Triumph Thruxton-tråden

Nu är även jag hemma. 108 mil och helnöjd! Tack till alla som hängde på.

Nu är man mest sugen på att se vad som fångats på film!
 
Ja, tack alla för en kanonhelg! Hojen är tvättad och jag är något urlakad...

Så nu blir det ingen hojåka förrän i morgon bitti. Då rullar jag till landet, genom Bohuslän från söder till norr, i förmiddagssolen! Skall bli gott!
 
Ja, tack ska ni ha! 90+ mil, skulle jag chansa på, av välregisserade och välplanerade eskapader. Både kurvor, öl, jobbiga bilar och inte minst en uppenbarelse vid intågande i Jönköping. Mer kan man inte önska! Underbar resa helt enkelt! :Bugar

Edit: Jag bjuder på en bild av laguppställningen, helt gratis dessutom.
xf0su9.jpg
 
Last edited:
Även jag tog mig hem utan fadäser. Men blöt blev man. Åkte igenom världens skyfall strax innan Södertälje. Då blev jag dyngsur men tack å lov inte så långt hem. Tack ska ni ha för en kanonresa!
 
Ja, jag tackar alla jag med. Det var väldigt trevligt, ser fram mot nästa sommars vättern-träff!

vätternrunt_1.jpg
 
Här kommer lite mer ifån-bilder.
 

Bifogat

  • Vätternrundan 2012 010.jpg
    Vätternrundan 2012 010.jpg
    239 KB · Visningar: 77
  • Vätternrundan 2012 009.jpg
    Vätternrundan 2012 009.jpg
    236.5 KB · Visningar: 77
  • Vätternrundan 2012 004.jpg
    Vätternrundan 2012 004.jpg
    240.9 KB · Visningar: 81
  • Vätternrundan 2012 002.jpg
    Vätternrundan 2012 002.jpg
    256.4 KB · Visningar: 79
  • Vätternrundan 2012 003.jpg
    Vätternrundan 2012 003.jpg
    237.5 KB · Visningar: 66
  • Vätternrundan 2012 005.jpg
    Vätternrundan 2012 005.jpg
    235.5 KB · Visningar: 75
  • Vätternrundan 2012 006.jpg
    Vätternrundan 2012 006.jpg
    234.4 KB · Visningar: 74
Idag kom mina Andreani/Öhlins cartridge till Thruxen. Vinterpyssel 2012-2013 räddat.
P1010004.jpg

P1010005.jpg
 
Det är någon bugg tror jag. Det går inte lägga upp bilder större än 640x480 via nätet. Man måste bifoga de i meddelandet istället, så de kommer upp som miniatyrer likt mitt inlägg ovan, verkar det som. Riktigt snygga! Och fort gick det att få de också.
 
Last edited:
Alla Vätternfarare

Jag har ca 5h film att brottas med nu. Sen tillkommer eventuellt material från CharlieC. Har lite olika funderingar hur jag ska göra. En tanke är att klippa till material och sätta ihop en film som visar hela färden med rätt korta snuttar så att man får en överblick av helheten. Det blir nog en full DVD (ca 1 h) i a f. Sen gör jag en eller eventuellt 2 DVD till av de bästa avsnitten och låter bli att klippa. Då blir en av dessa Askersund-Tjällmo. Hur ska man benämna det bästa avsnittet dag 2 då vi delvis körde på våt och delvis på torr väg? Alltså vilka orter är start och slut?

En sån DVD som de oklippta är väl bara njutbar för den som varit med men det är ju inte meningen något annat heller.

Fast det kanske bara är jag som är intresserad av att ha filmmaterial och då behöver jag ju inte fundera så mycket.:)

Om någon har bra bilder så får ni gärna maila dem till bjorn@joebarteam.se
 
Klart vi vill ha film! Ett tips är att göra en tok-klippning på några minuter med det absolut bästa först som kan läggas upp på youtube. -Som en sneak preview :crash .Jag skickade pm till dig om bilder, men de var inte så bra, så jag lade upp de här istället.
 
Klart vi vil ha film säger jag med, jag mailar mina bilder så får du göra vad du vill med dom.
 
Det ser riktigt fint ut även om bilden är avhuggen. Är det dessa som kräver att man svarvar något på originalprylarna?

Helt rätt..nedre delen av innerröret måste svarvas av för att få ut några "grejer" som sitter där inne så att röret blir helt "tomt". Det är bara frågan om några mm som tas bort. Inget komplicerat jobb om man har tillgång till svarv och kan svarva och det har o kan jag. Det blir också några delar över som jag kommer att sälja: RaceTech Emulators, racetech linjära fjädrar (85 kg) och borrat dämparrör och den delen som på engelska heter "Adjustable Pre Load Cap", (den justerbara överdelen) på gaffeln. Om nån är intresserad så skicka ett PM.
 
Helt rätt..nedre delen av innerröret måste svarvas av för att få ut några "grejer" som sitter där inne så att röret blir helt "tomt". Det är bara frågan om några mm som tas bort. Inget komplicerat jobb om man har tillgång till svarv och kan svarva och det har o kan jag. Det blir också några delar över som jag kommer att sälja: RaceTech Emulators, racetech linjära fjädrar (85 kg) och borrat dämparrör och den delen som på engelska heter "Adjustable Pre Load Cap", (den justerbara överdelen) på gaffeln. Om nån är intresserad så skicka ett PM.

Får fundera lite. 85 kg hmmm! Undrar om kroppen håller för all den löpträning jag måste genom för att nå den vikten.:rolleyes:
 
Fjädrarna är rejält mycket styvare än original och på gränsen till för mycket för mig.(80 kg).
 
Fjädrarna är rejält mycket styvare än original och på gränsen till för mycket för mig.(80 kg).

OK! Då kanske det skulle bli OK med mina 100 pannor å så behöver jag inte banta?:rolleyes: (I 30 år körde jag ca 100 på vintern och kring 82 på sommaren men jag kan inte motivera mig längre). Jag vet hur man gör men orkar inte genomföra det. Fast hur många extra hk skulle jag få Yonsson om jag går ner 18 kg?:)
 
Back
Top