Triumph Thruxton-tråden

Rätta mig om jag har fel, men Raask rören är väl endast slutdämparen?

Raask gör även främre rör till Thruxton, både till Efi hojar och de med förkanasare

grattis till en underbar bil! vilken motor blev det? har själv anglofilkombinationen Thruxton/MINI Clubman . tips på ett mycket bra och väldigt aktivt svenskt forum för MINI är New MINI Club Sweden som du hittar på www.miniclub.se
OT bland alla hojar men vi pratar ju engelskt så vi är nog förlåtena.

En max utrustad oljebrännare blev det så nu sonderar jag marknaden efter optimering ska tydligen gå att få ut 20-30 hk till.
Nu återstår bara att se om den håller BMW kvalitet som utlovat, hittills är jag nöjd och imponerad men den har ju endast 15 mil på mätaren.

Ska botanisera mini klubben efter tips och idér, tror R-däck står på listan inför våren, ett å annat varv på bana kan det bli trots att den är tänkt till vardags.

Last edited:
Raask gör även främre rör till Thruxton, både till Efi hojar och de med förkanasare

OT bland alla hojar men vi pratar ju engelskt så vi är nog förlåtena.

En max utrustad oljebrännare blev det så nu sonderar jag marknaden efter optimering ska tydligen gå att få ut 20-30 hk till.
Nu återstår bara att se om den håller BMW kvalitet som utlovat, hittills är jag nöjd och imponerad men den har ju endast 15 mil på mätaren.

Ska botanisera mini klubben efter tips och idér, tror R-däck står på listan inför våren, ett å annat varv på bana kan det bli trots att den är tänkt till vardags.

Lite avis, hade en "hundkoja" på 60-talet som jag trivdes bra med. Min allra första bil var faktiskt en Triumph Herald 1200. Är ju trogen märket he he.

Han är verkligen trevlig och bra att ha att göra med. Jag köpte mina dubbelväggiga rör av honom och är helnöjd med dessa. Han sa " Jag fattar inte varför Triumphåkare envisas med att åka runt med blå avgasrör när det bara kostar ett par tusen att slippa det."

hahaha. Han sa exakt samma sak till mig när jag ringde och beställde mina Minizoom's i onsdags. De ligger fortfarande i lådan. Så sjukt sugen att montera nu och lyssna på skillnaden :)

hahaha. Han sa exakt samma sak till mig när jag ringde och beställde mina Minizoom's i onsdags. De ligger fortfarande i lådan. Så sjukt sugen att montera nu och lyssna på skillnaden :)

Gör det vetja!:tummenupp Spela in och spela upp! Här behövs alla hjälpmedel för att hålla ut tills vägarna blir farbara.

Försökte slå ihjäl lite tid i helgen genom att bläddra igenom en bunt hojtidningar från 2009 som en kompis var här och lämnade av. Tyska Motorrad hade tydligen genomfört en stor läsarundersökning vad ägarna tyckte om sina hojar både efter nyköp och begagnatköp. Triumph kom etta i båda fallen. Vid begagnatköp rätt rejält före tvåan. Kul, men frågan är om det är hojarna som är så himla bra eller om det är ägarna som nöjer sig med det lilla. :-) Vi får väl tro det förstnämnda!

Gör det vetja!:tummenupp Spela in och spela upp! Här behövs alla hjälpmedel för att hålla ut tills vägarna blir farbara.

Försökte slå ihjäl lite tid i helgen genom att bläddra igenom en bunt hojtidningar från 2009 som en kompis var här och lämnade av. Tyska Motorrad hade tydligen genomfört en stor läsarundersökning vad ägarna tyckte om sina hojar både efter nyköp och begagnatköp. Triumph kom etta i båda fallen. Vid begagnatköp rätt rejält före tvåan. Kul, men frågan är om det är hojarna som är så himla bra eller om det är ägarna som nöjer sig med det lilla. :-) Vi får väl tro det förstnämnda!

livet kan inte bli bättre,,,,fick just ett sms att mina nya minizoom ligger på Ica hemma och väntar,,,,,synd bara att man är i oslo på jobb,,,,,men till helgen så

Fick mitt Beringer 4kolv ok idag, måste komma igång och meka nu när jag fått ihop alla grejer.

Vad landade slutpriset på?
Köpte du ny skiva också?

Nä, ingen skiva bara oket. Landade på 329€, ungefär m frakt 3500kr.
Jag mätte upp skivan innan och den är fortfarande ok så den får vänta till nästa säsong. Budgeten börjar också sina, he he he.

Blev väldigt tyst i tråden så jag lägger väl upp en bild på senaste tillskotten:
006.jpg

Blev väldigt tyst i tråden så jag lägger väl upp en bild på senaste tillskotten:
006.jpg

Snyggt med svart ok blir inte lika iögonfallande som med färgade:tummenupp, gillar även Bromsvätskebehållaren, är det Triumphs oem?, har tänkt köpa dem till min Daytona, kan ju inte byta på Thruxtonen min -08 har ju inte clip-on så där är det ju behållare ihop med styrreglaget:mad:

Jo, triumph OEM. finns på deras hs under speed triple tillbehör tror jag. Lite osäker vilken hoj det var. Passar också thruxen.

Jo, triumph OEM. finns på deras hs under speed triple tillbehör tror jag. Lite osäker vilken hoj det var. Passar också thruxen.

Jäkligt snyggt är det både OK och bromsvätskebehållare. Blir det bättre broms med det oket och Triumphs originalskiva på en sida? I så fall är det ju ett klart nästa köp även om jag inte håller Triumphs originalbroms för lika dålig som många andra.

Feedback som jag har fått så drar jag slutsatsen att bromsen blir bättre fram enbart genom byte till 4k ok, men det beror lite på vilken "nivå" man jämför från. Bättre broms behöver ju inte betyda att det stannar tidigare utan det har att göra med känsla och bromskraft också. Jag har heller aldrig tyckt att org. broms är så dålig så jag tror nog att jag kan ( hoppas kunna) avlägga en någorlunda "objektiv" rapport längre fram i sommar. Kanske har jag slängt 3500 kr i sjön, he he. Priset på oket är "extrapris" (329€), ligger på 408€ annars. Vikten är lägre och utseendet bättre än org.

Bytte bromsok idag och passade på att väga oken.
Nissin org. väger 1040g inkl. belägg.
Beringer 4k väger 900g inkl. belägg.
Tömde ut så mycket bromsvätska som möjligt för att få korrekt jämförelse.
Nu blir det ny bromsvätska och luftning.

Ofjädrad vikt är alltid ofjädrad vikt :)

Monterat o luftat: ser ut som behållaren sitter "på sniskan" men det är bara perspektivet på fotot.
Bromsobehllare.jpg

Stillsamt i tråden! Snö på vägarna. Kallt ute. Inte så kul när man längtar efter att köra sin Thruxton...

Men jag var i vart fall på (liten) mc-mässa i Borås i helgen. Gick där och sprätte runt i min snygga svarta Thruxton-tshirt. Var inne hos i Johans MC:s monter och morsade på Olle och Johan. Klappade lite på den svarta Thrux' de ställde ut i montern.

Låter det patetiskt och vinterdesperat? Yes. Korrekt, det var det! Men vad f-n gör man så här års..? :-)

Edit: Fast jag har har gjort lite nytta i vinter. Lade upp några reseberättelser från 2009 års äventyr i sadeln på "den röde". Se www.mcforfun.se.

Last edited:
Stillsamt i tråden! Snö på vägarna. Kallt ute. Inte så kul när man längtar efter att köra sin Thruxton...

Men jag var i vart fall på (liten) mc-mässa i Borås i helgen. Gick där och sprätte runt i min snygga svarta Thruxton-tshirt. Var inne hos i Johans MC:s monter och morsade på Olle och Johan. Klappade lite på den svarta Thrux' de ställde ut i montern.

Låter det patetiskt och vinterdesperat? Yes. Korrekt, det var det! Men vad f-n gör man så här års..? :-)

Edit: Fast jag har har gjort lite nytta i vinter. Lade upp några reseberättelser från 2009 års äventyr i sadeln på "den röde". Se www.mcforfun.se.

Ja, vad gör man inte när abstinensen sätter åt. Själv har jag till grannars stora förtjusning fått gett mig på trampcykeln och meka med den.:)

Verkar vara en grupp som har kul (sidan du länkar till). Bilderna laddas dock lite långsamt i min dator men ska kolla mer sedan. Sen gav det mig lite tips så att jag har att göra någon timme eller så med Thruxton. Ska ju kolla hur det går att montera mina mjuka packväskor och tankväska på den.

Jäkligt clean utan att var för mkt

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...