Triumph Thruxton-tråden

Har liknande planer för min lilla hoj nästkommande vinter.
Hade lite svårt att höra vad de sade i filmen, men fanns det någon hemsida eller liknande som man kunde hitta mer info på?
 
Funderar på att sätta på en regskylt modell mindre på thruxen inför våren. Men funderar lite på vilken risk man tar egentligen. :confused: Brukar farbror blå vara kinkig när det gäller detta? Och vad ligger boten på om man måste slanta upp? Ngn som har koll?
 
Funderar på att sätta på en regskylt modell mindre på thruxen inför våren. Men funderar lite på vilken risk man tar egentligen. :confused: Brukar farbror blå vara kinkig när det gäller detta? Och vad ligger boten på om man måste slanta upp? Ngn som har koll?

det går på 1600 kr om man skulle ha oturen , men ju charmigare hoj man har desto mindre risk att farbror blå blir arg.. så slutsatsen blir att det inte händer om man kör en ........
 
Jag har kört med liten regskylt i flera säsonger ( 04 - 08) utan problem, men dom sista 2 åren med laglig skylt. Bytte till laglig när jag skulle besiktiga för första gången och den har fått sitta kvar. Har en olaglig som är lite mindre ( några cm mindre både på L o Br) så den väcker inte så stor uppmärksamhet. Den lagliga klämde jag fast under sittdynan så den var alltid med ifall att... Böterna vet jag inget om.
 
Liten skylt räknas som ingen skylt om du åker dit.
 
fan vilka snygga hojar ni har (men det visste ni väl redan).
hmmm kanske dags att byta.
 
Alldeles för tyst i den här tråden så jag skriver lite om vad som är på gång hos mig. Fick det här paketet i går (fredag) och sätter väl igång och monterar
snarast. Hoppas bara att det elektriska inte spökar för mig.
Är en bredbandsensor med tillhörande "grejor". Köpt från svensk importör.
DSC00787_redigerad.jpg
[/IMG]

Satt och läste detta äldre inlägg.
Skrev du något om hur/när du installerade detta?
Intressant produkt!
 
fan vilka snygga hojar ni har (men det visste ni väl redan).
hmmm kanske dags att byta.

Ja, byt vetja! :-) Eller köp en till. Din nuvarande hoj går nog fortare än våra och är 'duktigare' i en del avseenden... men vi kompenserar det genom att le lite bredare när vi kör! :-)

//TMax *inte snabbast, men lycklig i sadeln*


EDIT: - Våren! Var är du? Är trött på snö nu!
 
har faktiskt inte monterat det än eftersom det var tänkt att användas till mina nya förgasare (FCR39) och dom köpte jag inte förrän nu i vinter.
Tanken är att det ska hjälpa till vid injustering av dom. Det blir inte heller en permanent montering utan bara temporärt. Lite overkill kanske men jag gillar tekniska prylar och detta är en "bra ha grej". Köptes härifrån: http://www.hqtec.se/
Ett antal killar i andra forum har monterat denna och beskrivit att det är till stor hjälp vid förgasarjustering och/eller när man gjort förändringar i "systemet".
Har man lite mer pengar köper man nog LM-2 kitet istället, med möjlighet att lagra värden medan man kör. Jag måste göra flera rundor för att avläsa och anteckna vid olika varvtal hur hojen går.
 
OK!

LM-2 systemet såg riktigt nice ut!
Förstår inte riktigt vad som skiljer det billigare kitet och det dyrare.
Misstänker att det är programvaran som inte följer med.
 
det går på 1600 kr om man skulle ha oturen , men ju charmigare hoj man har desto mindre risk att farbror blå blir arg.. så slutsatsen blir att det inte händer om man kör en ........

Ok tack för infon Zard! Bra att veta vilken ekonomisk risk man tar. :) Sen får man väl hoppas på en snäll och mc-intresserad polis! :tummenupp

Jag har kört med liten regskylt i flera säsonger ( 04 - 08) utan problem, men dom sista 2 åren med laglig skylt. Bytte till laglig när jag skulle besiktiga för första gången och den har fått sitta kvar. Har en olaglig som är lite mindre ( några cm mindre både på L o Br) så den väcker inte så stor uppmärksamhet. Den lagliga klämde jag fast under sittdynan så den var alltid med ifall att... Böterna vet jag inget om.

Bra tips där med den lagliga skylten under sadeln. Kanske kan vara bra att ha med sig om oturen skulle vara framme.
 
Last edited:
Den som har ett skarpt öga kan se i senaste Bike hur man installerear digitala mätare på Trajjan.
 
Lite tyst nu

så jag skriver lite

Jag är ju lärare så jag har sportlov nu.:yoparty

Fixade det sista eller rättare sagt det näst sista på mina båda hojar den här veckan. Det som återstår är att sätta en reflex på nummerskylten där kontrollmärket satt. Det jag gjort med Thruxton är att byta från Toga till original ljudämpare för att kunna besiktiga. Se bilder! Jag provade med DB-killern som följde med Toga men alla som lyssnade bara skrattade. Ingen trodde på en minsta chans att det skulle gå igenom besiktningen.

Efter att ha kollat på hojen och massor av bilder jag tagit så är nu den absolut fulaste delen däcken. Thruxtonerich har satt på snygga däck, Dunlop Roadsmart, i lite grövre dimension. Jag hittar dock inte dessa någonstans, var har du köpt? Tänker skaffa det som behövs för att byta och balansera själv så det spelar ingen roll om jag måste få däcken skickade till mig.

Kom just nu på en sak jag glömt! Härligt! Då kan jag plocka fram Thruxton imorn igen för att prova om mina packväskor går att använda.
 

Bifogat

  • DSC_0002.jpg
    DSC_0002.jpg
    247.4 KB · Visningar: 89
  • DSC_0061.jpg
    DSC_0061.jpg
    246.7 KB · Visningar: 93
Last edited:
Köpte mina roadsmart hos "min däckleverantör" i Skillingaryd men dom finns på internet: http://www.dackonline.se/Motorcykeldack.html
Jag har 110/80-18 fram och 150/70-17 bak. Har kört drygt 400 mil på dom och det går i varje fall lika mycket till innan byte. Jag är väldigt nöjd med däckens egenskaper.
 
Jag har 110/80-18 fram och 150/70-17 bak. Har kört drygt 400 mil på dom och det går i varje fall lika mycket till innan byte. Jag är väldigt nöjd med däckens egenskaper.

Instämmer med Erich. Samma dimension, köpta av Jerker på Arnes Gummiverkstad i Borås. En bit från dig förstås. Har kört 450 mil med framdäcket och 150 mil med bakdäcket. (varför då Arnes i Borås? vettigt pris, bra service/bemötande, skiftar däck medan man väntar, behöver inte plocka loss hjulen och stoppa dem i bilen - vilket en del andra vill/kräver)

EDIT: kunde inte hålla mig igår när det blev plusgrader... Gick ut i garaget, startade, varmkörde 10-15 minuter, rullade ut i snön och körde fram och tillbaka 3-4 gånger á 3-4 meter. Patetiskt, va? :-) Men vad gör man när behovet tränger på...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top