Triumph Thruxton-tråden

Absolut! Jag och Acke lyckades ju med konstrycket att missa varandra med.
Snart är ju den sista turen avklarad för året. Ev. en liten kort tur i helgen, sen ställer jag nog av.

Jasså, gjorde ni.....:tungan
Japp, håller med ang. sista turen. men jobbar på lördag då TAR jag hojen....om de inte regnar, men de skulle det ju inte göra...
 
Hej.Har hållt mej undan härifrån några år.Men nu har jag köpt en bonneville med en sadel som liknar en mega stor APK limpa.Undrar om nån har en begagnad eller vet nån bra sida där dom säljer schyssta.Är även intreserad av skärmar mm.Tänkte låta rondellen arbeta lite i vinter...
 
Finns en beggad Bonneville sadel på blocket, men den är väl förmodligen exakt samma som du redan har?
 
Nä,jag har nåt hemmabygge som ser lite suspekt ut.Har sett den på blocket men jag är ute efter nåt annat.Tänkte stuka om och lacka cykeln i vinter:)Passar en thruxton sadel på en bonneville?
 
Är det inte samma sadel frånsett fästena för ankröven?

Om du skall stuka om passa på att göra dig av med alla blysänken på Bonnevillen, finns en massa dövikt som du kan kasta i skrotlådan. Fantastiska hojar att att använda som ämne för ett bygge. Kika i min gamla byggtråd så får du se. Posta gärna bilder i denna tråd :)
 
Ska kolla din tråd för lite inspiration...Ankstjärten är alltså lös o sitter över sadeln?Ska försöka ladda upp lite bilder när jag får tid.Är första gången efter moppe tiden jag ska skruva med två hjulingar:)
 
Nu har jag läst din gamla byggtråd.Blev riktigt bra måste jag säga,men jag lägger ribban lite lägre till att börja med.Men FAAAN va sugen jag blev på en riktig framgaffel och andra hjul...
 
Ankstjärten är alltså lös o sitter över sadeln?

Under sadeln. -Och thruxtonsadlar passar på bonnievilles!
Men om du ändå ska köpa en ny, så kan du ju lika gärna lämna in den hos någon som kan göra om den till dig. Blir säkerligen snyggare och kostar nog ungefär lika mycket.

Föreslår nåt sånt här:
Triumph%20Thruxton%20caferacer%20021.jpg
 
Ja den sadeln va riktigt nice..Har du kvar skärmarna du ville sälja?Bild eller annons så jag kan kika?Jag sitter på en jätte stor toppkåpa och Triumph orginal effekt ljuddämpare.Är nån sugen så hojjta till:)Nån som vet var dom säljer sadel överdrag som ser ut som mocka.Även kuts till Thruxton.Jag begriper tyvärr inte ett ord engelska...
 
Last edited:
Riktigt snygg sadel!

Min MAS alu-skäm ligger fortfarande hemma i garaget och samlar damm om du inte är intresserad av yonssons delar. Även gaffelbälgar som ligger på hyllan. Gaffelmoden är inte så komplicerad nu när jag vet vilka delar som skall användas. Har kvar alla ritningar som modellfiler i CAD om du sedemera är intresserad.

Alcantra misstänker jag är det du letar efter? Mitt hetaste tips är att lämna sadeln till en sadelmakare om du vill ha riktigt fint resultat, svårt att få det bra annars. Cuts kan du leta efter på E-bay.
 
Kollade på din skärm.Är baklampsglaset pajj eller?Borde det inte va smidigt o klippa sönder en alu skärm o ha som innerskärm om man vill åka utan?Jag funderar på o gjuta en egen kuts till sadel.Är det en dålig ide?:vaHar bara lagat nån kåpa förut så jag har inga riktiga erfarenheter..Nån annan som testat.Jag skulle vilja ha lampan inbyggd typ.
 
Lilländan på stakarna ger sig på de tidiga då brukar det vara ide att byta motor för stakarna tror jag går på ca 6pap för 3 + jobb & lite packningar ( topplockspackningen är 800:-).
Annars så kan det även vara balansaxeln som ger sig ( om man burnar på 1:an mest) å då blir det ju hål i blocket...Men om nåt sånt händer så är det ju bättre att sätta i en motor från -02 å framåt för då är det 150 hk (men man får byta lite annat med) . Kolla bara så att inte motorn är från en SP3 / sprint ,Tiger eller så för de är svagare.
Dock jävligt rolig hoj jag älskar dom så köp lyssna bara efter lilländs ljud fast det låter rätt mycke rassel om de där även när allt är okidocki.

Kanske fel tråd att fråga om Daytonan, men eftersom du nämnde det här... :)
Vad räknas som "tidiga", och när löste Triumph problemen med motorn?

:hej

Under sadeln. -Och thruxtonsadlar passar på bonnievilles!
Men om du ändå ska köpa en ny, så kan du ju lika gärna lämna in den hos någon som kan göra om den till dig. Blir säkerligen snyggare och kostar nog ungefär lika mycket.

Föreslår nåt sånt här:
Triumph%20Thruxton%20caferacer%20021.jpg

Den där är sänk, eller?
Sitter inte "styret" lägre också?
 
Last edited:
Kollade på din skärm.Är baklampsglaset pajj eller?Borde det inte va smidigt o klippa sönder en alu skärm o ha som innerskärm om man vill åka utan?Jag funderar på o gjuta en egen kuts till sadel.Är det en dålig ide?:vaHar bara lagat nån kåpa förut så jag har inga riktiga erfarenheter..Nån annan som testat.Jag skulle vilja ha lampan inbyggd typ.

Är det min skärm du syftar på?
Klart det går att göra en egen skärm, du måste tillverka en plugga först bara, fixa bakre och sidofästen i sadeln. Jag har byggt en hel del i kol/glasfiber så visst är det möjligt. Hojta till om du behöver tips!
 
Kanske fel tråd att fråga om Daytonan, men eftersom du nämnde det här... :)
Vad räknas som "tidiga", och när löste Triumph problemen med motorn?

:hej



Den där är sänk, eller?
Sitter inte "styret" lägre också?

Jag är lite osäker när de nya stakarna kom ,har för mig att det var -99 men det borde de veta på nån Trajjaaffär. Men som sagt så blev det ju helt ny motor -02 & de är jävligt mycket bättre men jag gillar de gamla ändå så är de ju billiga nuförtiden å det ligger massor av motorer på skrotar ifall de skiter sig. Men för mer info så kan jag rekomendera att du slår Joppe på Motorbolaget i Linköping en pling han brukar ha koll på årtal å sånt.
 
Gaffeloja Thruxton

Jag har bytt gaffelolja och packboxar på min SV1000 idag. Där gick jag upp från originalets SAE 5 till SAE 10 och det är en beprövad mod som är klart bra. När det gäller Thruxton är det mer osäkert. Där är ju SAE 10 original. SAE 20 är för trögt enligt många. SAE 15 kan gå men lite trögt det också har jag hört. Jag har 0,5 l SAE 15 och 1l SAE 10. Skulle det gå att blanda dessa och få något typ SAE 11,5 elller är det inte möjligt att blanda?
 
Visst får man en hårdare gaffel med olja med högre viskositet, men samtidigt en segare retur. Ställer mig lite halvskeptisk till denna mod. Har testat det på ett par hojar, men inte upplevt skillnaden som positiv. Tyvärr har britterna utrustat Thruxton/Bonnevillen etc. med bedrövlig gaffel med tanke på hojens vikt. Öhlins mfl. skall ha kommit med en ny insats till gaffeln som tydligen skall göra underverk. Man kommer dock inte ifrån gaffelns veka grundkonstruktion.

Sen är allt en fråga om hur man använder hojen och vad man själv anser duga.
Personligen slängde jag gaffeln på skroten.
 
Ja det går fint att blanda som grogg du vet :)
 
Last edited:
Vet iofs inte om man tjänar på att köpa från UK? Tips på företag?
 
Ja den sadeln va riktigt nice..Har du kvar skärmarna du ville sälja?Bild eller annons så jag kan kika?Jag sitter på en jätte stor toppkåpa och Triumph orginal effekt ljuddämpare.Är nån sugen så hojjta till:)Nån som vet var dom säljer sadel överdrag som ser ut som mocka.Även kuts till Thruxton.Jag begriper tyvärr inte ett ord engelska...

Allt är helt. Inget är paj. Baklampan och bakblinkers är integrerade i skärmen. Det enda du behöver göra är att fixa kablar att fästa i orginalkablarna som sitter i bakskärmen. Framskärmen är bara att skruva på. Skicka ett pm om du är intresserad. Allt är i bra skick, men troligtvis inte i perfekt skick. Bakreflexen medföljer inte. Det finns en bild till på bakskärmen i mitt "garage". Den blir för stor för att bifoga i inlägget.
 

Bifogat

  • 20101002 096.jpg
    20101002 096.jpg
    243.7 KB · Visningar: 63
Last edited:
Back
Top