Triumph Thruxton-tråden

Tack för det varma välkomnandet ....lite tidigt med bilder på hojjen,,,den är ju rent standard men ja har naturligtvis vilda planer och mycket får ja skylla alla här för,,,,,satt hela julhelgen och lusläste alla dessa sidor och fick massa med idéer....bli väl,,,,ljuddämpare,rumpan,blinkers ,,,sen får ja se
 
låter som en strålande idé med Thruxtonträff, har en annan idé på resmål , Lelleträffen på Gotland 14-20 juni! http://www.lellesmc.se/lelles/index1.html

Det vore mäktigt att komma med ett helt gäng Thruxar där bland alla "modernare" hojar , dessutom kan det kombineras med lite bankörning på Gotland ring som anordnas av Lelleträffen 14-17 juni för en relativt billig peng (1050 kr för en dag , 2800 kr för tre dagar) http://shop.gotlandring.com.loopiadns.com/index.php?main_page=index&cPath=72,
Till Gotland går det färjor från Oskarshamn och Nynäshamn
, Från Västkusten över till Oskarshamn är det 32 mil. http://www.destinationgotland.se/dg/Default.asp
Boende finns ju hela spannet från camping upp till hotell..


Ja Lelleträffen låter som en bra idé! Den har man ju hört talas om. Skulle vara riktigt häftigt! Det är ju ganska snart också så man slipper gå och vänta hela sommaren. Jag är på! Kul att åka lite hoj på Gotland också! :tummenupp http://www.kneippbyn.se/sv/lelletraffen
 
Letade igenom tråden från början för att hitta märke och dimensioner på Thruxtonerichs däck. Jag behöver snart nytt framdäck och det blir lite snyggare med riktiga däck. Hittade vad jag sökte och ska nog prova att kränga om däcken själv nästa gång. Det blir bra mycket billigare i och med att man kan köpa däck via nätet på billigaste ställe.

I mitt letande så hittade jag nedanstående godsak som alltså varit med i tråden tidigare. Om än många olikheter så visst har den lite samma stuk som den Thruxtonerich nyligen grävde fram och så många av oss dreglade över.
Snygg utav bara h-e är den i a f!
 

Bifogat

  • NEC_2007_batch1 140.JPG
    NEC_2007_batch1 140.JPG
    232.7 KB · Visningar: 145
I mitt letande så hittade jag nedanstående godsak som alltså varit med i tråden tidigare. Om än många olikheter så visst har den lite samma stuk som den Thruxtonerich nyligen grävde fram och så många av oss dreglade över.
Snygg utav bara h-e är den i a f!

Och det är Triumph själva som byggt den, såg den på 2-hjul mässan i GBG 2008, maskinelt standard men i övrigt uppdaterad för närmare 100 tkr
 
Och det är Triumph själva som byggt den, såg den på 2-hjul mässan i GBG 2008, maskinelt standard men i övrigt uppdaterad för närmare 100 tkr

OK, 100 tkr. Det skulle jag ju inte ha råd att lägga plus inköp av original Traja. Fast om de gjorde en SE i stil med denna så inte skulle den ju behöva kosta 200 tkr? Snarare 140 kanske? Den skulle många köpa. Hade den sen haft lite mer pulver i motorn så hade ju inte varit fel.
 
Och det är Triumph själva som byggt den, såg den på 2-hjul mässan i GBG 2008, maskinelt standard men i övrigt uppdaterad för närmare 100 tkr

En smula off topic:

Jo, jag såg den på mässan 2008. Det var en show stopper, folk tvärnitade och stirrade, det syns nästan på fotot.

Den var oxå ett av skälen till att jag bestämde mig för att köpa en Thruxton efter att ha kollat in Thruxton i flera år. Jag gick direkt från showhojen fram till Johan Isebäck (Johans MC) och frågade om han hade en demo hemma som jag kunde provköra så snart vintern var över... Fast jag bara bara budget till en original! :-)

Lite kuriosa!
 
Last edited:
En smula off topic:

Jo, jag såg den på mässan 2008. Det var en show stopper, folk tvänitade och stirrade, det syns nästan på fotot.

Den var oxå ett av skälen till att jag bestämde mig för att köpa en Thruxton efter att ha kollat in Thruxton i flera år. Jag gick direkt från showhojen fram till Johan Isebäck (Johans MC) och frågade om han hade en demo hemma som jag kunde provköra så snart vintern var över... Fast jag bara bara budget till en original! :-)

Lite kuriosa!

Kul kuriosa och inte alls OT tycker jag. Dock vågar jag inte här berätta storyn om hur jag köpte min Thruxton.:D

Visst syns det på fotot att folk stannar till! Fattas bara att de skulle göra annat inför sådan grannlåt. :tungan
 
Hittade en ombyggd Thruxton i senaste MCN, läskigt fin.
Piporna var högt uppdragna under sadeln. Magiskt snyggt :)
Ingen som har en bild?
 
Träff

Är det ingen av er som brukar åka till V-vik och Mcdagarn,,,brukar vara bra,,,vår klubb i Hultsfred brukar förboka 35 platser och vi brukar inte fylla dom,,,jo kanske brukar det bli lite "fylla" :-),,,,,kanske kunde vi cafekillar träffas där,,,,hm är det inga brudar som åker thruxton?
 
Är det ingen av er som brukar åka till V-vik och Mcdagarn,,,brukar vara bra,,,vår klubb i Hultsfred brukar förboka 35 platser och vi brukar inte fylla dom,,,jo kanske brukar det bli lite "fylla" :-),,,,,kanske kunde vi cafekillar träffas där,,,,hm är det inga brudar som åker thruxton?

Ligger bra i tid i alla fall! Verkar stort!
 
Jag är gärna med på någon större körning!
Fylleslagen till mc-träffar klarar jag mig dock utan :)
 
Jag är gärna med på någon större körning!
Fylleslagen till mc-träffar klarar jag mig dock utan :)

Om du menar att du vill att många med Thruxton försöker att göra en körning tillsammans men inte just till en Hojträff så är jag på. Det ser jag personligen som ett bättre alternativ.

Inte så att jag har något emot fylla men det har ju inte direkt med hojkörning att göra.
 
Jag är gärna med på någon större körning!
Fylleslagen till mc-träffar klarar jag mig dock utan :)

inga problem, spriten är upp till var och en, ingen tvingar i nån annan,,,blir mycket hojsnack bland trevliga människor och det säger man inte nej till :-)...........föresten är det nån som varit på dom här Britaniaträffarna nån gång,,,,,,fick reda på att den gick av stapeln 3 mil därifrån ja bor,,,utan att ja visste om det,,,,,,i virserum
 
Hej,

registrerade mig här på Sporthoj precis nu. Så jag är en newbie, både här och på hojen. ..
Undrar om någon vet om jag behöver mappa om min Thruxton om jag ska byta till ett på Raask minizoom? Jag vet att Triumph har två olika mappningar, men är inte säker på att den variant som de har till sina trimmdämpare (vet ej namnet på dom) funkar även till de tilltänkta Raask-dämparna. Behöver den ytterligare justeringar för att få bästa effekt? Isf vem i Stockholm skulle kunna hjälpa mig med det?

Är som sagt nybörjare, med STOR ambition att lära mig, så ALLA tips är välkomna.
Tack på förhand!
 
Hej,

registrerade mig här på Sporthoj precis nu. Så jag är en newbie, både här och på hojen. ..
Undrar om någon vet om jag behöver mappa om min Thruxton om jag ska byta till ett på Raask minizoom? Jag vet att Triumph har två olika mappningar, men är inte säker på att den variant som de har till sina trimmdämpare (vet ej namnet på dom) funkar även till de tilltänkta Raask-dämparna. Behöver den ytterligare justeringar för att få bästa effekt? Isf vem i Stockholm skulle kunna hjälpa mig med det?

Är som sagt nybörjare, med STOR ambition att lära mig, så ALLA tips är välkomna.
Tack på förhand!

Sitter det en Power Commander på den eller är det originalgrejerna du ska mappa?
 
Sitter det en Power Commander på den eller är det originalgrejerna du ska mappa?

Hm. Kanske en dum fråga. MEN var skulle den sitta? Som sagt...nybörjare..

Sitter det en Power Commander på den eller är det originalgrejerna du ska mappa?

Om det är typ en sån här du menar, så finns det ingen sådan. Originalgrejerna bara, förutom Triumph egna trimdämpare.
 
Last edited:
Hm. Kanske en dum fråga. MEN var skulle den sitta? Som sagt...nybörjare..



Om det är typ en sån här du menar, så finns det ingen sådan. Originalgrejerna bara, förutom Triumph egna trimdämpare.

Jepp! Det är en sån jag menar. Jag har ju förgasare på min Thrux så jag har ingen erfarenhet av just Triumphs system. Däremot har jag labbat ganska friskt med en Power Commander på min Suzuki. Min erfarenhet därifrån är den att har man en mapp för ett öppnare system av ett fabrikat så fungerar den bra även för andra fabrikat.

Jag har mappat min Suzuki i bänk men har senare ändå valt att delvis använda en map som är gjord med andra ljuddämpare.
 
Jepp! Det är en sån jag menar. Jag har ju förgasare på min Thrux så jag har ingen erfarenhet av just Triumphs system. Däremot har jag labbat ganska friskt med en Power Commander på min Suzuki. Min erfarenhet därifrån är den att har man en mapp för ett öppnare system av ett fabrikat så fungerar den bra även för andra fabrikat.

Jag har mappat min Suzuki i bänk men har senare ändå valt att delvis använda en map som är gjord med andra ljuddämpare.

OK. Så vad är ditt råd? Att som start gå till nån som kan bänka hojen efter Raasks dämpare? Ser att du bor i Uddevalla, men chansar ändå - vet du ngn bra firma i Sthlm som isf kan hjälpa mig med detta?

Stort tack!
 
OK. Så vad är ditt råd? Att som start gå till nån som kan bänka hojen efter Raasks dämpare? Ser att du bor i Uddevalla, men chansar ändå - vet du ngn bra firma i Sthlm som isf kan hjälpa mig med detta?

Stort tack!

Nja, jag hoppas ju att någon med erfarenhet just av Triumph svarar dig då jag inte vet hur det är att mappa om original ECU. Fast du nämnde att det fanns två mappar, en för öppnare. Om du bara får in den så tror jag att det räcker långt även för Raasks dämpare.

Tyvärr ingen kunskap om firmorna i Stockholm.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top