Triumph Thruxton-tråden

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Helt rätt! Jag och TMax pratade om detta också och vi kom överens om att jag skickar ett mail med hela listan som jag skulle boka för och meddelar att vi alla troligen kommer efter 18.

Det gör ju inget om ni meddelar en gång extra men alla som jag skulle boka rum för meddelar jag om via mail.

Nu när det verkar såpass säkert drar jag iväg mailet.

Ok men du behöver inte skriva med mig där då.. Jag har redan fått min kod m.m.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Har nu kollat med yr.no och smhi.se och det ser oförändrat hyggligt ut. 15-20 grader, mest sol, och kanske någon skur men (förhoppningsvis) inte värre än så. Mer kan man inte förvänta sig av en svensk sommar. Så efter en avstämning med BJN för några minuter sedan så föreslår vi att
VI KÖR! :)

Ses i morgon!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har nu kollat med yr.no och smhi.se och det ser oförändrat hyggligt ut. 15-20 grader, mest sol, och kanske någon skur men (förhoppningsvis) inte värre än så. Mer kan man inte förvänta sig av en svensk sommar. Så efter en avstämning med BJN för några minuter sedan så föreslår vi att
VI KÖR! :)

Ses i morgon!

Det ser jag fram emot både att få träffa dig och alla andra.

Vid mailkonversation med A6 så är det nu klart att följande har bokat rum och alla som inte hör av sig själva om sen ankomst får sin rumsnyckel i mitt fack:

CharlieC
Yonsson
TMax
BJN
Twintorsk
hs01jowe
Bengt Petrone

Enligt uppgift har XTrem inte bokat något rum. Ska inte med?

Hur är det med folket från Falun, MCThrux och Ahoff, ska ni med och har bokat rum?

Vid förhinder/försening under morgondagen så kan ni ringa eller messa 070-2349862. Det är ju bra redan i Askersund att veta vilka vi eventuellt ska vänta på.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det ser ju inte jätteuppmuntrande ut, men om alla andra ska köra och jag bangar, så kan man ge sig fan på att det blir uppehåll, så jag vågar inte banga. Har däremot tvivelaktiga kläder, så nu ska jag upp och raid-a vinden i förhoppning att det ligger ett par riktigt fula regnbrallor där uppe.
1fi5om.jpg
 

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
FALUN
Hoj
Thruxton -04
Det ser jag fram emot både att få träffa dig och alla andra.

Vid mailkonversation med A6 så är det nu klart att följande har bokat rum och alla som inte hör av sig själva om sen ankomst får sin rumsnyckel i mitt fack:

CharlieC
Yonsson
TMax
BJN
Twintorsk
hs01jowe
Bengt Petrone

Enligt uppgift har XTrem inte bokat något rum. Ska inte med?

Hur är det med folket från Falun, MCThrux och Ahoff, ska ni med och har bokat rum?

Vid förhinder/försening under morgondagen så kan ni ringa eller messa 070-2349862. Det är ju bra redan i Askersund att veta vilka vi eventuellt ska vänta på.

Jorå, Falun är på och rum bokat. Telefonnummer kan vara bra att ha, här är mitt: 073-2519484. Skall bli trevligt!
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tyvärr måste jag lämna återbud för lördag men ska försöka komma till Jönköping på söndag för att hänga med en bit!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jorå, Falun är på och rum bokat. Telefonnummer kan vara bra att ha, här är mitt: 073-2519484. Skall bli trevligt!

Bra! Då verkar allt klart förutom när det gäller Xtrem. Ingen som har hört något från honom?

Jag har haft rätt mycket kontakt med A6 nu och de är verkligen tillmötesgående och lätta att ha att göra med. De meddelar att det finns rum om Xtrem hör av sig och vill hänga med.

Tyvärr måste jag lämna återbud för lördag men ska försöka komma till Jönköping på söndag för att hänga med en bit!

Det var tråkigt att höra men hoppas verkligen att du kan dyka upp på söndag och vara med en stund.
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tur att vi inte ska köra I Vättern då, utan runt :tungan

Enligt yr.no, klart.se och smhi.se, så borde vi med lite tur klara oss till Askersund utan regn. Som bäst, om man kombinerar de mest positiva prognoserna, så klarar vi oss till kl18 :crash

Edit: Det som oroar mig mest, är detta:
34hylwk.jpg

Det blir nog till att vänta ett tag i Askersund, om det ska regna så mycket, för 3mm/h ÄR MYCKET!
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vi kommer att klara oss bra. Bara vi bestämmer oss för att tro på att vi kommer att klara oss från regn... :) *sol-karma*

Skärmklipp väder.JPG


EDIT: Körde en tur i dag på eftermiddagen. Trots tveksam väderprognos... Det blev 27 mil, varav 2 km(!) i lätt regn. Resten uppehåll. *sol-karma* :)
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Man kan ju alltid skita i att köra till Askersund och åka direkt till hotellrummet och supa ner sig, om det börjar regna som fan. :fyllisar:rofl
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Man kan ju alltid skita i att köra till Askersund och åka direkt till hotellrummet och supa ner sig, om det börjar regna som fan. :fyllisar:rofl

Ja visst kan vi det å vi kan ge fan i att köra alls utan bara sitta hemma var och en och supa ner sig och prata om Askersund, Zinkgruvan, Borensberg, Gränna o s v. i tråden här :D

Se så ryck upp sig nu yonsson. Det blir inte många regndroppar som vi kommer att få på oss.:yoparty

Gud och vädrets makter är goda mot Triumph-gänget. Tror jag trallala!
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Äh lite regn har inte dödat ngn. Regnställ på sen är det bara att gasa. Jag har packat ner GoPron så film kommer det bli oavsett väder.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hemma från årets Vätternrunda! Som vanligt oerhört mycket rolig hojkörning och väldigt trevligt sällskap. Tack alla!

EDIT: Sitter här och kollar filmerna från actionkameran och det jag ser gör mig helnöjd. Fan vilka skådisar ni är allihop. Hoppas m h a material från CharlieC sätta ihop en bra DVD som ska kunna vara njutbar åtminstone för de som var med.

Kommer i så fall att distribuera den till alla berörda innan jul! :)
 
Last edited:

Sixty

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Västra Frölunda
Hoj
2011 Triumph Bonneville T100
Hemma från årets Vätternrunda! Som vanligt oerhört mycket rolig hojkörning och väldigt trevligt sällskap. Tack alla!

EDIT: Sitter här och kollar filmerna från actionkameran och det jag ser gör mig helnöjd. Fan vilka skådisar ni är allihop. Hoppas m h a material från CharlieC sätta ihop en bra DVD som ska kunna vara njutbar åtminstone för de som var med.

Kommer i så fall att distribuera den till alla berörda innan jul! :)

Grymma regisörer, grymma gubbar, grymma hojar, tack alla för kanon dagar!!!
 

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Tack för den här, stundtals fuktiga rundan. Fuktigast var nog resan Askersund - Falun. Men vem klagar? 97 mil slutade det hele på för oss från Falun. Tack ska ni ha.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top