Triumph Thruxton-tråden

Baklyset är en mil bättre än original kylskåpet som sitter där.
Kanoners!

Om jag får ge ett konstruktivt tips så skulle jag passa på att byta backspeglarna till ett par monterade i styrändarna. Biltema har ett par som sitter kanoners!

Har haft dessa speglar på flera av mina byggen och de fungerar riktigt bra, men ser samtidigt klockrena ut. Att de sedan kostar en bulllängd och lite kaffe är inte fy skam heller! ;)

Tackar! (Till er alla som gett respons)

Jag är som sagt nöjd med det jag har gjort men om det blir snyggare än original det vete fan. Tycker egentligen inte det!

När det gäller speglarna så är jag inte hemma ännu men vill inte ha sådana som man monterar i styrändan. Har precis bytt ut mina som i o f s var rätt snygga. Ska kolla på Biltemas speglar men jag gillar inte att ha speglar i styrändan! De enda jag sett som är riktigt snygga (de sitter inte i styrändan) är de som Thruxtonerich har fast de är rektangulära och jag vill ha runda. Rektangulära passar jättebra på hans hoj men inte lika snyggt på min. Jag har suttit i Paintshop och skissat så jag vet exakt hur jag vill ha det men har inte hittat rätt ännu. Därför köpte jag ett par billiga som kan kastas när jag hittar de riktiga.

Hojen startade och det läckte ingenstans men den gick inte bra. Förmodligen var felet mina nya tändkablar. Jag lödde fast en hona till en japankontakt att sätta in i tändspolen. Den är något liten till en början men så mjuk att den lätt går på. För mjuk tror jag för direkt den är monterad så känns den lite glapp. Finns det verkligen inte någonstans där man kan köpa de kabelskor som sitter på original tändkablar?

Last edited:
Ser bra ut!
Inget som sticker ut och inget trisst.
:Bugar

Skönt att se pilsner burkarna på bänket :tummenupp Rockn´n´roll :tummenupp

Pilsnern uppmärksammade jag med!

Låt speglarna sitta tills du hittar ett par som passar.
Var inte orolig, du får leta länge om du skall hitta någon som tycker att originallyset är snyggare än det som sitter på nu :)

Ett tips är att kolla in LSL katalogen, jag har för mig att de har ett par riktigt snygga speglar

Pilsnern uppmärksammade jag med!

Låt speglarna sitta tills du hittar ett par som passar.
Var inte orolig, du får leta länge om du skall hitta någon som tycker att originallyset är snyggare än det som sitter på nu :)

Ett tips är att kolla in LSL katalogen, jag har för mig att de har ett par riktigt snygga speglar

Men det är ju helt otroligt så observanta ni är!:)

Var det dom som finns längst ner på sidan som Thruxtonerich länkar till som du menade eller finns det andra som är lika fina.

När du ändå är igång så titta på det här:
http://www.triumph.co.uk/sweden/clothingAccessoriesPopup.aspx?GID=2
välj speed triple , eloxerat, så hittar du bromsbehållare fram o bak mm. som också passar thruxen.

Mmmmmmm

Last edited:
Speglarna blir ju perfekt för din moppe ;)

Behållarna var cleana de med

Lite diffus annons, vad pyntar man för ok+skiva?
329+189?

Nä, det är nog bara "navet" som håller skivan som kostar 189€.
Hel skiva har du här:http://www.classicbike-raisch.de/html/bremsen_hebel.html
Men du kan ju skicka en förfrågan på engelska om "paketpris".
Funkar annars med org.skivan.

Edit:
jag har gjort en förfrågan på 4k plus skiva.

Edit 2:
Fick precis svar och det var som du trodde, 518€.
Frakt tillkommer.

Last edited:
OK!

Låter lite kryddat ändock.
Jag skall ju visserligen knipa igen med tanke på min 6 kolvs ISR prylar som sitter på bygget..

Har precis varit i kontakt med http://www.brspecialtuning.co.uk/index.htm
och frågat om bromsok.
Dom har Pretech 6 kolvsok passande thruxton för 276£ + frakt. Levereras med EBC belägg.Ser ut så här:
Det blir ungefär 3300 kr + frakt. 1£ = 12 kr.

Bifogat

• Pretech-6pot-caliper.jpg
    Pretech-6pot-caliper.jpg
    40 KB · Visningar: 59
Gött bra pris, själv väntar jag nog tills Euron droppar lite.
Ingen panik med tanke på att det är "bolt-on"

Sol i morgon (säger SMHI...) = Thruxton-time! Blir en liten tur i morgon!

Min Thrux' är nyservad (idag) och därmed kan man med lite god vilja påstå att 2010 års säsong är påbörjad! :-)

Tog en kort city-tur idag i samband med servicen och det var GOTT att hoja. Sol och drygt +10.

Last edited:
Gött!

I Sveriges framsida är det också sol, men vägbanan är blöt och kall.
Blir en dag i garaget istället ;)

Det blev en Truxton-tur på 30 mil(!) idag i västra Västergötland och Södra Bohuslän. Växlande molnighet, mest mulet, fuktiga/blöta vägar - men skönt ändå att hoja lite!

Idag passerade jag nivån 800 körda mil i år. Trux'an får minsann jobba... Inte lätt att ha en sådan husse!

Letade mig fram på småvägar, körde givetvis lite fel och hamnade på grusväg c:a en halv mil. Gissa om hojen blev skitig... :-( Jaja, det är väl bara att tvätta...

Bifogat

• DSC00053.JPG
    DSC00053.JPG
    189.3 KB · Visningar: 71
  • DSC00055.JPG
    DSC00055.JPG
    155.7 KB · Visningar: 83
Last edited:
Det blev en Truxton-tur på 30 mil(!) idag i västra Västergötland och Södra Bohuslän. Växlande molnighet, mest mulet, fuktiga/blöta vägar - men skönt ändå att hoja lite!

Idag passerade jag nivån 800 körda mil i år. Trux'an får minsann jobba... Inte lätt att ha en sådan husse!

Letade mig fram på småvägar, körde givetvis lite fel och hamnade på grusväg c:a en halv mil. Gissa om hojen blev skitig... :-( Jaja, det är väl bara att tvätta...

Du är bara helt jävla underbar. Kör så det ryker! Alltid kul att läsa! Fast fy fan vad du skitar ner din Thruxton.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman