BJN
Avliden medlem
Tjena,
Här kommer ett förslag på en lördagstur .....
Verkar trevligt. Ska försöka hänga med men vill ju inte dra in i Göteborg. Skulle Stenungsund vara ett möjligt ställe att haka på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tjena,
Här kommer ett förslag på en lördagstur .....
Låter väl alldeles utmärkt! Kl 12? På Statoil vid Tjörnbron? Det är visserligen bara 5 mil mellan Göteborg och Stenungsund, men vi tänkte nog inte köra närmaste vägen........Skulle Stenungsund vara ett möjligt ställe att haka på?
 r. Hojen gick på tok för fett genom hela mellanregistret och speciellt på högfart. Sänkte nålen ett clip till 5:e från botten istället för 4:e.
r. Hojen gick på tok för fett genom hela mellanregistret och speciellt på högfart. Sänkte nålen ett clip till 5:e från botten istället för 4:e. 

Du anger 40 högfart??? Menar väl 140?? Vilken nål har du??Efter en låååång frånvaro är jag tillbaka igen.
Ett riktigt uselt crossköp har satt sommarens åkning lite ur spel. Totalrenovering av hela motorn m.m. har käkat upp all tid.
Har nu äntligen tagit mig an trajan igen. Monterade min lambdamätare idag för att bekräfta mina misstankar kring bestyckningen av mina nya FCR 39r. Hojen gick på tok för fett genom hela mellanregistret och speciellt på högfart. Sänkte nålen ett clip till 5:e från botten istället för 4:e.
Lågfart: 55
Högfart: 40
Hade ett lambavärde på varierat mellan 12-10 på halvgas till fullgas.
Vad hade du för bestyckning Erich?

Låter väl alldeles utmärkt! Kl 12? På Statoil vid Tjörnbron? Det är visserligen bara 5 mil mellan Göteborg och Stenungsund, men vi tänkte nog inte köra närmaste vägen...

Det skulle eventuellt kunna bli ett sånt kit någon gång i framtiden misstänker jag. Gaffeloljan ska väl bytas vid 3000mil enligt boken tror jag.
 Det skulle eventuellt kunna bli ett sånt kit någon gång i framtiden misstänker jag. Gaffeloljan ska väl bytas vid 3000mil enligt boken tror jag. Efter kurvan kollade jag ner, för att märka att jag inte längre hade någon växelpedal. WTF! Jag var mitt ute i skogen på en kurvig väg och att börja leta efter pedalen och muttrar var inget jag såg fram emot. Som tur var, körde jag inte så fort, så det var inte risk för någon avåkning. Jag stannade efter nästa kurva och märkte att länken mellan växellådan och pedalen hade skruvat loss sig själv. Som tur var, var det bara att skruva dit den igen och inga muttrar hade ramlat av. Hett tips: Kolla så eran "länkarm" sitter som den ska.
 Efter kurvan kollade jag ner, för att märka att jag inte längre hade någon växelpedal. WTF! Jag var mitt ute i skogen på en kurvig väg och att börja leta efter pedalen och muttrar var inget jag såg fram emot. Som tur var, körde jag inte så fort, så det var inte risk för någon avåkning. Jag stannade efter nästa kurva och märkte att länken mellan växellådan och pedalen hade skruvat loss sig själv. Som tur var, var det bara att skruva dit den igen och inga muttrar hade ramlat av. Hett tips: Kolla så eran "länkarm" sitter som den ska. |   | EU:s fartgräns för MC stoppad SMC, FIM och FEMA har lycka... | 
|   | Femte generationen Monster är här Legendariska Ducati Monster... | 
|   | Påvens BMW R18 utauktionerad Den 3 september 2025, under... | 
|   | GGN 2025, värsta hittills ! Conny Bohlin, VD för Nordic... | 
|   | Bildsvep – GGN 2025 På plats i depån på årets G... | 
|   | Wunderlich vindavvisande väskor Pressrelease om nyhet från ... | 
|   | GGN Shakedown – Stark Varg EX! MysEnduro i Laxå I sönda... | 
|   | Bike nr 10 lämnad till tryck! Nästa nummer av Bike är som... | 
|   | Missa inte Katalogen 2026!   Stora Motorcykel... | 
|   | Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National! David Knight, Ducati Åre... |