Triumph Thruxton-tråden

Efter ytterligare 6 timmars felsökning så kan jag konstatera att det inte är något fel på den positiva sidan +, utan att felet måste ligga antingen i tändboxen eller från picuken.
Fantastiskt att spendera hela påsken i ett mörkt garage istället för ute på vägarna...
 
På den sajten du länkar till står det
**NO INTERNATIONAL SHIPPING OR CREDIT CARDS** - This includes Canada

Kan bli svårt eller har du kollat att det går att handla därifrån?

Det var ju skit då, men det finns säkert någon annan återförsäljare av det märket som kan ordna fram det vi behöver. Resten ordnas med trevlig mailkorrespondens. Ska kika vidare i helgen.
 
Efter ytterligare 6 timmars felsökning så kan jag konstatera att det inte är något fel på den positiva sidan +, utan att felet måste ligga antingen i tändboxen eller från picuken.
Fantastiskt att spendera hela påsken i ett mörkt garage istället för ute på vägarna...

Jag älskar felsökning i el/tänd-system. Det är det enda jag är skapligt bra på när det gäller hojar och bilar. Brukar bli rätt efter en stund. Hade gärna bytt några av mina soliga timmar på Trajan mot några i ditt mörka garage. Fast det är ju så jävla långt dit.

Hoppas du får ordning på det snart så att en av världens absolut snyggaste Thruxtonbyggen kommer ut på vägarna.

OBS! Jag skriver byggen! Thruxton är en skönhet original om än inte lika komplett som de nya Norton.

Det var ju skit då, men det finns säkert någon annan återförsäljare av det märket som kan ordna fram det vi behöver. Resten ordnas med trevlig mailkorrespondens. Ska kika vidare i helgen.

Ja, jag har ju inte riktigt bestämt mig ännu. Var ju inne på Hagon när polaren inte ville att jag skulle ha Öhlinare. Så postade du den länken om Bitubo och de är snygga och säkert bra. Då blev jag ännu mer osäker. Det jag är mest säker på nu är att 4000kr -5000kr får det kosta. Inte mer.

Beställde igår ett ISR-kit till bromsen a la teargaz. Å därmed ( inkluderat stötdämparbyte) är skatteåterbäringen och semesterlönetillägget intecknat även detta år. Fast det inte skulle bli så i år.:gnissla
 
Last edited:
Har avverkat 40 mil och visst känns det bra! Det är tur att det finns vinter så att man uppskattar det sköna. Känns lite fishy att man irriterar sig på att hojen rödmarkerar på 5:an och mätaren visar 180... Den måste vara ned-drevad. Ser att ni andra är uppe och rör er kring 200-strecket.... Får nog fundera över utväxlingen.....
 
har avverkat 20 mil och både bromsar och fjädring funkar riktigt bra på Thruxtonen tycker jag, så jag antar jag måste köra som en kärring:D
 
har avverkat 20 mil och både bromsar och fjädring funkar riktigt bra på Thruxtonen tycker jag, så jag antar jag måste köra som en kärring:D

Nej för fan. Det är dom andra som tror att dom kan köra som gudar bara för att dom har plockat på öhlin och fan vet allt.:tuttar
Man behöver inte plocka på en massa skräp på hojen, den går jättebra att köra ändå! Å fan vet om dom går så mycket bättre för de!:D:D
 
Göteborgare: ska på lunchdate imorgon. Hur är vägen till Varberg? Är 158an så tråkig att man nästan somnar eller?
Funderar på att åka dit, eller 190an till Sjövik imorgon eller eventuellt fortsätta till Alingsås. Vilken väg är roligast? Kan man käka i Sjövik?
Synd att jag inte såg det här förrän idag... Gamla Särövägen är ju ett alternativ till 158:an. I början är den ett halvtrist alternativ (farthinder, övergångsställen..) men efter Särö är den ett roligare alternativ. Från Kungsbacka och söderut är gamla E6 klart roligare än nya, förstås. Fast allra bäst är att köra de riktigt små vägarna öster om E6. Kan ta en tur däråt vid tillfälle!

190:an är delvis trist och delvis "halvok". Första delen har en mix av 50- och 70-sträckor, en hel del trafik, samhällen, mera 50, 70, osv. Bitvis rätt vackert dock. Sedan blir det 90 blås rakt fram. Även där bitvis vackert men det svänger inte! :-( Men sväng av vid sjön Anten, kör öster om sjön och kör mot byarna Lo och Erska, upp på 190:an igen mot Sollebrunn. Fortsätt vidare efter Sollebrunn mot Nossebro så får du köra RIKTIGT goa vägar! :-)
 
Nej för fan. Det är dom andra som tror att dom kan köra som gudar bara för att dom har plockat på öhlin och fan vet allt.:tuttar
Man behöver inte plocka på en massa skräp på hojen, den går jättebra att köra ändå! Å fan vet om dom går så mycket bättre för de!:D:D

Låter som en utmaning?

Jag har inte plockat på en massa skit, däremot plockat bort en jävla massa skrot.
 
har avverkat 20 mil och både bromsar och fjädring funkar riktigt bra på Thruxtonen tycker jag, så jag antar jag måste köra som en kärring:D

Tror jag inte alls att du gör. Om du kollar bakåt så har bl.a. jag skrivit om hur väl jag jag tycker en Thruxton fungerar som original. Jag har hakat på i rätt så snabba grupper och hängt med bra med en Thrux mot moderna hojar med betydligt mer effekt.

Fast det är oerhört få hojar som inte har lite bättre att hämta när det gäller broms och fjädring. Thruxton tillhör ju inte toppsegmentet vare sig när det gäller broms eller fjädring så det är ju inget mysko att många vill förbättra dessa grejer.

Man kan köra på bra med en original Thrux å snygg är den oxå. Sen kan man förädla den lite som vissa här gjort. Det har i alla tider varit hojar för att utveckla sin egen smak och inriktning. Jag menar Triumph Twins alltså.

Toppsegmentet när det gäller broms och fjädring är ju heller inget för mina andra hoj SV1000. Där har jag bytt till ISR och Öhlins och sett vilken enorm förbättring detta ger.
 
Last edited:
Tror jag inte alls att du gör. Om du kollar bakåt så har bl.a. jag skrivit om hur väl jag jag tycker en Thruxton fungerar som original. Jag har hakat på i rätt så snabba grupper och hängt med bra med en Thrux mot moderna hojar med betydligt mer effekt.

Fast det är oerhört få hojar som inte har lite bättre att hämta när det gäller broms och fjädring. Thruxton tillhör ju inte toppsegmentet vare sig när det gäller broms eller fjädring så det är ju inget mysko att många vill förbättra dessa grejer.

Man kan köra på bra med en original Thrux å snygg är den oxå. Sen kan man förädla den lite som vissa här gjort. Det har i alla tider varit hojar för att utveckla sin egen smak och inriktning. Jag menar Triumph Twins alltså.
Jo så är det nog, inget är så bra att det inte går förbättra:tummenupp
 
Jo så är det nog, inget är så bra att det inte går förbättra:tummenupp

Visst är det så, min har genomgått en utseende mässigt stor förändring för att få det utseende jag gillar, när ekonomin tillåter så skall jag byta bakstötar då dem är alldeles för veka.
Bromsar får jag fundera på till vintern :)
 

Bifogat

  • 0643083534.jpg
    0643083534.jpg
    44.1 KB · Visningar: 55
  • IMG_1206-444.jpg
    IMG_1206-444.jpg
    259.7 KB · Visningar: 58
Har avverkat 40 mil och visst känns det bra! Det är tur att det finns vinter så att man uppskattar det sköna. Känns lite fishy att man irriterar sig på att hojen rödmarkerar på 5:an och mätaren visar 180... Den måste vara ned-drevad. Ser att ni andra är uppe och rör er kring 200-strecket.... Får nog fundera över utväxlingen.....

Vi är oftast kring 200-strecket, inte ofta under, så du får fan kolla upp din hoj.:D

Skämt åsido, det går oftast rätt normalt tempo på våra Thruxtonturer. Max 30 + på skyltad fart är ett riktmärke.
 
Såg en ruskigt snygg svart Thruxton parkerad utanför Triumph Länna i förrgår, hade något nummer klistrat på cutsen...någon här?
 
Last edited:
Visst är det så, min har genomgått en utseende mässigt stor förändring för att få det utseende jag gillar, när ekonomin tillåter så skall jag byta bakstötar då dem är alldeles för veka.
Bromsar får jag fundera på till vintern :)

Ja, å din hoj har blivit så in i h-e snygg. Det är ju kul både att modda för utseende och funktion.
 
Det är snyggt med bälgar å med svarta fälgbanor å med svart generatorkåpa...... å va fan ska man ha hastighetsmätare för. Det räcker ju så gott med varvräknare. Upplagda rör! Inte dumt det heller!
 

Bifogat

  • 33a30d9beace892eb603852dcc2fae68.image.733x550.jpg
    33a30d9beace892eb603852dcc2fae68.image.733x550.jpg
    96.8 KB · Visningar: 89
Det är snyggt med bälgar å med svarta fälgbanor å med svart generatorkåpa...... å va fan ska man ha hastighetsmätare för. Det räcker ju så gott med varvräknare. Upplagda rör! Inte dumt det heller!

Där sa du nåt!
Jag stör mig som fan på hastighetsmätarslangen som går från navet. Så ful och så låter den ju lite. Det som skulle störa mig utan den är att man inte vet hur långt man har kört...
Nån som har ide om nån snyggare lösning än den befintliga vad gäller hastighet och tripmätare?
 
Nya kammar

Jahapp, då var nya kammar monterade och nya kamtider inställda !!!!
Kammarna är tidiga 790cc och det är 2 st insugskammar vilket kräver lite andra tider. Förskjutet -4,5 grader. Ska enligt "expertis" i Tyskland, som experimenterat mycket med olika kammar o tider, ge ca 5 pållar extra över hela registret!!!
Vi får se efter påsk då jag räknar med att komma ut på gatan. Har inte så bråttom eftersom en hel del grus ligger kvar och jag jobbar LÅNGSAMT och EFTERTÄNKSAMT !!!! På bilden har jag inte dragit åt skruvarna.
P1000735.jpg
 
Jahapp, då var nya kammar monterade och nya kamtider inställda !!!!
Kammarna är tidiga 790cc och det är 2 st insugskammar vilket kräver lite andra tider. Förskjutet -4,5 grader. Ska enligt "expertis" i Tyskland, som experimenterat mycket med olika kammar o tider, ge ca 5 pållar extra över hela registret!!!
Vi får se efter påsk då jag räknar med att komma ut på gatan. Har inte så bråttom eftersom en hel del grus ligger kvar och jag jobbar LÅNGSAMT och EFTERTÄNKSAMT !!!! På bilden har jag inte dragit åt skruvarna.
P1000735.jpg

Grattis!!!

Skall bli riktigt spännande att höra hur det går :tummenupp
Vart fick du tag i kammarna? Nya eller begagnade?

Fick liv i besten igår kväll :D
[YOUTUBE-ID]_yVrjPv-n1Q[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top