Triumph Thruxton-tråden

Vad säger du TMax, är jag med i matchen?

Ja för 17. Time for cafétouring! Snabba svep på krokiga vägar mellan schyssta fik. Fast med 20 mil mellan fiken... =) Och med sovsäck, tandborste, kreditkort och en flaska skotskt bränsle i sadelväskan. Vad mer behövs?? (skulle vara kedjespray då...)


EDIT: Är sååå sugen på att rasta Truxan. Men det är ju så skitigt på vägarna, t o m för mig. Har fått nöja mig med att rasta TMaxen, inte mycket, men ett 15-tal mil hittills i mars.
 
Last edited:
Ja för 17. Time for cafétouring! Snabba svep på krokiga vägar mellan schyssta fik. Fast med 20 mil mellan fiken... =) Och med sovsäck, tandborste, kreditkort och en flaska skotskt bränsle i sadelväskan. Vad mer behövs?? (skulle vara kedjespray då...)


EDIT: Är sååå sugen på att rasta Truxan. Men det är ju så skitigt på vägarna, t o m för mig. Har fått nöja mig med att rasta TMaxen, inte mycket, men ett 15-tal mil hittills i mars.

Gott!

Vi kanske kan ta en touringsväng ihop till sommaren?
 
Ja det är MAS. Jag kommer nog inte att behålla den polerade ytan mer än denna säsongen sen blir det annan "beläggning". Har inte bestämt mig riktigt än hur det ska se ut.
Kikat på de sidokåporna, tänkte köpa obehandlat och lämna in på lack som jag gjorde med sadel/cuts kittet från MAS. Italienarna som tillverkar de här prylarna satt tydligen i nån fallfärdig kåk med garage på vischan till att börja med, var nog därför det tog sån hemsk tid att få grejerna. Nu har de flyttat till större lokaler av hemsidan att döma.

Planerat "Short Round" avgaset och sidokåporna till våren. Sugen på "number plate" flyscreen också, rätt smäcker.
 
hej eric
varifrån köper du dina MASgrejer till bra pris o snabb leverans

Köpte som vanligt hos classikbike raisch, han hade i lager så det tog knappt 1 vecka. Priset är väl "marknadsmässigt" antar jag, har inte kollat det så noga. 166€ + frakt blir ca 1800 kr. Han är alltid snabb med lev. om grejerna finns i lager, jag brukar kolla det först.
Kvaliten bedömer jag som bra i alla fall, 2mm alu och rejäl upphängning.
 
Kikat på de sidokåporna, tänkte köpa obehandlat och lämna in på lack som jag gjorde med sadel/cuts kittet från MAS. Italienarna som tillverkar de här prylarna satt tydligen i nån fallfärdig kåk med garage på vischan till att börja med, var nog därför det tog sån hemsk tid att få grejerna. Nu har de flyttat till större lokaler av hemsidan att döma.

Planerat "Short Round" avgaset och sidokåporna till våren. Sugen på "number plate" flyscreen också, rätt smäcker.

Om du gillar att göra affärer direkt med italienare så finns denna Hs:
http://gallimoto.com/lang_it/webpage.php?idpage=24
Oftast funkar det bättre med en återförsäljare har jag upptäckt, blir lite dyrare men ofta snabbare.
 
Vi kanske kan ta en touringsväng ihop till sommaren?

Ja, det snackades ju en del tidigare om en Thruxton-turné till sommaren. Så det krävs "bara" att någon sätter ned foten, tar ett beslut att bli projektledare, och lanserar Den Goda Idén här i tråden. Så enkelt, på pappret! :-)
Annars så kan man ju alltid, som vi gjorde några ansatser till 2009, slänga ut en fråga då och då vilka som vill hänga med på en lördagstur.

F.ö. grovplanerar jag ett par halv-/heldagsturer i västsverige under våren och sommaren, se www.mcforfun.se. Gjorde några sådana 2009, från 10-15-20 mil ända upp till 45-50 mil (en lååång lördag, man får stanna och tanka flera gånger...)
 
Blir ungefär så här lite provisoriskt påhängt:
003-4.jpg
 
Ja, det snackades ju en del tidigare om en Thruxton-turné till sommaren. Så det krävs "bara" att någon sätter ned foten, tar ett beslut att bli projektledare, och lanserar Den Goda Idén här i tråden. Så enkelt, på pappret! :-)
Annars så kan man ju alltid, som vi gjorde några ansatser till 2009, slänga ut en fråga då och då vilka som vill hänga med på en lördagstur.

F.ö. grovplanerar jag ett par halv-/heldagsturer i västsverige under våren och sommaren, se www.mcforfun.se. Gjorde några sådana 2009, från 10-15-20 mil ända upp till 45-50 mil (en lååång lördag, man får stanna och tanka flera gånger...)

Exakt! Thruxtonturné till sommaren pratades det om. Fast det jag tänkte på nu var ju en av dina lördagsturer som kan sträcka sig förbi Uddevalla och en bit upp till Halden eller så.
 
Om du gillar att göra affärer direkt med italienare så finns denna Hs:
http://gallimoto.com/lang_it/webpage.php?idpage=24
Oftast funkar det bättre med en återförsäljare har jag upptäckt, blir lite dyrare men ofta snabbare.

Och om man föredrar att handla i Sverge så har www.nccr.semycket grejer till Thruxton bla MAS, om priserna är rätt eller fel har jag inte kollat, bra service har dom i alla fall.

Planerat "Short Round" avgas.

Hur ser det ut?
 
Last edited:
Köpte som vanligt hos classikbike raisch, han hade i lager så det tog knappt 1 vecka. Priset är väl "marknadsmässigt" antar jag, har inte kollat det så noga. 166€ + frakt blir ca 1800 kr. Han är alltid snabb med lev. om grejerna finns i lager, jag brukar kolla det först.
Kvaliten bedömer jag som bra i alla fall, 2mm alu och rejäl upphängning.

Fan ,,,blev så tött på att vänta på min av NCCR beställda skärmeleminator så ja gjorde en själv i kväll :-) ,,,,åtminstone en prototyp i 1 mm alu,,,blev riktigt bra,,,,tar den med till min plåtis i Oslo så kan ja göra den i lite kraftigare alu

Fan ,,,blev så tött på att vänta på min av NCCR beställda skärmeleminator så ja gjorde en själv i kväll :-) ,,,,åtminstone en prototyp i 1 mm alu,,,blev riktigt bra,,,,tar den med till min plåtis i Oslo så kan ja göra den i lite kraftigare alu

hmm ,,trött skulle det va
 
Last edited:
Vet dock inte hur det låter

thrux%20studio%20grande%20web.jpg

Riktigt snygga faktiskt, får nog ha mina pipor denna sommar byte ju för andra gången förra sommaren och det kanske är lite väl ofta för en hoj som rullat 140mil:D

Har Triumphs orginal trimpipor liggande om någon är intresserad.

Fan ,,,blev så tött på att vänta på min av NCCR beställda skärmeleminator så ja gjorde en själv i kväll :-) ,,,,åtminstone en prototyp i 1 mm alu,,,blev riktigt bra,,,,tar den med till min plåtis i Oslo så kan ja göra den i lite kraftigare alu



hmm ,,trött skulle det va

Tror inte det är NCCR som är sega utan pizzaätarna som inte levererar, grejer jag beställt från dom med annan avs en MAS har gått fort.
 
Last edited:
När jag beställde mitt Zard system väntade jag närmare ett halvår, hade nästan glömt bort det när paketet damp ner! Inte "15 minuter en kvart" precis!:D

Kulturkrock kallas det:rofl, och dom är helt oförstående när vi tycker det tar lång tid.
 
Ser riktigt gött ut!
Lyfter utseendet tillsammans med FCR-fuggarna :tummenupp

Tack! Har funderat lite om jag ska matta ner det blanka för att det ska bli ungefär som ventilkåporna eller det andra alut som syns i bilden. Jag är ingen vän av "blanka grejer" precis. Glasblästning ligger nära till hands. Något förslag??
 
Tack! Har funderat lite om jag ska matta ner det blanka för att det ska bli ungefär som ventilkåporna eller det andra alut som syns i bilden. Jag är ingen vän av "blanka grejer" precis. Glasblästning ligger nära till hands. Något förslag??

Jag har glasblästrat en del aluminium vilket ger ett riktigt snyggt resultat men ack så känsligt. Tror att jag förstår vad du är ute efter och jag skulle nog provat att slipa försiktigt åt ett håll med vattenslip för att få till det borstade utseendet och sedan lagt på klarlack. Det är väl det som skulle stämma överens bäst med t.ex. ventilkåpan. Givetvis skulle jag först testat på någon bit som jag inte är rädd om. Fast tror nog ändå att det blir snyggast som de är.
 
nån som har koll på vilken gänga det är på förspänningsjusteringsskruven till fjädringen fram på Thruxton?
 
Jag har glasblästrat en del aluminium vilket ger ett riktigt snyggt resultat men ack så känsligt. Tror att jag förstår vad du är ute efter och jag skulle nog provat att slipa försiktigt åt ett håll med vattenslip för att få till det borstade utseendet och sedan lagt på klarlack. Det är väl det som skulle stämma överens bäst med t.ex. ventilkåpan. Givetvis skulle jag först testat på någon bit som jag inte är rädd om. Fast tror nog ändå att det blir snyggast som de är.

Inget klarlack, endast på med skyddande vax, klarlack är ett gissel på alu.

Jag skulle satsa på någon snygg dekor, startnr; flaggor eller varför inte Thruxton logga så ser det inte så naket ut.

Erich`s hoj börjar bli hårdrock:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top