Den där är sänk, eller?
Sitter inte "styret" lägre också?
Det är massvis bytt på den. Det ser ut som om gaffeln är nedsänkt eller bytt och framdäcket är bytt till ett mindre. Styret är även det bytt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den där är sänk, eller?
Sitter inte "styret" lägre också?
Visst får man en hårdare gaffel med olja med högre viskositet, men samtidigt en segare retur. Ställer mig lite halvskeptisk till denna mod. Har testat det på ett par hojar, men inte upplevt skillnaden som positiv. Tyvärr har britterna utrustat Thruxton/Bonnevillen etc. med bedrövlig gaffel med tanke på hojens vikt. Öhlins mfl. skall ha kommit med en ny insats till gaffeln som tydligen skall göra underverk. Man kommer dock inte ifrån gaffelns veka grundkonstruktion.
Sen är allt en fråga om hur man använder hojen och vad man själv anser duga.
Personligen slängde jag gaffeln på skroten.
Ja det går fint att blanda som grogg du vet![]()
Grogg är jag bra på speciellt GT. Sex delar gin och fyra delar tonic blir en utmärkt grogg. Hur översätter jag det till SAE 10 och SAE 15?
Kanske lika bra att köra med original viskositet. När det gäller SV är alla som jag hört positiva till att gå upp från SAE 5 till SAE 10. Allt blir bättre. Inställningarna för retur och kompression svarar t.ex. mycket bättre med SAE 10. När det gäller Thruxton så har jag inte alls hört lika samstämmiga uppgifter. Det bästa är väl att byta gaffel liksom du har gjort.
Öhlinarna bak har ju flyttat ribban en aning högre. De är verkligen bra.
Grogg är jag bra på speciellt GT. Sex delar gin och fyra delar tonic blir en utmärkt grogg. Hur översätter jag det till SAE 10 och SAE 15?
Shoppat något mer ?
Finns ju kompletta cartridge från flera tillverkare avsedda till thruxton som visserligen kräver lite arbete men behåller det "klassiska" utseendet. Du får en fullt inställbar gaffel..
Kostar naturligtvis lite mer än tjockare olja.
Ja 50/50 av bägge borde bli 12,5.
Tackar! Tyvärr så syns inte resten, om det är bra eller dåligt vette tusan.

Men var är Triumph-flaggan? Din Thruxton känner sig kanske lite mobbad utan en sådan.![]()
Tackar! Tyvärr så syns inte resten, om det är bra eller dåligt vette tusan.
Jobbade dock som en iller sedan i fredags med att dra ny el till nya armaturer, täta alla springor med fogskum, isolera samt sortera alla prylar i garaget. Då jag inte kan skruva nere i huset i vinter p.g.a. ombyggnadsjobb får jag husera i garaget istället.
Med en liten 2kW fläkt (max vad säkringen tål) så kommer det dock bli kallt som satan.

|
|
Nya MV Agusta Brutale 800
MV Agusta Brutale har länge... |
|
|
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT
Inför 2026 uppdateras maski... |
|
|
Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor
Ducati presenterar, i samar... |
|
|
Nu startar mässan i Milano
Nu åker vi på redaktionen n... |
|
|
EU:s fartgräns för MC stoppad
SMC, FIM och FEMA har lycka... |
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |