Triumph Thruxton-tråden

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Du jobbar inte som säljare va? ;)

Trist att det inte funkade som du ville.
Jag vidhåller att jag tror det finns en marknad för ett enkelt och smidigt system med ytterst lite funk.
Tänk er en balaklava där allt redan sitter på plats som man bara drar på sig:) Pris ca 300kr. Bring it!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vätternturen igen!

Några har bett mig boka hotellrum och det gör jag i början på nästa vecka. De kan avbokas 18.00 (16.00 står det på ett annat ställe) dagen innan. Ni som inte ber mig boka, bokar ni själva eller bor ni under hojen. Thruxtonerich antar jag åker hem till sig. Twintorsk förutsätter jag att han drar ett skynke över hojen och sover direkt på asfalten på P-platsen.

Detta år har jag tänkt försöka dokumentera färden lite mer. Har därför införskaffat en Drift Stealth HD170 som jag försöker lära mig. Tejpade t.ex för mikrofonen med lite skumplast idag och det blev genast mycket bättre. Har den placerad på framskärmen och det är en hygglig placering. Jag kommer att köpa in lite extra tillbehör så som fästen, batterier och minneskort. Kan någon mer än jag tänka sig att montera kameran och köra bakerst en bit. Jag tänker närmast på Charlie C nu som inte längre kör twin utan triple. Skulle vara kul att ha lite bilder på alla twinnar framför som accar ut ur en kurva. TCE hade gjort det men han har fått förhinder så han kan inte följa med.

Sen vill jag att ni skickar mig alla digitala bilder ni har från de tidigare åren så ska jag göra en DVD med årets filmer, bilder och i menyn på DVD'n ska man även kunna välja bildspel från tidigare år. Ska också försöka göra filmen med och utan musik så att man kan välja. Som framsida på DVD-fodralet skulle jag vilja att någon utomstående tar ett kort på oss alla på startlinjen t.ex. i Grännas hamn. Som baksida motsvarande uppstälning bakifrån. Det är målet och blir det bra kommer jag givetvis att skicka DVD'n till alla deltagare att titta på under mörka vinterkvällar.

Ja så brukar jag göra :D nä boka du rum åt mig, är lite less på alla skavsår man får av asfalt.. O jag har ju en sån där snajsig genomskinlig vindruta på min hoj, kameran sitter rätt vind/flugskyddat o bra där bakom, provar gärna o filma lite..


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?ylynzv
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Du jobbar inte som säljare va? ;)

Trist att det inte funkade som du ville.

Säljare nej :)
Det ska tydligen vara jättelätt och smidigt att installera, men min hjälm sitter så jävla tight att jag måste karva i hjälmen om högtalarna ska få plats och det orkar jag inte i dagsläget. Det ska förövrigt vara helt ok att karva enligt flera källor :va

Edit: Det finns tydligen nåt ultraslim kit man kan köpa till. Jag mailade interphone. Hoppas de kan bjuda på ett sånt :) Annars blir det 300 spänn till, eventuellt i papperskorgen, om det inte passar.

Edit2: Twintorsk, gött att du hänger med! Då är vi i alla fall två som inte tillhör generationen som fick sitt mc-kort gratis :hihi
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ja så brukar jag göra :D nä boka du rum åt mig, är lite less på alla skavsår man får av asfalt.. O jag har ju en sån där snajsig genomskinlig vindruta på min hoj, kameran sitter rätt vind/flugskyddat o bra där bakom, provar gärna o filma lite..


I am here: http://tapatalk.com/map.php?ylynzv

PM:a eller maila bara din adress och telefonnummer så fixar jag så att du slipper sova på asfalten.:)

Gott att du kan tänka dig att filma lite.
---
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
D
Edit2: Twintorsk, gött att du hänger med! Då är vi i alla fall två som inte tillhör generationen som fick sitt mc-kort gratis :hihi

Jaha, å felet på den generationen då? Att de inte kan köra hoj eller ? :)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jaha, å felet på den generationen då? Att de inte kan köra hoj eller ? :)
Nej då, kör hoj gör ni ypperligt! Jag ville mest kolla om ni kunde läsa den lilla texten, för att säkerställa fullgod syn hos mina med-trafikanter. Du fick godkänt :) (Säger den färgblinda).
Edit: Jag försöker verkligen att inte spamma sönder tråden, men det är svårt som fan när det regnar hela tiden. TMax: Vi har väl likadana mutterklockor tror jag. Om du behöver nyt batteri, så kan du få ett eller två av mig. Jag fick hem 10st idag.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag kan inte svänga vänster, gör för jefla ont! Men jag kan hänga och fladdra som ett tomt skinn på styret, benen hängandes i vinden, det går fint!
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Jag kan inte svänga vänster, gör för jefla ont! Men jag kan hänga och fladdra som ett tomt skinn på styret, benen hängandes i vinden, det går fint!

Var försiktig men följ hojen. När vi kör såna tunga as till moppar så kan vi inte plötsligt vränga hojen dit vi vill.'och nu jämför jag med gamla trajer...För mycket tung massa som vill rakt fram irriterar mig ibland. Men jag fick inte mitt kort gratis...Var tvungen att ta för många lektioner i två omgångar pga att jag körde hem några söta flickor från discot i lånad bil när jag var 17. Shit Happens...
Hasse
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag kan inte svänga vänster, gör för jefla ont! Men jag kan hänga och fladdra som ett tomt skinn på styret, benen hängandes i vinden, det går fint!
Reminds me of....
zoolander_18390.jpg


Edit: Din nya profilbild, till du läkt till dig kanske? :D
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Himla tugg här ikväll! :)Fått extra mycket V-Power till fredagsmyset? :D
Jodå yonsson, jag kunde läsa din text (med hjälp av läsglasögon). Och jag har också betalt fullt körskolepris för mitt körkort! :)

//Still Young and Handsome - typ...
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
:banana
Klockrent! (För de som inte sett filmen kan jag meddela att killen bara kan svänga åt höger).
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Priset är ju inte jättetokigt med tanke på att man får med Öhlins, Brembo och ett ganska rejält antal hästar mer, jämför med vad det skulle kosta att få en ny thruxton dit..? Har för mig att dom kostar runt 100000 nya, och en commando då 155000 direkt konverterat från pund. Plus att nortonen är för jävla... Het.. If i had money, i tell you what i do..


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?ksneh1
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Vätternturen igen!

Detta år har jag tänkt försöka dokumentera färden lite mer. Har därför införskaffat en Drift Stealth HD170 som jag försöker lära mig. Tejpade t.ex för mikrofonen med lite skumplast idag och det blev genast mycket bättre. Har den placerad på framskärmen och det är en hygglig placering. Jag kommer att köpa in lite extra tillbehör så som fästen, batterier och minneskort. Kan någon mer än jag tänka sig att montera kameran och köra bakerst en bit. Jag tänker närmast på Charlie C nu som inte längre kör twin utan triple. Skulle vara kul att ha lite bilder på alla twinnar framför som accar ut ur en kurva. TCE hade gjort det men han har fått förhinder så han kan inte följa med.

Tja! Jag åtar mig gärna jobbet som kameraman. Kan låna polarens GoPro också så kan jag filma med dubbla kameror! :) En framåt å en bakåt kanske!?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tja! Jag åtar mig gärna jobbet som kameraman. Kan låna polarens GoPro också så kan jag filma med dubbla kameror! :) En framåt å en bakåt kanske!?

Inte alls dumt.

Tanken var ju inte att du skulle filma hela tiden men det skulle ju vara kul att vara med på någon körbild själv också.

Ska beställa lite extra batterier och fästen.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hehee! Smöget Yonsson!
Thruxtonerich : det låter för uselt.. Maximalt oflyt, att det får lov att finnas så klena gängor.. Knappast nåt att helicoila heller va? Om det tröstar verkar jag bli tvungen att justera ventilerna mitt i säsongen.. Gud straffar slöa och flitiga lika verkar det som :)

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?4tgkux
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top