Triumph Thruxton-tråden

jaja, vet att den va original, men fin va den!!!...hehe, har inte kört någon sån så jag kan inte säga att man behöver justera något... :)
Jag tycker att är Thruxton PERFEKT! jag har provat ca:13 hojar (BMW650 Funduro, Ducati 900, GSX600F, Marauder, Shadow, M1800 m.m) och Thruxton har de mesta!!
 
Öhlins

Mina nya dämpare fortsätter att imponera.
Kom inställda till ca: 80kg (standard tror jag)
Tog ikväll med frugan bak på Den tilltänkta Borås turen, justerade ingenting trots att boken förespråkade det.
Vi körde relativt lugnt +20 på slingriga bitvis tjälskotts skadade vägar.
Öhlinsarna svalde allt utan bekymmer inga genomslag heller.
Otroligt nöjd så här lång efter drygt 150 mil. :tummenupp
 
jaja, vet att den va original, men fin va den!!!...hehe, har inte kört någon sån så jag kan inte säga att man behöver justera något... :)
Jag tycker att är Thruxton PERFEKT! jag har provat ca:13 hojar (BMW650 Funduro, Ducati 900, GSX600F, Marauder, Shadow, M1800 m.m) och Thruxton har de mesta!!

Tja, Thruxton är Thruxton och tillverkas av Triumph. Behöver inte direkt be om ursäkt för sin existens. Enligt mig och många hojälskare så finns det tre märken i världen som aldrig behöver be för sin existens utan har hur många tillbedjare som helst. Triumph, Ducati och HD lirar i en liga för sig när det gäller märkesnamn. Jag väljer Triumph men föraktar absolut inte de andra två.

Säg mig, vilket annat märke är ens nära dessa tre?
 
Last edited:
Charlie C
Fin annons! Hoppas du blir nöjd med bytet och slipper ångra dig.

Fast det är klart att han måste ångra sig. Det finns ju bildbevis på att han är gjord för den hojen eller kanske tvärtom.:) Fast jag önskar också Charlie C lycka till med S3.


Tack ska ni ha! Är hittills mkt nöjd med S3:en!

Men självklart kommer jag sakna Thruxen när jag har sålt den! Vackrare hoj med samma känsla får man leta efter! Men eftersom jag fortfarande är ganska färsk i min "hojkarriär" så känner jag att jag behöver lite omväxling.

Har en köpare som verkar mkt intresserad av Thruxen. Ska försöka få tid för 2000 milaservice nästa vecka när verkstan öppnar efter semestern bara. Så om ngn annan är sugen så bör man nog skynda.
 
Last edited:
Tack ska ni ha! Är hittills mkt nöjd med S3:en!

Men självklart kommer jag sakna Thruxen när jag har sålt den! Vackrare hoj med samma känsla får man leta efter! Men eftersom jag fortfarande är ganska färsk i min "hojkarriär" så känner jag att jag behöver lite omväxling.

Har en köpare som verkar mkt intresserad av Thruxen. Ska försöka få tid för 2000 milaservice nästa vecka när verkstan öppnar efter semestern bara. Så om ngn annan är sugen så bör man nog skynda.

Klart att du ska ha omväxling. Tycker enbart att det är kul att ha träffat ungdomar som dig, Panzaa och hs01jowe som haft så snygga hojar och visat så mycket känsla för dem. Jag kommer aldrig att glömma våra turer med din vackert röda Thruxton, hs01jowes enormt snygga Bonneville eller Panzaas fantastiska Thruxtonbygge vad ni än skaffar i framtiden pojkar så kör på. Oerhört kul för mig att ha fått träffa er.

jaja, vet att den va original, men fin va den!!!...hehe, har inte kört någon sån så jag kan inte säga att man behöver justera något... :)
Jag tycker att är Thruxton PERFEKT! jag har provat ca:13 hojar (BMW650 Funduro, Ducati 900, GSX600F, Marauder, Shadow, M1800 m.m) och Thruxton har de mesta!!

Thruxton är inte Gud Adnil men väldigt nära släkt!:)
 
Last edited:
Klart att du ska ha omväxling. Tycker enbart att det är kul att ha träffat ungdomar som dig, Panzaa och hs01jowe som haft så snygga hojar och visat så mycket känsla för dem. Jag kommer aldrig att glömma våra turer med din vackert röda Thruxton, hs01jowes enormt snygga Bonneville eller Panzaas fantastiska Thruxtonbygge vad ni än skaffar i framtiden pojkar så kör på. Oerhört kul för mig att ha fått träffa er.

Har nu även passerat 30-sträcket och officiellt tagit farväl av ungdomen så jag känner inte igen mig riktigt i din beskrivning... :tungan men tack, tror jag.... haha.
 
Har nu även passerat 30-sträcket och officiellt tagit farväl av ungdomen så jag känner inte igen mig riktigt i din beskrivning... :tungan men tack, tror jag.... haha.

Jo men jag närmar mig ju dubbla det strecket så för mig är ni ungdomar.
 
@yonsson Ja jag behåller henne ett tag till, låter ju så jädra gott med nya megafonerna. Och så har jag upptäckt kärleken till henne igen. :) Har lagt ut den gamla trajan på försäljning men nu har jag kört den en del o kanske ångrar jag mig o filar den oljetät i vinter.. Hade vart kul att lyckas med!
@BJN - såg en 60+are med rejält skägg o ace cafe-skinnväst som körde en fin grönvit bonneville uppe i krokstrand i helgen, nån bekant? :)
 
@yonsson Ja jag behåller henne ett tag till, låter ju så jädra gott med nya megafonerna. Och så har jag upptäckt kärleken till henne igen. :) Har lagt ut den gamla trajan på försäljning men nu har jag kört den en del o kanske ångrar jag mig o filar den oljetät i vinter.. Hade vart kul att lyckas med!
@BJN - såg en 60+are med rejält skägg o ace cafe-skinnväst som körde en fin grönvit bonneville uppe i krokstrand i helgen, nån bekant? :)

Nope! Men hälsa honom. Vi är nog själsligt släkt! Om han inte hade originalsystemet på vill säga.
 
Ja, innanför tanklocket har lacken släppt på min också. Det har dock inte blivit värre men känns lite osäkert om det ska börja krypa upp och bli synligt också.

Aha, då har jag inte drömt eller supit i a f. Du fick ett tips.

Jag går på sparlåga nu så 1260 känns mycket.! Hör av mig om jag hittar bättre och hoppas du gör samma.



Slå till på doolychecks eller Charlie C's då. Charlie C's hoj har jag sett och hört och den är en riktigt go hoj. Det är säkert doolychecks oxå men den har jag aldrig sett IRL.


Ja slå till på min vettja! Bäst pris på blocket just nu. ingår slip on och originalväskor också.
 
Supernöjd med mitt Raask.
Har hela "Raasket..." :D både rör och minizoomarna. du kan kolla några småsuddiga bilder i mitt garage.

Bra val!:tummenupp
 
Självklart kommer jag att bjuda på den om bara size 48 står för bröstvidd 48". Om det är 48 i den andra storlekstabellen 48, 50, 52 etc. så är den för liten.

Hur blir det förresten med Borås-tur, blir det 13:e augusti om vädret tillåter?

Japp, inga problem för min del om vädret tillåter.
Du har PM
 
ISR-bromsen till Thruxton.

Jag har ju skrivit här att handtaget känns mjukt och man kan dra in det en bra bit. Några kände på det under Vätternrundan och tyckte, oj. Fast förklaringen är ju enkel och jag borde kommit på den själv efter all fysik jag har läst. Det beror ju bara på att kolven i pumpen blir så förhållandevis mycket mindre än kolvarna i sexkolvsoket jämfört med originaloket. Då måste jag ju ta ett längre pumptag för att få ut tillräckligt mycket vätska.

I tråden det var uppe var rekommendationen att använda så liten pump som möjligt. Alltså så att man får ett långt slag i handtaget men inte längre än att den låser innan det tar i styret. Just för att bromsen då blir så lättdoserad. Det är så jag upplever den nu. Oerhört bra och lättdoserad.
 
Föredrar ni lördag före söndag alltså?
Jag är mer för söndag, men är med största sannolik på oavsett. Förutsatt att väret är bra alltså. Blir det bara vi tre eller någon mer göteborgare? Det är ju alltid trevligt att kunna slipsreama hela vägen hem :)

Edit: Kollade gamla inlägg. Är du fortfarande på Tmax? Några fler?
 
Last edited:
Föredrar ni lördag före söndag alltså?
Jag är mer för söndag, men är med största sannolik på oavsett. Förutsatt att väret är bra alltså. Blir det bara vi tre eller någon mer göteborgare? Det är ju alltid trevligt att kunna slipsreama hela vägen hem :)

Edit: Kollade gamla inlägg. Är du fortfarande på Tmax? Några fler?

Lite tvärtom men motsvarande här. Föredrar lördag men är med största sannolikhet på oavsett.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top