Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
thruxtonerich- Har du borrat upp din till 904cc? Vad ger det i effekt, och vad fick du betala för det?

 
 

Erich, är detta kanske din nästa mod?
 
	
Ja det har jag, finns beskrivet längre bak i tråden så kollar du från i höstas ungefär så hittar du det mesta redovisat. Effekten är inte mätt än men bör vara runt eller strax under 85 pållar på bakhjulet om jag jämför med andra med liknande moddar dvs. 904 cc, FCR 39thruxtonerich- Har du borrat upp din till 904cc? Vad ger det i effekt, och vad fick du betala för det?
 r, vassare kammar och portad topp (30% högre flöde än org.) Enbart 904 cc ger dig runt 70 plus hästar om du har ett bra avgassystem. På en insprutare blir det nog lite annat också för att få det att lira ihop.
r, vassare kammar och portad topp (30% högre flöde än org.) Enbart 904 cc ger dig runt 70 plus hästar om du har ett bra avgassystem. På en insprutare blir det nog lite annat också för att få det att lira ihop.Körning på Rudskogen måndagen den 13/8 kl 17:00
Føreløpig aktivitetsplan 2012:
13.08.2012: Kjørekurs/banedag på Rudskogen kl 1700-2100 (oppmøte kl 1600). Dette er et kjøre-/sikkerhetskurs for registrerte sykler med originalt eller godkjent eksosanlegg. Vi deler som vanlig opp i 3 puljer (lite, noe og mye erfaring), og har erfarne instruktører.
Pris kr 600,- og påmelding til André på mail.
http://www.alf-graarud-motor.no/
Ja det har jag, finns beskrivet längre bak i tråden så kollar du från i höstas ungefär så hittar du det mesta redovisat. Effekten är inte mätt än men bör vara runt eller strax under 85 pållar på bakhjulet om jag jämför med andra med liknande moddar dvs. 904 cc, FCR 39r, vassare kammar och portad topp (30% högre flöde än org.) Enbart 904 cc ger dig runt 70 plus hästar om du har ett bra avgassystem. På en insprutare blir det nog lite annat också för att få det att lira ihop.
@tmax..stödhjul och extra vindfång?? nej tack !! men ganska fränt att se på!


Ja det har jag, finns beskrivet längre bak i tråden så kollar du från i höstas ungefär så hittar du det mesta redovisat. Effekten är inte mätt än men bör vara runt eller strax under 85 pållar på bakhjulet om jag jämför med andra med liknande moddar dvs. 904 cc, FCR 39r, vassare kammar och portad topp (30% högre flöde än org.) Enbart 904 cc ger dig runt 70 plus hästar om du har ett bra avgassystem. På en insprutare blir det nog lite annat också för att få det att lira ihop.
@tmax..stödhjul och extra vindfång?? nej tack !! men ganska fränt att se på!


Vi får väl starta en bänknings-fond, så vi får ett exakt svar. Det blir svårt att leva med ovissheten om hur många pållar Sveriges snabbaste thruxton har.
Hur kan det komma sig att du oftast har de mest dräpande kommentarerr'na?? Jag vill gärna veta hur dina nya stötar funkar Under Pressuere???
Hasse D
jSG

 ) och nytt främre drev i originalstorlek.
) och nytt främre drev i originalstorlek.

Frågan är dock om hjulet hamnade för långt bak.
View attachment 367499
Yonsson - Berätta gärna hur det går med injusteringen av dämparna! Jag håller på att lära mig mina Öhlinare och lyssnar gärna på dina (och andras) erfarenheter.

Nä, här är en till. Fast jag gick ju den mer traditionella vägen, en kugg upp framtill. Hur mycket ändades varvtalet med ditt nya drev? Vill minnas att originaldrevningen ger c:a 80 km/t vid 3000 varv och 90 vid 3500 (eller minns jag fel? man glömmer fort!). Vad har du för varvtal?Jag är nog inte ensam om att ha letat efter en sjätte växel när man ligger längre sträckor på 90 och 110 vägar så för en dryg evighet sedan köpte jag ett något mindre bakre drev (en eller två tänder mindre än original). ..... Jag vet att det vanligaste snarare är att gå upp en tand i storlek fram men jag var lite rädd för att skillnaden skulle bli för stor. Första intrycket är att skillnaden är marginell men tillräcklig

 ).
).Solen skiner!
Bohustur (kortare) i eftermiddag?
Svara asap, jag går och tar fram stövlarna om 10 minuter...


 som har massor av krokiga 70-vägar som är perfekt avpassade för en Thruxton. Förutom sköna vägar så finns där vacker natur, små samhällen och f d fiskelägen. Riktigt bra "hojterräng" alltså!
 som har massor av krokiga 70-vägar som är perfekt avpassade för en Thruxton. Förutom sköna vägar så finns där vacker natur, små samhällen och f d fiskelägen. Riktigt bra "hojterräng" alltså! 
|   | EU:s fartgräns för MC stoppad SMC, FIM och FEMA har lycka... | 
|   | Femte generationen Monster är här Legendariska Ducati Monster... | 
|   | Påvens BMW R18 utauktionerad Den 3 september 2025, under... | 
|   | GGN 2025, värsta hittills ! Conny Bohlin, VD för Nordic... | 
|   | Bildsvep – GGN 2025 På plats i depån på årets G... | 
|   | Wunderlich vindavvisande väskor Pressrelease om nyhet från ... | 
|   | GGN Shakedown – Stark Varg EX! MysEnduro i Laxå I sönda... | 
|   | Bike nr 10 lämnad till tryck! Nästa nummer av Bike är som... | 
|   | Missa inte Katalogen 2026!   Stora Motorcykel... | 
|   | Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National! David Knight, Ducati Åre... | 
