Triumph Thruxton-tråden

Kanske skillnad mellan Uddevalla och Göteborg.. men jag låser alltid hojen, även hemma i garaget. Försäkringen kräver iofs inte det, eftersom garaget är låst. Men jag låser åtminstone med styrlåset, så att en eventuell tjuv tvingas bära ut 200 kg hoj.

Men visst kan tjuven kapa ett lås. Grannen har blivit av med två KTM:er på drygt ett år. Med en batteridriven vinkelslip kan man (tydligen) göra en hel del....

Använder det här skivbromslåset http://www.kgi.se/product-3211-275.php Det är visserligen lite stort och klumpigt och färgen, ja, behöver man kommentera färgen? :)

Men om man målar över det gula med svart och monterar det på ramen snett framför bakhjulet så smälter det väldigt väl in och syns "bara lite". Inte rätt val i posörsvängen, BJN :), men helt ok t ex på en längre tur där det kan vara viktigt att kunna låsa ordentligt när man skall ställa ifrån sig hojen för att fika eller luncha.

EDIT: laddade upp ett foto. Se den lilla klumpen framför bakre fotpinnen. Någorlunda diskret, i vart fall.

Ja, kan man ha centralstöd på en Thruxton så är väl det där lilla låset en bagatell.:D

Nu minns jag när jag ser bilden. Skämt åsido, både centralstöd och låshållaren är oerhört praktiska och funktionella. Egentligen har jag alltid varit för sådana praktiska lösningar. Det är först de senaste tre fyra åren som jag börjat tänka annorlunda.

När det gäller lås så har jag min egen teori. Tror att tjuven blir förvillad och osäker av olåst. När jag bodde i Göteborg för många år sedan var det en som var så trött på inbrott i bilen så han slutade låsa den. Sen var det aldrig någon som rörde den. Han hade givetvis plockat ur det mesta men ändå låtit något som ingen tjuv skulle motstå ligga kvar.

Fast ska nog skaffa lås i a f. Annars tror jag att den texten jag en gång läste på en skärm " This bike belongs to an Hells Angel. Fuck around with it and find out!" är ett hyfsat skydd. Fast det kanske inte smäller lika högt att man anger att man är med i Thruxtontråden på SH.:)
 
De e väldigt sällan jag låser hojen. Bor på landet, låser aldrig hojen i garaget.
Jag var ute och luftade Bonnevillen lite idag, det blev väl 3-4 mil iallafall.
 
En liten fråga boys!

Har ni tips på vart tändningslås+laddningsregulator placeras bäst nu när jag byter gaffel?
Vet att jag har sett detta tidigare, men hittar det inte nu.
 
En liten fråga boys!

Har ni tips på vart tändningslås+laddningsregulator placeras bäst nu när jag byter gaffel?
Vet att jag har sett detta tidigare, men hittar det inte nu.

Har set tändningslås fram vänster på ramen / under tanken. int
Du behöver nog bara snida till en platta för fäste.
Finns färdiga, men för dig är det easy peasy ;)
Laddet vet jag inte alls?? Beror kanske på kabellängder också...

Ja, kan man ha centralstöd på en Thruxton så är väl det där lilla låset en bagatell.:D

Nu minns jag när jag ser bilden. Skämt åsido, både centralstöd och låshållaren är oerhört praktiska och funktionella. Egentligen har jag alltid varit för sådana praktiska lösningar. Det är först de senaste tre fyra åren som jag börjat tänka annorlunda.

När det gäller lås så har jag min egen teori. Tror att tjuven blir förvillad och osäker av olåst. När jag bodde i Göteborg för många år sedan var det en som var så trött på inbrott i bilen så han slutade låsa den. Sen var det aldrig någon som rörde den. Han hade givetvis plockat ur det mesta men ändå låtit något som ingen tjuv skulle motstå ligga kvar.

Fast ska nog skaffa lås i a f. Annars tror jag att den texten jag en gång läste på en skärm " This bike belongs to an Hells Angel. Fuck around with it and find out!" är ett hyfsat skydd. Fast det kanske inte smäller lika högt att man anger att man är med i Thruxtontråden på SH.:)

I sann rocker anda kör jag med kätting över axeln när jag drar på tur över natten. Ingen fuckar med en snubbe med en kedja över axeln :yoparty
Annars styrlås på dagen. Som gammal cross åkare i Stockholm vet man att man måste låsahojarna om natten... Eller som det oftast var. Ner plockat i molekyyyler. :tummenupp
På en tävling på Barkarby snodde dom 4 hojar ur depån natten innan race... några stog till och med på draget till husvagn :mad:
 
Last edited:
Tack för tipsen!

Jag skall börja klura ut det när jag har bestämt mig för styre, lykthållare m.m.
Har för övrigt ett LSL-kit med krona och hela kitet om någon är sugen på att sätta på ett "vanligt" styre på sin Thruxton.
Helt oanvänt!
 
Tack för tipsen!

Jag skall börja klura ut det när jag har bestämt mig för styre, lykthållare m.m.
Har för övrigt ett LSL-kit med krona och hela kitet om någon är sugen på att sätta på ett "vanligt" styre på sin Thruxton.
Helt oanvänt!

Har ju redan kronan som sitter på 09:an och skulle hellre ha clipon
så det är nog tyvärr inget för mig. Funderar starkt på ett clubman styre... Inga stora pengar att bara prova ett styre ;)
 
Kikat runt lite, men det verkar dåligt med leverantörer av clubman styren i Sverige?
 
Hittade ett dammigt roder hos MC-Proffsen. 350kr
Ska bli spännande att se hur det gör sig på hojen.
 
Clip ons

Jag köpte ett par clip ons från Raask med 30mm rise samtidigt som mina ljuddämpare. Har ångrat mig ang styrhöjden och kommer inte montera på dessa. Om ngn vill köpa dem för 400kr så är det bara att PM:a. Nypris 750:-. Observera att svetsarna inte är skitsnygga...
 

Bifogat

  • 1134.jpg
    1134.jpg
    47.4 KB · Visningar: 85
Här kommer en Triumph Twin kavalkad från när jag var på EICMA i Milano förra veckan, en hel del Thruxtons , några Bonnevilles och några blandraser..
 

Bifogat

  • IMAG0054-Optimized.jpg
    IMAG0054-Optimized.jpg
    158.1 KB · Visningar: 69
  • IMAG0053-Optimized.jpg
    IMAG0053-Optimized.jpg
    146 KB · Visningar: 85
  • 20101103278-Optimized.jpg
    20101103278-Optimized.jpg
    69.5 KB · Visningar: 76
  • 20101103277-Optimized.jpg
    20101103277-Optimized.jpg
    58.3 KB · Visningar: 75
  • 20101103276-Optimized.jpg
    20101103276-Optimized.jpg
    144.6 KB · Visningar: 85
  • 20101103275-Optimized.jpg
    20101103275-Optimized.jpg
    137.7 KB · Visningar: 76
  • 20101103257-Optimized.jpg
    20101103257-Optimized.jpg
    159.4 KB · Visningar: 88
  • 20101103256-Optimized.jpg
    20101103256-Optimized.jpg
    168.8 KB · Visningar: 97
och lite fler ändå , bildkvalitén är ju tyvärr tvivelaktig..
 

Bifogat

  • IMAG0168-Optimized.jpg
    IMAG0168-Optimized.jpg
    156 KB · Visningar: 83
  • IMAG0167-Optimized.jpg
    IMAG0167-Optimized.jpg
    70.1 KB · Visningar: 79
  • IMAG0165-Optimized.jpg
    IMAG0165-Optimized.jpg
    68.6 KB · Visningar: 72
  • IMAG0163-Optimized.jpg
    IMAG0163-Optimized.jpg
    163.1 KB · Visningar: 78
  • IMAG0061-Optimized.jpg
    IMAG0061-Optimized.jpg
    154.4 KB · Visningar: 76
  • IMAG0060-Optimized.jpg
    IMAG0060-Optimized.jpg
    80.4 KB · Visningar: 67
  • IMAG0058-Optimized.jpg
    IMAG0058-Optimized.jpg
    165.9 KB · Visningar: 72
  • IMAG0171-Optimized.jpg
    IMAG0171-Optimized.jpg
    150.4 KB · Visningar: 74
o ytterligare några!
 

Bifogat

  • IMAG0187-Optimized.jpg
    IMAG0187-Optimized.jpg
    65.1 KB · Visningar: 70
  • IMAG0186-Optimized.jpg
    IMAG0186-Optimized.jpg
    129.9 KB · Visningar: 75
  • IMAG0185-Optimized.jpg
    IMAG0185-Optimized.jpg
    70.3 KB · Visningar: 70
  • IMAG0184-Optimized.jpg
    IMAG0184-Optimized.jpg
    158.6 KB · Visningar: 105
  • IMAG0182-Optimized.jpg
    IMAG0182-Optimized.jpg
    161.4 KB · Visningar: 74
  • IMAG0175-Optimized.jpg
    IMAG0175-Optimized.jpg
    164.6 KB · Visningar: 72
  • IMAG0174-Optimized.jpg
    IMAG0174-Optimized.jpg
    176.5 KB · Visningar: 103
  • IMAG0172-Optimized.jpg
    IMAG0172-Optimized.jpg
    157.6 KB · Visningar: 75
åssa lite fler
 

Bifogat

  • IMAG0219-Optimized.jpg
    IMAG0219-Optimized.jpg
    62 KB · Visningar: 70
  • IMAG0218-Optimized.jpg
    IMAG0218-Optimized.jpg
    32 KB · Visningar: 65
  • IMAG0217-Optimized.jpg
    IMAG0217-Optimized.jpg
    137.1 KB · Visningar: 68
  • IMAG0215-Optimized.jpg
    IMAG0215-Optimized.jpg
    166.6 KB · Visningar: 69
  • IMAG0212-Optimized.jpg
    IMAG0212-Optimized.jpg
    149.2 KB · Visningar: 83
  • IMAG0201-Optimized.jpg
    IMAG0201-Optimized.jpg
    136.6 KB · Visningar: 72
  • IMAG0189-Optimized.jpg
    IMAG0189-Optimized.jpg
    184.6 KB · Visningar: 71
  • IMAG0188-Optimized.jpg
    IMAG0188-Optimized.jpg
    180.5 KB · Visningar: 76
å lite till
 

Bifogat

  • IMAG0230-Optimized.jpg
    IMAG0230-Optimized.jpg
    170.5 KB · Visningar: 78
  • IMAG0229-Optimized.jpg
    IMAG0229-Optimized.jpg
    134.2 KB · Visningar: 75
  • IMAG0227-Optimized.jpg
    IMAG0227-Optimized.jpg
    71.3 KB · Visningar: 72
  • IMAG0225-Optimized.jpg
    IMAG0225-Optimized.jpg
    144.1 KB · Visningar: 72
  • IMAG0224-Optimized.jpg
    IMAG0224-Optimized.jpg
    61.2 KB · Visningar: 71
  • IMAG0223-Optimized.jpg
    IMAG0223-Optimized.jpg
    67.9 KB · Visningar: 65
  • IMAG0220-Optimized.jpg
    IMAG0220-Optimized.jpg
    47.7 KB · Visningar: 61
  • IMAG0233-Optimized.jpg
    IMAG0233-Optimized.jpg
    174.8 KB · Visningar: 70
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top