Triumph Thruxton-tråden

Nä inte på Knutstorp, där har jag ännu inte varit, kanske till sommaren. Jag har kört på A-torp, KK-ring o Sviestad. SMC-.

Tack för ditt svar Thruxtonerich :tummenupp

Vad gäller avgassystem så föredrar jag ljudet från Norman Hyde's "Classis Silencer HBS205". Sitter kanske lite väl lågt dock.

Vad gäller avgassystem så föredrar jag ljudet från Norman Hyde's "Classis Silencer HBS205". Sitter kanske lite väl lågt dock.

På bana är det ju tråkiga bullerkrav på ljuddämparna.
ute i trafiken är det raka rör!

På bana är det ju tråkiga bullerkrav på ljuddämparna.
ute i trafiken är det raka rör!

Sant så sant, därför ska man köpa ett avgas med uttagbar db-killer! På bana måste jag alltid sätta i org. db-killern för att få åka.

Håller med om båda sakerna. Särklassigt bästa ljudet ( så låter en riktig hoj från UK) men de sitter lågt. Fast när det gäller Thruxton så är ballt utseende och rätt ljud viktigast för mig. Blir man frånåkt när man kör Thruxton så är det bara att fälla ner solbrillorna och se cool ut så vinner man på poäng. Därför har markfrigång, bromsar, fjädring och effekt m.m. underordnad betydelse.:D ( Har i o f s en annan hoj där jag inte resonerar likadant men skaffade ändå twin för att börja köra lugnare.)

EDIT: Sen är det naturligtvis kul att ha en Thruxton som har fjädring, bromsar och effekt som ingen förväntar sig men det kostar ju så förbannat mycket.

Last edited:
Blir man frånåkt när man kör Thruxton så är det bara att fälla ner solbrillorna och se cool ut så vinner man på poäng. Därför har markfrigång, bromsar, fjädring och effekt m.m. underordnad betydelse

Helt rätt. Man behöver inte vara snabbast om man är både är snyggast och låter bäst! ;-)

Har någon en sprängskiss på hur en thruxtonram + undesidan av tanken ser ut?
Vill veta hur infästningarna ser ut på ramen.....

Hoppas ni inter blir sura över mixen av hojar, men jag ska ev. bygga en cafe av en Suzuki GSX400F & använda en Thruxtontank + cuts, kommer se ut ungefär såhär....

Suzuki + Thruxton = Suxton... :D

Bifogat

• SUXTON2.jpg
    SUXTON2.jpg
    25.7 KB · Visningar: 80
Last edited:
Fusk förstås. Men snyggt fusk! :-)

Så kör på du bara, vi är (nog) inte så himla känsliga här inne, det tål vi nog! Trots det inte är någon twin... :-)

Smart sätt att få ett coolt stuk med ett icke-så-dyrt grundmaterial.

Hoppas ni inter blir sura över mixen av hojar, men jag ska ev. bygga en cafe av en Suzuki GSX400F & använda en Thruxtontank + cuts, kommer se ut ungefär såhär....

Kan bli ett intressant bygge, kör hårt!
Du kan hitta sprängskisser här:
http://www.bikebandit.com/2004-triumph-motorcycle-thruxton-900/o/m17658
Inga mått men kanske lite hjälp?

Halloj! kul att ni inte är snobbiga! :tummenupp
Jag älskar ju Thruxtonen, var på väg att köpa en, men pengarna fanns ej då, samtidigt har jag en dröm att bygga en caféracer, så detta är ju en kul kompromiss.
Tack för länken!
Rapporterar vidare här sen, PS hojen blir svart med checkered flag stripes.
Köpte precis två vitala delar....:)

Bifogat

• delar.jpg
    delar.jpg
    16 KB · Visningar: 78
Last edited:
Skumt..! Skickat PM till dig, köpte precis samma lackkit på blocket igår från en kille.
Luktar bluffannons, eller så har en av oss blitt blåst.

Ser skitsnyggt ut! Kör på!

Gå in på www.bikebandit.com och leta bland skisserna för att se om du hittar vad du önskar. Kanske här http://www.bikebandit.com/triumph-motorcycle-thruxton-900-2005/o/m17664

EDIT: Sorry såg inte att Thruxtonerich redan svarat!

Sådärja då har jag äntligen bestämt mig, har nu reserverat en sprillans ny Thruxton :wiggle:wiggle:wiggle

Teneré någon.....?

Sådärja då har jag äntligen bestämt mig, har nu reserverat en sprillans ny Thruxton :wiggle:wiggle:wiggle

Teneré någon.....?

Grattis till valet av en skön hoj!

Har du tröttnat på Ténérén? Den som är så fräck. Skulle gärna ha en själv, inte för att jag behöver den utan för att den är cool att se på. Öken-racer-look!

Men du kan toura på en Thruxton oxå, fast den blir väldigt smutsig på grusväg... :-)

Last edited:
Kika på "nya" Thruxton SE. Gå in på http://www.triumph-motorcycles.com/ och välj United Kingdom. Mcn skall tydligen ha ett reportage i kommande numret såg jag på triumphrat.net. Se http://www.motorcyclenews.com/upload/261046/images/new-paper-main.jpg

Vit Thruxa med röd ram, röda stripes och svart motorblock... Godis! Påminner om en polkagris... eller Marianne mintgodis! Ren hoj-porr. Eller så blir det för mycket av allt? Kan inte bestämma mig... Men vill ha den!!!

Nja, inte ful men den blev inte jag sugen på. Men det är kul att ha en hoj som de gör SE av.

Jag tycker den är snygg! Nu vill jag se en R-version också så kanske det blir byte.

Grattis till valet av en skön hoj!

Har du tröttnat på Ténérén? Den som är så fräck. Skulle gärna ha en själv, inte för att jag behöver den utan för att den är cool att se på. Öken-racer-look!

Men du kan toura på en Thruxton oxå, fast den blir väldigt smutsig på grusväg... :-)

Har bestämt mig för att avvakta och har därmed tagit bort reservationen.
Förlorar för mycket pengar på för kort tid på ett inbyte.

Nä jag är absolut inte trött på Tenerén, har ägt >30 st. hojar och Tenerén är en av de hojar jag varit mest nöjd med.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back