Den röda är med filter.
test 17 maj med_utan filter.jpg
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Jag lyckades rulla igenom besiktningen hos Opus med mina Raask minizoom utan db killer. Men jag pluttrade bara in och snög ut :hihi Men det var nog en dos tur med också :hihi

Lämna några bud på smågodiset i mitt förra inlägg om det är nått ni vill ha.
Annars åker det nog med vid inbytet.

Suger för hårt i grusåkartarmen för att jag ska klara att hålla emot längre.
Var inne på att göra min Thruxton till en Scrambler, Men det plockar på i pengar för att få ihop en tung grussprättare...
Så det får nog bli en orange historia istället.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top