Triumph Thruxton-tråden

Än är säsongen inte slut! Gråväder, +8, uppehåll, torra vägar. Thruxton-time!

Tog en liten tur idag på 10-11 mil på småvägar runt Onsalahalvön. Riktigt små vägar en del av dem, över gårdstun, förbi förbudsskyltar ("Ej obehöring motortrafik") osv. Inget högt tempo (hala löv, kall vägbana) men ändå skööönt att köra lite traja!

Last edited:
T-shirt

Tyska thruxtonforumet har tagit fram egna tröjor för medlemmarna och om intresse finns här så kanske det går att fixa till ett gruppköp till oss själva. Jag organiserar det gärna om tillräckligt många anmäler intresse.
Finns endast i svart och med 2 varianter. Kvaliten är bra. Vi måste bli minst 10 st/variant för att det skall tryckas. Priset blir mellan tummen o pekfingret ca.275 kr. Förskottsbetalning gäller.
När jag beställde till mig själv i våras kostade 2 st. inkl. frakt 500 kr och sen dess har € blivit dyrare plus extra ompackning/frakt i sverige.
Lägger in en länk så ni kan se hur det ser ut. OBS! Det går inte att beställa på länken eftersom tiden har löpt ut. Vi måste göra nybeställning. Skicka PM om ni är intresserade.
http://www.thruxton-forum.de/forum/viewtopic.php?t=6293&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Edit:
Storlekarna är "normalstora". Kan man säga så?

Last edited:
Tyska thruxtonforumet har tagit fram egna tröjor för medlemmarna och om intresse finns här så kanske det går att fixa till ett gruppköp till oss själva. Jag organiserar det gärna om tillräckligt många anmäler intresse.

Super!! Jag är på. Du har PM! :-)

Än är säsongen inte slut! Gråväder, +8, uppehåll, torra vägar. Thruxton-time!

Tog en liten tur idag på 10-11 mil på småvägar runt Onsalahalvön. Riktigt små vägar en del av dem, över gårdstun, förbi förbudsskyltar ("Ej obehöring motortrafik") osv. Inget högt tempo (hala löv, kall vägbana) med ändå skööönt att köra lite traja!

Låter fint med en hösttur. Jag fick ju körförbud så då bestämde jag mig för att plocka isär den. Så nu blir det inga mer höstturer för mig.

Låter bra och tröjan var riktigt snygg. Har skickat PM

Last edited:
Uppdate T-shirt m Thruxtontryck

Har varit i kontakt med killarna som trycker/ äger motivet och fått ett närmare pris som hamnar strax vid 200 kr/st till sverige. Sen tillkommer svensk frakt+ emballage som jag måste köpa för att skicka till er. Har inte kollat det men blir väl runt 25-35 kr/st tror jag. Lite billigare än jag trodde från början. Nu fattas bara 3st till så är det 10, och det är den 1:a varianten som är populärast. Kom igen nu och beställ!!

Edit: Inga fler beställningar tas emot!!

Last edited:
Ny rycker det i mekar fingrarna :)

Nya blinkare är köpta. Små LED som kommer hamna diskret vid övre fästena på bakdämparna. Fram är jag inte riktigt säker än... original placeringen eller uppe vid fästet för framlampan... Kom med förslag :)

Köpt ett relä som ska fixa problematiken med LED blinkers, får se om det funkar.

Nytt mindre baklyse ska köpas... vill hitta ett litet helt runt ca 50-60mm i diameter, som gärna även är godkänt. Kanske finns nägot för släpvagnar? ska kollas.

Jag är ganska säker på att kåpan fram får vila i garaget nästa sommar.

Att man aldrig kan sitta inne på hösten och bara titta i öppnaspisen... ;)

Ny rycker det i mekar fingrarna :)

Nya blinkare är köpta. Små LED som kommer hamna diskret vid övre fästena på bakdämparna. Fram är jag inte riktigt säker än... original placeringen eller uppe vid fästet för framlampan... Kom med förslag :)

Köpt ett relä som ska fixa problematiken med LED blinkers, får se om det funkar.

Nytt mindre baklyse ska köpas... vill hitta ett litet helt runt ca 50-60mm i diameter, som gärna även är godkänt. Kanske finns nägot för släpvagnar? ska kollas.

Jag är ganska säker på att kåpan fram får vila i garaget nästa sommar.

Att man aldrig kan sitta inne på hösten och bara titta i öppnaspisen... ;)

Hur ser de ut blinkarna? Liknar original fast mindre? så som mina gör? Liknar de original så sätt dem i samma fäste fram. Och bak om du har kvar bakskärmen. Överväg att göra nya fästen och sätta dem i bakkant på ramen. Mitt förslag!

Har du övervägt Lucasbaklyse? Klassiskt Traja så det förslår och snyggare finns inte om du har bakstänkan kvar.

Min kåpa fram, flyscreen, får definitivt vila nästa sommar.

Jag har den här som min förebild nu även om jag kommer att ändra en del.

Bifogat

• THRUXTON900_01.jpg
    THRUXTON900_01.jpg
    206.8 KB · Visningar: 107
Last edited:
Har varit i kontakt med killarna som trycker/ äger motivet och fått ett närmare pris som hamnar strax vid 200 kr/st till sverige. Sen tillkommer svensk frakt+ emballage som jag måste köpa för att skicka till er. Har inte kollat det men blir väl runt 25-35 kr/st tror jag. Lite billigare än jag trodde från början. Nu fattas bara 3st till så är det 10, och det är den 1:a varianten som är populärast. Kom igen nu och beställ!!

Kolla PM, jag har beställt en till. Alltså två. Hör av dig om ingen mer beställer! Kan nog i så fall ta 4 så är vi hemma. XXL ska det vara allihop i så fall!

http://www.nize.se/index2.htm Här finns det endel baklysen att titta på... Luckas, absolut en favorit :)

Blinkarna är mindre typ "cateye" klart glas med svart hus. Jag vill ju gärna ha skärmen kvar fast skjuta den framåt något. Så placeringen kan mycket väl bli i anslutning till baklyset. Det blir lite skönare proportioner så tycker jag. Samtidigt som dom nästan inte märks vid dämparna... Snyggt att göma dom även om dom måste synas... :)

Fram är det bra att ha dom på original plats så sänker man liksom intrycket i fram... Man kan faktiskt skifta höger och vänster lamphållare som inte är exakt liksidig, så sänker man lyset något, det ger också en lägre look.
Tack för tips! :tummenupp

Mmmmm.... Snygg!!

Ja, så jäkla snygg den är och den är helt original minus någon backspegel eller så. Å det är inte jag allergisk mot. jag vill kunna se bakåt. Jag bara säger det igen, vilka hojar vi har! Gul, Sunset red, svart, Tornadoröd mmmmm Thruxton!

http://www.nize.se/index2.htm Här finns det endel baklysen att titta på... Luckas, absolut en favorit :)

Blinkarna är mindre typ "cateye" klart glas med svart hus. Jag vill ju gärna ha skärmen kvar fast skjuta den framåt något. Så placeringen kan mycket väl bli i anslutning till baklyset. Det blir lite skönare proportioner så tycker jag. Samtidigt som dom nästan inte märks vid dämparna... Snyggt att göma dom även om dom måste synas... :)

Fram är det bra att ha dom på original plats så sänker man liksom intrycket i fram... Man kan faktiskt skifta höger och vänster lamphållare som inte är exakt liksidig, så sänker man lyset något, det ger också en lägre look.
Tack för tips! :tummenupp
Det verkar vara samma baklyse som jag har köpt. Nöjd med detta och nöjd med mina blinkers och placering om än inte nöjd med fästena bak. Se bild!

Bifogat

• DSC_0027.jpg
    DSC_0027.jpg
    221.9 KB · Visningar: 100
En aluskärm bak med lucas lyse är kanoners. Förra ägaren monterade detta med riktigt bra resultat. Vet inte riktigt hur han tänkte med blinkersplacering bakom stötdämparna dock :va

Vad får mam pynta för en aluframskärm?
Om man inte skall köra på de sedvanliga tillverkarna borde man kunna modda någon icke modell specifik skärm?

Roffes har inte aluskärmar mig veterligen?

Beställde BTW 2 tröjjor så nu borde vi vara i hamn :D

Update 2 t-shirt

Det är lugnt nu, har fått ihop tillräckligt antal för beställning. Jag kommer att stänga ner tråden för att det inte ska bli för mycket för mig.
Jag lägger beställningen på söndag så lite tid finns för eftersläntare.

EDIT:
flera av er har inte gett mig er epost för kontakt. Skicka den till mig inkl. ert forumnamn.
Epost: thruxton.erich@telia.com

Last edited:
Det är lugnt nu, har fått ihop tillräckligt antal för beställning. Jag kommer att stänga ner tråden för att det inte ska bli för mycket för mig.
Jag lägger beställningen på söndag så lite tid finns för eftersläntare.

EDIT:
flera av er har inte gett mig er epost för kontakt. Skicka den till mig inkl. ert forumnamn.
Epost: thruxton.erich@telia.com

Jag har skickat ut PM och epost till berörda.

Edit:
jag behöver era adresser också.

Last edited:
Nästan Färdig

I natt eller snarare i morse så skruvade jag ihop och provstartade. Jag är nöjd med allt jag gjort men blev det snyggare än original? Nä, jag tycker inte det. Fast jag har alla originalprylar kvar så det är bara att skruva tillbaka den dagen jag vill det.

Fotpinnarna gillar jag och de kommer nog att få sitta kvar. De bakre valde jag för att de skulle vara mindre framträdande med den färgkombinationen och det tycker jag att de är.

Blinkers och baklykta tycker jag som lösa delar är mycket snyggare än original men på plats blir det inget bättre.

Svarta skärmar (lackerade svarta av mig) valde jag för att de skulle vara mindre framträdande. Det är de också men inget snyggare än original i a f.

De dubbelväggiga rören som inte ska bli missfärgade är väl det som jag tycker höjer mest över original. Har aldrig gillat blå avgaskrökar.

Nya drivpaketet med gul kedja tycker jag också är lite bättre än original. Det ska ju på ett kedjeskydd och en drevkåpa också så småningom men egentligen håller jag ju med Svin om att det är snyggast utan.

Det här får i a f bli min Thruxton 2010 så blir det till att göra om inför 2011.

Glömde ju ljuddämparna. Nu sitter originalen på. De fick sina första sotflingor för några timmar sedan. Den är nästan ljudlös med dessa på. Eftersom jag ska besiktiga det första jag gör till våren så får de sitta kvar men sen så blir det Norman Hydes Classic Toga. De enda ljuddämparna som ser rätt ut och låter rätt enligt mitt tycke.

Bifogat

• DSC_0017.jpg
    DSC_0017.jpg
    249.5 KB · Visningar: 100
  • DSC_0022.jpg
    DSC_0022.jpg
    239.5 KB · Visningar: 110
  • DSC_0026.jpg
    DSC_0026.jpg
    233.7 KB · Visningar: 109
  • DSC_0027.jpg
    DSC_0027.jpg