Jag har faktiskt orginalslangen kvar. Vi undersökte den noggrant förra bytet och den var fräsch fortfarande, men nästa gång byter jag nog för säkerhets skull.
Tänkte mest på att dimensionerna på bakdäcket skiljer en hel del, men det kanske funkar?
Jag har faktiskt orginalslangen kvar. Vi undersökte den noggrant förra bytet och den var fräsch fortfarande, men nästa gång byter jag nog för säkerhets skull.
Frågan har säkert kommit upp förut, vad är det bredaste man kan gå upp till på bakdäck? Eller det bredaste man bör gå upp till kanske jag ska fråga.
Köpte mina roadsmart hos "min däckleverantör" i Skillingaryd men dom finns på internet: http://www.dackonline.se/Motorcykeldack.html
Jag har 110/80-18 fram och 150/70-17 bak. Har kört drygt 400 mil på dom och det går i varje fall lika mycket till innan byte. Jag är väldigt nöjd med däckens egenskaper.
jag har 180 bak , men då är det lite offcentrerat , med min körstil duger det utmärkt , men för den som jagar sekunder på bana så har det säkert mer att önska.
180 är inte på orginal fälg va? Vill ha så brett som möjligt på orginal
Frågan har säkert kommit upp förut, vad är det bredaste man kan gå upp till på bakdäck? Eller det bredaste man bör gå upp till kanske jag ska fråga.
Monterat mina FCR 39r och DNA-filter. Ignorera gärna "skiten" ni ser bredvid, skall åtgärdas så småningom. Putsa är inte min första prioritet.
Satte också dit ett extra strömuttag, bra att ha.
Bredvid? Det finns väl ingen som tittar bredvid när det förgasarpaketet sitter i blickfånget. Snyggt! Och säkert ruskigt bra!
Jo jag tittade bredvid och såg ett par snygga Nology tändkablar också.
Fråga om annat: Hur mycket släppte du upp gaffelbenen i kronorna när du sänkte den fram?
Släppte upp g-benen 25mm för att montera cliponen uppe på kronan. Har inte haft några problem med det alls. Hojen är stadig i toppfart och vid riktig hård inbromsning. Ska kanske tillägga att jag har RaceTech emulators och fjäder och tjockare olja i gaffeln.
Jo, hade sänkt tidigare men även bak då, sen har jag ändrat tillbaka bakänden när jag bytte till Wilbers. Har -5mm bak nu.
Tidigare körde jag på P. sport demon 140/80 resp. 110/80 fram som också är ett hyffsat däck men jag fick några bakhjulsläpp framför allt när det var kyligare väder så jag bestämde mig för att prova RoadSmart och det har jag inte ångrat, inte än så länge.
RaceTech gör skillnad framför allt vid häftig inbromsning då hojen inte dyker så mycket. Du kan välja fjäder som är anpassad till din vikt och emulatorn är "ställbar" och med oljan kan man också experimentera för att få till önskvärda egenskaper. Finns info på RaceTechs Hs. Finns också info på TRATnet, ganska gamla trådar så det blir att leta.
Tackar Thruxtoneric för alltid fina svar.
Nu vete tusan vad det blir för nu har jag snöat in på denna
Tackar Thruxtoneric för alltid fina svar.
Nu vete tusan vad det blir för nu har jag snöat in på denna
Jo, den är "elak", på ett intressant sätt. Men proportionerna är inte samma så jag upplever den lite kort och stubbig. Tycker nog att din gula skönhet är snygg som den är. Men det är ju jag det, som tycker att Triumph gjorde mycket rätt redan från början...
Skönt häng på Rapidos öppet hus!
Idag höll Rapido MC, Stockh... |
|
Högsta antalet viltolyckor på tio år
Under 2023 inrapporterades ... |
|
Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland
Foto: Miles Holden Värva... |
|
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb
Den 3 augusti i år har Hyde... |
|
Dags för 50:e Custom Bike Show
Lördagen den 1 juni är det ... |
|
Varning för potthål
Foto: STR/Hanna Maxstad ... |
|
Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride
Söndag 19 maj är det dags f... |
|
Ola Stenegärd på MC Collection
Sverige har begåvats med et... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |