Triumph Thruxton-tråden

Dessutom använder man 2 st insugskammar från 790cc motorn ( 1:a generationen 360* motorn).
Jag har precis fått klart att det inte blir någon affär, han ville inte gå ner i pris och jag tyckte priset var för högt. Sånt är livet, bara leta vidare.

Menar du insugskam både som insug och avgas?
 
Menar du insugskam både som insug och avgas?

Precis!! Finns beskrivit i denna "trimningsguiden" under "Nockenwellen". På tyska men går ju att översätta. Finns även att köpa "färdigt kit" från classikbikeraisch. Finns också på något av dom amerikanska forumen, men kommer inte ihåg var just nu och jag orkar inte leta.
http://www.bonneville-forum.de/tuning/index.html


EDIT: mitt album där alla bilder finns: http://s56.photobucket.com/albums/g166/thruxtonerich/
 
Last edited:
Hjälp med idé

Jag behöver lite smakråd och uppslag från Thruxtonförarna här..

Min kuts bak är enfärgat svart men skulle vilja göra något roligare av den som harmonierar med tanklacken utan att för den skull ha mer flammor.. nån som har någon idé eller uppslag?
Bild klicka här
 
Jag behöver lite smakråd och uppslag från Thruxtonförarna här..

Min kuts bak är enfärgat svart men skulle vilja göra något roligare av den som harmonierar med tanklacken utan att för den skull ha mer flammor.. nån som har någon idé eller uppslag?
Bild klicka här

Pinstripe?? kolla med Xtrem!
 
Precis!! Finns beskrivit i denna "trimningsguiden" under "Nockenwellen". På tyska men går ju att översätta. Finns även att köpa "färdigt kit" från classikbikeraisch. Finns också på något av dom amerikanska forumen, men kommer inte ihåg var just nu och jag orkar inte leta.
http://www.bonneville-forum.de/tuning/index.html


EDIT: mitt album där alla bilder finns: http://s56.photobucket.com/albums/g166/thruxtonerich/
Tack! Bra guide!

Många jättefina bilder men hittar ändå inte den jag skulle vilja se, högersidan helt och hållet, på din hoj nu.
 
Tack! Bra guide!

Många jättefina bilder men hittar ändå inte den jag skulle vilja se, högersidan helt och hållet, på din hoj nu.

Jodå, den finns där, bild 001-5.jpg är den sista jag tagit. Med ljus trasa över cylindern. Bättre än så kan jag inte för närvarande.
 
Ursäkta! Inser ju att du inte kan ha satt ihop den ännu när du väntat på kammar.

Inte behöver du be om ursäkt för den missen!! Kommer nog att sätta ihop hojen under nästa vecka och ta ut den veckan efter påsk om gatorna har blivit sopade och vädret stämmer. Ska ta nya bilder då. Sen blir det väl lite fajt med FCR-förgasarna gissar jag men jag hoppas att grundinställningen stämmer hyffsat, så är det i alla fall lovat och tidigare köpare har verifierat detta. Vi får se!!
 
Att du ska behöva koppla in mer än två kablar till blinkers har jag svårt att förstå. Som det ser ut så är det ju en som ska skruvas fast i ramen. Du får väl prova dig fram lite. Från mina nya blinkers gick en svart och en brun. Jag anslöt svart till svart i kontakten men det var fel. I blinkersen var det brun som var jord.

Så här är färgkoderna:
Höger blinkers en brun och en svart, vänster blinkers orange + svart, bakljus röd, bromsljus blå och så en svart jord till baklyktan som är jord både till broms och bakljus.

Nu har jag kommit fram till en lösning. Det var inte alls som jag trode där bak. Jag ska fota och beskriva när allt är på plats ifall det är nån annan som nån gång vill göra samma sak utan att bränna säkringar eller koppla blinkers på bakbromsen. Tack får hjälpen i alla fall, så återkommer jag med ett facit imorn.
 
Smc

Jahap, då är jag återigen anmäld till en SMC-kurs. Falkenberg 28/5. Aldrig varit på den banan tidigare.
Bara hoppas att vädret blir bra, att föraren är på hugget och att hojen går som ett spjut, he,he,he.
 
Idag gick i avgasbandagebytardagen anda :)

Vi slet bort det gamla apfula sketbandaget och drog på nytt fint.
Jag och farsan jobbade på ett bra tag, men det var värt det!
Raask-dämparna fick sig en välbehövlig poleringsomgång. Tyvärr så har gamla ägare inte tagit hand om engelsmannen :näsblod

Inget som inte går att fixa dock.

Lite bilder:
 

Bifogat

  • panzaa_trajja1.JPG
    panzaa_trajja1.JPG
    174.2 KB · Visningar: 94
  • panzaa_trajja2.JPG
    panzaa_trajja2.JPG
    158.5 KB · Visningar: 101
  • panzaa_trajja3.JPG
    panzaa_trajja3.JPG
    113.6 KB · Visningar: 89
  • panzaa_trajja4.JPG
    panzaa_trajja4.JPG
    77.5 KB · Visningar: 89
  • panzaa_trajja5.JPG
    panzaa_trajja5.JPG
    97 KB · Visningar: 100
Jahap, då är jag återigen anmäld till en SMC-kurs. Falkenberg 28/5. Aldrig varit på den banan tidigare.
Bara hoppas att vädret blir bra, att föraren är på hugget och att hojen går som ett spjut, he,he,he.

Kul! Jag funderar på att gå smc-kurs 10 maj på Gelleråsen. Men funderar på det här med ljudnivån... Det står att banornas bullergräns varierar mellan 92-95 db. Har själv aldrig mätt ljudnivån på min hoj. Har TOR-ljuddämpare på. Ngn som har koll på hur många db man kommer upp i? Ska man mäta vid förbifart med full gas eller hur gör man? :confused:
 
Premiärtur!

Idag så blev det äntligen Thruxton-premiär 2010! Har spanat på väglaget länge nog, ville inte ut och rulla i det blöta äckliga utan ville vänta på torra vägar. Så det har tagit lite tid att få till ekvationen Torra vägar + ledig = Thruxtontur.

Jag har ju smutsat ned hojen förut... Men att köra i en timma och sedan tvätta i en timma är inte kul. Skall man skita ned hojen så får det vara en rejäl tur, först då kan det vara värt det.

Men idag var det torrt nog för en liten tur. Blev visserligen bara 4-5 mil, var aldrig utanför stadsgränsen ens. Men det kändes GOTT!!

(Har förstås varit ute med TMaxen ett antal mil förstås, är redan inne på andra tanken för i år, den har så mycket plastkåpor och är lätt att tvätta!)
 
Idag gick i avgasbandagebytardagen anda :)

Vi slet bort det gamla apfula sketbandaget och drog på nytt fint.
Jag och farsan jobbade på ett bra tag, men det var värt det!
Raask-dämparna fick sig en välbehövlig poleringsomgång. Tyvärr så har gamla ägare inte tagit hand om engelsmannen :näsblod

Inget som inte går att fixa dock.

Lite bilder:

Jag gillar avgasbandaget, men du, inte är det väl en 03:a som det står i din avtar? Första Thruxen kom väl 04!!!
 
Jahap, då är jag återigen anmäld till en SMC-kurs. Falkenberg 28/5. Aldrig varit på den banan tidigare.
Bara hoppas att vädret blir bra, att föraren är på hugget och att hojen går som ett spjut, he,he,he.

Falkenberg är en erkänt snabb bana. Den svänger visserligen en hel del på baksidan, men det är fortfarande snabba kurvor. Har inte hojat där men kört bil (licenskurs med min MGB GT år 1991...). Men SMC:s kurser handlar kanske inte om att vara ALLRA snabbast, utan att köra "snabbt, bra och säkert"?

Låter hursomhelst jäkligt roligt!! Blir nästan lite avis! :-) Men har ingen budget för sådant i år, så det får anstå.
 
Idag gick i avgasbandagebytardagen anda :)

Vi slet bort det gamla apfula sketbandaget och drog på nytt fint.
Jag och farsan jobbade på ett bra tag, men det var värt det!
Raask-dämparna fick sig en välbehövlig poleringsomgång. Tyvärr så har gamla ägare inte tagit hand om engelsmannen :näsblod

Inget som inte går att fixa dock.

Lite bilder:

Snyggt! :tummenupp Ready to race!
 
Jag gillar avgasbandaget, men du, inte är det väl en 03:a som det står i din avtar? Första Thruxen kom väl 04!!!

Rätt och riktigt :)

Fel av mig, får omedelbums åtgärda. Det gamla bandaget såg ut som skit, ljusbrunt, sprucket och skabbigt. Blev en väsentlig skillnad.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top