StephanD
Medlem
Någon mer påläst borde kanske svara... men EFI-modellerna (insprutarna) har fått kritik för att vara lite "svårdoserade" på låga varv, lite av-och-på-känsla i låga hastigheter/krypfart. Förgasarmodellerna skulle då ge en mjukare och smidigare gasrespons.
Å andra sidan så är ju insprutning himla smidigt, ingen choke å sånt pill. Bara att starta och köra. Någon uttryckte det som att EFI-hojarna går som standard såsom förgasarhojarna borde göra från början, dvs förgasarhojarna behöver lite "hjälp" för att få samma respons.
Kör själv en 08 med EFI och den drar runt 0,5. Har snackat med några "förgasarkillar"och deras verkar dra lite mer, om det nu är viktigt för dig (ekonomi/utsläpp).
Vad som kanske är viktigare är att från 2008 (dvs med EFI, alltså) så är styret lite högre. En fördel, tycker jag (bekvämare), en nackdel tycker andra (ser inte lika fräckt ut
Inge vidare tydligt svar... men man får ju försöka hjälp till lite!
Problemt med av/på känsla tyckte jag försvann när den mappades om så jag ser bara fördelar med EFI.
Styret är snyggare tom -07 med clipon men det går att byta på 08- dock kostsamt då alla instrument på styret inkl bromskopp m.m måste bytas.
Jag har löst det genom att jag ska under våren byta med en som har en Thruxton -07 och då skiftas ju alla delar så då slipper man ju hemknåpp.