Triumph Thruxton-tråden

Arai gör kanonhjälmar både när det gäller säkerhet och estetik. Tyvärr så kostar de skjortan och brallorna därtill. Har ju dekalmaskinen hemma fortfarande så att jag kan leka med klistermärken, skulle dock vilja lacka en av mina integralhjälmar helsvart och därefter lägga dekaler.

Arai gör kanonhjälmar både när det gäller säkerhet och estetik. Tyvärr så kostar de skjortan och brallorna därtill. Har ju dekalmaskinen hemma fortfarande så att jag kan leka med klistermärken, skulle dock vilja lacka en av mina integralhjälmar helsvart och därefter lägga dekaler.

Inser att jag framställde mig som nån sorts Arai-fanatiker nu, så är det absolut inte.
Favorithjälmen är nog Shark RSR2, det är mest slumpen som gjort att det blivit Arai.
Fått bra priser när jag köpt från USA och Storbrittanien samt att jag gillat designen på hjälmarna ovan. Antitesen till drakar, demoner och tribals som jag tycker är vedervärdigt fult.

Tolkade det absolut inte på det sättet. Min första integralhjälm när jag körde Boldór när det begav sig var en Arai, bästa hjälmen jag någonsin haft! Btw, ingen annan som var ute och gasade igår?

Tolkade det absolut inte på det sättet. Min första integralhjälm när jag körde Boldór när det begav sig var en Arai, bästa hjälmen jag någonsin haft! Btw, ingen annan som var ute och gasade igår?

jodå va ute en sväng ,,,va ju tvungen att testköra egentillverkade skärmeleminatorn,,,,slängde upp lite skit där bak men det får man väl räkna med...
En fråga till alla:
Monterade även gummipaddsen på tanken i går kväll,,,,i morse tyckte ja att dom satt lite dåligt,,,,,tvättade med den medskickade servetten o allt,,,,nån som upplevt det samma och har nått tips...

Lacka svart kan du nog få hjälp med av Jonas för en billig penning (läs självkostnadspris)! Kan kolla om du vill?

Såg jävligt nice ut förresten med din lilla tur på hojen i går! Men va fasen hände med vädret i dag!? Snöstorm!

jodå va ute en sväng ,,,va ju tvungen att testköra egentillverkade skärmeleminatorn,,,,slängde upp lite skit där bak men det får man väl räkna med...
En fråga till alla:
Monterade även gummipaddsen på tanken i går kväll,,,,i morse tyckte ja att dom satt lite dåligt,,,,,tvättade med den medskickade servetten o allt,,,,nån som upplevt det samma och har nått tips...

Brukar alltid värma ytan som jag fäster emot, om du värmer försiktigt och håller lite tryck ska det nog bita, du får väl värma måttligt för paddsen är väl av gummi?

Har själv funderat på paddsen, på min andra hoj har jag stompgrip blir det samma verkan?

Lacka svart kan du nog få hjälp med av Jonas för en billig penning (läs självkostnadspris)! Kan kolla om du vill?

Såg jävligt nice ut förresten med din lilla tur på hojen i går! Men va fasen hände med vädret i dag!? Snöstorm!

Kika med honom :)

Han kanske har några andra roliga idéer om inte annat.
Bor ju i Tullinge så det är ju rätt nära till Estockholmo.

Idag är det för övrigt chefväder igen!
+ 6 i skuggan :banana

Kika med honom :)

Han kanske har några andra roliga idéer om inte annat.
Bor ju i Tullinge så det är ju rätt nära till Estockholmo.

Idag är det för övrigt chefväder igen!
+ 6 i skuggan :banana

Jo han kunde tänka sig att lacka din hjälm. Fast i så fall lämnar han nog iväg den till ngn snubbe för klarlack på slutet så att resultatet garanterat blir bra. Vet inte vad det kostar men enligt uppgift skall det vara billigt iaf! :) Du kan ju PM:a din mailadress så ska jag se till att ni får kontakt.

kedjeskydd

Beställde den 17/3 och idag kom det paket från tyskland!
Mas k-skydd polerat alu; 80,23€, ungefär 783 sv kronor inkl. frakt.
edit:
005.jpg

Last edited:
Nu har jag äntligen fått mina blinkers samt snap-in kablage från newbonneville.

Jag har dock en liten fråga. Vi börjar fram. Mina nya blinkers har tre kablar (svart röd jord) medan mina gamla endast hade två. Räcker det med att koppla svart och röd eller måste jag jorda i typ lyktan också?

Nästa fråga gäller baklyset. Från snap-in kablaget finner jag 4 kablar som bör vara till blinkers, sen har jag två till baklyktan och en som ser ut att vara jord, men jag är inte säker. Har den tredje med bromsljuset att göra eller fungerar bromsljuset helt enkelt så att man kör med ström genom lampan via den svarta och röda? Från min baklykta så har jag tre kablar. Svart röd och (jord?).

Antar att jag inte är den första som gör detta. Skulle vara tacksam för svar då jag ser fram mot att mecka ikväll.

Bifogar en bild.

Bifogat

• FireShot capture #027 - 'Wiring Harness for the New Triumph Bonneville' - newbonneville_com_html.jpg
    FireShot capture #027 - 'Wiring Harness for the New Triumph Bonneville' - newbonneville_com_html.jpg
    50.3 KB · Visningar: 66
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det här, trots att jag har gjort det själv för flera år sen visserligen, men ett gott råd är att se till att ha ett antal extra säkringar hemma. Jag minns att det gick åt några stycken.

Nu har jag äntligen fått mina blinkers samt snap-in kablage från newbonneville.

Jag har dock en liten fråga. Vi börjar fram. Mina nya blinkers har tre kablar (svart röd jord) medan mina gamla endast hade två. Räcker det med att koppla svart och röd eller måste jag jorda i typ lyktan också?

Nästa fråga gäller baklyset. Från snap-in kablaget finner jag 4 kablar som bör vara till blinkers, sen har jag två till baklyktan och en som ser ut att vara jord, men jag är inte säker. Har den tredje med bromsljuset att göra eller fungerar bromsljuset helt enkelt så att man kör med ström genom lampan via den svarta och röda? Från min baklykta så har jag tre kablar. Svart röd och (jord?).

Antar att jag inte är den första som gör detta. Skulle vara tacksam för svar då jag ser fram mot att mecka ikväll.

Att du ska behöva koppla in mer än två kablar till blinkers har jag svårt att förstå. Som det ser ut så är det ju en som ska skruvas fast i ramen. Du får väl prova dig fram lite. Från mina nya blinkers gick en svart och en brun. Jag anslöt svart till svart i kontakten men det var fel. I blinkersen var det brun som var jord.

Så här är färgkoderna:
Höger blinkers en brun och en svart, vänster blinkers orange + svart, bakljus röd, bromsljus blå och så en svart jord till baklyktan som är jord både till broms och bakljus.

monterade skyddet idag, ganska stor viktskillnad mot original.
008.jpg

monterade skyddet idag, ganska stor viktskillnad mot original.
[/IMG]

Kanonsnyggt! :tummenupp
Har du möjligen en bild som visar hela högersidan att lägga upp?
Tänker du köra utan drevkåpa? Det är onekligen snyggt utan.

Å jag kan väl hålla med Svin om att hans kedjeskydd med urborrat runt lätthålen är allra snyggast. :D

Fast man måste ju spara originalgrejerna så att man kan återställa. :)

Kan lägga upp en bild imorgon om hojen får plats i kameran, lite trångt. Vill inte visa för mycket runt omkring för det är så stökigt he,he. Fattar inte varför det blir så???:confused:
Ska tänka på det där om plåten runt lätthålen:D!!!!! Nej, jag ska inte köra utan drevskydd, bara inte monterat än. Väntar på kamaxlar, eller iallafall
svar från en kille som säljer sina 790cc kammmar. Endast 500 mil enl. uppgift och ser bra ut på bild. Hoppas på svar i helgen.

Kan lägga upp en bild imorgon om hojen får plats i kameran, lite trångt. Vill inte visa för mycket runt omkring för det är så stökigt he,he. Fattar inte varför det blir så???:confused:
Ska tänka på det där om plåten runt lätthålen:D!!!!! Nej, jag ska inte köra utan drevskydd, bara inte monterat än. Väntar på kamaxlar, eller iallafall
svar från en kille som säljer sina 790cc kammmar. Endast 500 mil enl. uppgift och ser bra ut på bild. Hoppas på svar i helgen.

Ser fram emot bild och jag står ut med lite röra runt omkring.:)
När man kollar runt lite på Thruxton så finns ju några av de fräckare ombyggda här i tråden. Din, Svins, Zards och Stephands tillhör ju alla de fräckare man ser. Ska bli kul att se bilder på Panzaas hoj. Fan när man börjar räkna upp då kan man ju glömma någon. Inte med mening i så fall. Sen gillar ju jag hojen i original och det finns det ju många här.

Är 790 kammarna vassare? Jag har ju sagt att jag inte kommer att trimma nu och varför. Jag har en annan twin med 110 hk på bakhjulet. Fast jag känner mig själv och förr eller senare så kommer jag att vilja trimma Thruxton och därför insuper jag allt om trimmning och förgasare med stort intresse. Just nu njuter jag bara av att åter äga en Triumph samt skönheten hos en Thruxton.

Ja! och har högre lyft.

Dessutom använder man 2 st insugskammar från 790cc motorn ( 1:a generationen 360* motorn).
Jag har precis fått klart att det inte blir någon affär, han ville inte gå ner i pris och jag tyckte priset var för högt. Sånt är livet, bara leta vidare.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT