Triumph Thruxton-tråden

Yonsson, tror att du menar stoppet vi gjorde i Hindås. Där vi stannade till på en mack och ganska snart fick sällskap av 20-30 andra hojar. Eller? I så fall var det Hindås! :)

BJN: Det handlar om att skapa sig behov som man itne redan har :tummenupp Jag har inte hittat något annat som loggar rutter i efterhand, vilket ju är det man vill ha när man bara är ute och freebasear.

TMAX: Precis! Men vad heter sjön? Västra nedsjön? I så fall var jag inte ens nära när jag letade idag. :)
 
Yonsson, tror att du menar stoppet vi gjorde i Hindås. Där vi stannade till på en mack och ganska snart fick sällskap av 20-30 andra hojar. Eller? I så fall var det Hindås! :)

EDIT: ja, Västra Nedsjön var det.

Det är där jag tänkte vi skall starta vår lilla Borås sväng :)
 
Nä, ingen drevning...jag har gjort följande.. förgasare FCR 39:or med anpassat insug och 60mm trattar med "skumfilter"...2 st 790cc insugskammar med andra kamtider...ändrad tändkurva (Procom ecu) med "borttagen" TPS dvs. TPS-kurvan ligger på 0. Tändkurvan har jag "stulit" från det tyska thruxtonforumet och gjort några egna justeringar. Zard avgas 2-1 med egentillverkad db-killer... utan killer blir ljudet väl högt.
Finns säkert lite "finlir" med gasarna att göra men just nu känns det riktigt bra. Har mycket bra respons från låga varv. Sen har jag också iridiumstift, Nology tändspole och kablar vilket inte påverkar effekten men känns "säkrare" på något sätt. Nu till vintern hoppas jag få till portningen av toppen, vilket jag tidigare har annonserat men av olika anledningar aldrig blivit av.

Har funderat på ett par FC 39:or. Var köpte du dina ? Jag har sett dem på Classik Bike Reisch men där åker man på skatt om man köper....
Funkar det med original luftburk ?
 
Vackert...
Trisst bara att ni ska ha en träff så långt västerut....:tungan
men jag hakar väl på på nästa års träff!!
 
Hmm... ett par hundra mil in i ägandet får jag konstatera att Thruxen på många sätt är en härlig maskin.
Men jag tycker tyvärr att den är lite för klen i lite högre fart.

Så känner ni någon som är sugen på en fin Thruxton i original så finns det en till salu.
ännu bättre om ni känner någon som dessutom sitter på en sv 1000s och vill byta.
 
Last edited:
Hmm... ett par hundra mil in i ägandet får jag konstatera att Thruxen på många sätt är en härlig maskin.
Men jag tycker tyvärr att den är lite för klen i lite högre fart.

Så känner ni någon som är sugen på en fin Thruxton i original så finns det en till salu.
ännu bättre om ni känner någon som dessutom sitter på en sv 1000s och vill byta.

Nja, byta vill jag nog inte göra mot en Thruxton till annars har jag en SV1000 S i fint skick som kan vara till salu och kan beskådas i mitt garage. (Dekalaerna går lätt att ta bort:D)
 
Hmm... ett par hundra mil in i ägandet får jag konstatera att Thruxen på många sätt är en härlig maskin.
Men jag tycker tyvärr att den är lite för klen i lite högre fart.
Håller med dig, den är lite klen i högre fart. Tricket är att hitta och köra vägar som inte kräver hög fart, vägar där 80-90 km/t nästan känns lite vårdslöst fort... :) Då är det kul!
 
Har funderat på ett par FC 39:or. Var köpte du dina ? Jag har sett dem på Classik Bike Reisch men där åker man på skatt om man köper....
Funkar det med original luftburk ?

Handlar du inom EU blir det ingen extra moms eller skatt !!!!
Ska du ha kvar l-burken är det bortkastade pengar...
 
Min känns inte klen alls i högfart, tvärtom har kopplingen svårt att inte slira när man ligger i 150 o drar på men det känns som luftmotståndet börjar spöka väl mkt då.
Kör med k&n luftfilter, och nu helöppet system och 120 huvudmunstycken. Original lågfartmunstycke.
 
Allt är ju reltavit. De är ju ingen racer direkt. Vill man ha det så har man köpt fel. Problemet med en hoj med kåpa är att man måste köra i 150 för att det ska bli roligt.

Någon som har ett monza-tanklock till salu, eller kan rekommendera ett billigt inköpsställe. Hittar tyvärr ingnet lock på ebay.
 
Last edited:
http://www.blocket.se/gavleborg/Suzuki_SV1000_S_35128890.htm?ca=12&w=3
denna e inte fel!!!!!!!!!!
skicka o fråga vad du skulle få för din vid ett byte!!...
Skicka även till alla även om det inte står byte i deras annons att du vill byta, dem kanske tänker om....GL

Visst ser den fin ut men INGEN vill ha en SV1000 i originalskick. Fast det var bra att du visade den annonsen. Om det är priset för en orignal 2004 så ska jag ha minst 70 för min.:D

PS! SV1000 är en underbar grundstomme till en rolig hoj men det är en budgethoj och därför bör/måste vissa komponenter bytas ut för att den ska bli riktigt rolig. Därav min mening om att INGEN vill ha den original. DS!

Allt är ju reltavit. De är ju ingen racer direkt. Vill man ha det så har man köpt fel. Problemet med en hoj med kåpa är att man måste köra i 150 för att det ska bli roligt.

Någon som har ett monza-tanklock till salu, eller kan rekommendera ett billigt inköpsställe. Hittar tyvärr ingnet lock på ebay.

Fick inte du tips av TCE om ett sådant. Oxå sugen på ett men jag ville inte bidda på det som TCE tipsat dig om. Eller har jag drömt?

EDIT: Visst är Thruxton en racer om än av svunnen tid och utan kåpa. Fast att Thruxton inte är en racer motsätter jag mig.!

Min känns inte klen alls i högfart, tvärtom har kopplingen svårt att inte slira när man ligger i 150 o drar på men det känns som luftmotståndet börjar spöka väl mkt då.
Kör med k&n luftfilter, och nu helöppet system och 120 huvudmunstycken. Original lågfartmunstycke.

Fast vi vet ju inte om doolycheck. För mig är också 150 högfart.För en del börjar livet vid 200 och blir sen bara roligare uppemot 300 eller däröver. Doolycheck kanske tillhör dem och då är ju Thruxton inget bra alternativ. Annars är det ju som TMax säger, leta upp rätt väg och det är jäkligt svårt att inte ha kul med en Thruxton.
 
Last edited:
Jag var för pank, så jag stod över då priset steg och nu finns inte annonserna kvar :(
Har dock insett att lacken gärna vill lossa i skruvhölet, så nu har jag snart inget val. Bästa jag hittat än så länge är från bestforbritts.com för 1260kr inkl frakt.

Samma dag som jag köpte min thruxton, så provkörde jag en ducati 900ssie och den gick som fan. Körde på rätt bra och älskade det. Samtidigt insåg jag att det inte var hälsosamt och valde denna istället.
 
Last edited:
Jag var för pank, så jag stod över då priset steg och nu finns inte annonserna kvar :(
Har dock insett att lacken gärna vill lossa i skruvhölet, så nu har jag snart inget val. Bästa jag hittat än så länge är från bestforbritts.com för 1260kr inkl frakt.

Ja, innanför tanklocket har lacken släppt på min också. Det har dock inte blivit värre men känns lite osäkert om det ska börja krypa upp och bli synligt också.

Aha, då har jag inte drömt eller supit i a f. Du fick ett tips.

Jag går på sparlåga nu så 1260 känns mycket.! Hör av mig om jag hittar bättre och hoppas du gör samma.

..inte utan att man går och funderar på en thruxton som kaffemoped för gatan..

Slå till på doolychecks eller Charlie C's då. Charlie C's hoj har jag sett och hört och den är en riktigt go hoj. Det är säkert doolychecks oxå men den har jag aldrig sett IRL.
 
Last edited:
Hmm... ett par hundra mil in i ägandet får jag konstatera att Thruxen på många sätt är en härlig maskin.
Men jag tycker tyvärr att den är lite för klen i lite högre fart.

Så känner ni någon som är sugen på en fin Thruxton i original så finns det en till salu.
ännu bättre om ni känner någon som dessutom sitter på en sv 1000s och vill byta.

Kan hålla med om att den är lite klen i +130, men ärligt talat, hur ofta kör man så fort.
Det är lite som Tmax säger små och slingriga vägar så tycker jag Triumphs twins räcker gott, de är inga raketer, men f..n vad skoj man har.
Anledningen till att jag bytte från 4-cyl Japaner var 2.
Det ena var att jag var tvungen att ta det lite lugnare, gick allt som oftas åt helsike för fort, och skall jag vara helt ärlig så var det kanske inte alltid helt kontrollerat och det blev en hel del pikar och lappar från Farbror blå.
Den andra anledningen är utseendet på hojen, tycker verkligen Triumph har lyckats få fram något som attraherar många.

Oavsett hur du gör så lycka till, hoppas du hittar en snygg SV, annars kanske det här kan vara ett alternativ.........
http://www.blocket.se/stockholm/Ducati_Sport_1000_34675242.htm?ca=16&w=3

Visst är den vacker :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top