Triumph Thruxton-tråden

Vi vill väl inte bli för många? Mellan fem och tio tycker jag har känts lagom.
Flera bra förslag. Thruxton-eran verkar ha passerat, så det viktigaste torde vara att bli tillräckligt många för att få resan värd att genomföra. Jag är ingen snobb i den frågan. Hur skulle det vara om kompis, syskon eller respektive som har "fel" hoj får följa med? Då skulle vi kunna öka på befintlig bas utan att tappa grundkonceptet.

Öppna upp för andra Triumhhojar så kan jag hänga med en dag?!

Tillåt alla Triumph? Låter som en tur jag hade trivts som fan i!

Grejen från början var ju att detta var en sorts sommarträff för oss som deltog i tråden. Att det vore kul att ses även IRL.
Men det var de beslut som togs då, och det är ju inte hugget i sten. Förändring kan vara bra! :)

Eftersom vi blir färre för var sommar som passerar så är det nog förändra eller försvinna som gäller nu. :)


Denna skulle kunna bli Triumphtråden, tråden som samlar de Triumphåkare som har en Triumph som inte är så vanlig att det finns tillräckligt många att ha en egen tråd.
Fast det krävs kanske lite vidsynthet att tillåta att ingen kan komma med fel SportHoj när alla är rätt! T595-eran har passerat...

En tanke bara... :va

Tack för mig! :tungan
https://www.youtube.com/watch?v=f25aax2ES4s
 
Denna skulle kunna bli Triumphtråden, tråden som samlar de Triumphåkare som har en Triumph som inte är så vanlig att det finns tillräckligt många att ha en egen tråd.
Fast det krävs kanske lite vidsynthet att tillåta att ingen kan komma med fel SportHoj när alla är rätt! T595-eran har passerat...

En tanke bara... :va

Tack för mig! :tungan
https://www.youtube.com/watch?v=f25aax2ES4s
Så länge som man inte har en T595 så ser jag inga problem med det hela. ;)

Men, vore det inte bättre att frysa den här tråden och skapa en ny generell Traja-tråd i sådana fall, för att inte försvåra sökbarhet? Eller riskerar man kanske att tappa önskvärd dragning/samlingskraft då, hmm...
 
Vet inte men om man ska börja att frysa trådar hur skulle det vara då, skulle det finnas utrymme för två Trajatrådar för de modellerna som delar lite med varandra? En för "retro modellerna" med twinar som Thruxton, Bonneville och en annan för de modellerna som har trippar?

Förövrigt har jag i alla fall fått mycket hjälp i denna tråd sen jag köpte min Thruxton, tex hade jag nog aldrig vågat mappa om hojen utan denna tråd.
 
Denna skulle kunna bli Triumphtråden, tråden som samlar de Triumphåkare som har en Triumph som inte är så vanlig att det finns tillräckligt många att ha en egen tråd.
Fast det krävs kanske lite vidsynthet att tillåta att ingen kan komma med fel SportHoj när alla är rätt! T595-eran har passerat...

En tanke bara... :va

Tack för mig! :tungan
https://www.youtube.com/watch?v=f25aax2ES4s
Jag har en svart t595 typ allra högst upp på inköpslistan. Inväntar tillfälle.
 
Vet inte men om man ska börja att frysa trådar hur skulle det vara då, skulle det finnas utrymme för två Trajatrådar för de modellerna som delar lite med varandra? En för "retro modellerna" med twinar som Thruxton, Bonneville och en annan för de modellerna som har trippar?

Förövrigt har jag i alla fall fått mycket hjälp i denna tråd sen jag köpte min Thruxton, tex hade jag nog aldrig vågat mappa om hojen utan denna tråd.
Det har hängt Bonnevilles och Scramblers här också, så det här är twin-tråden kan man säga. :)
 
Och jag som så sent som förra veckan bytte in min 1200 R på Northbike mot en Tiger 1200 (jupp, precis så gammal och bekväm har jag blivit:( ). Då får jag alltså inte ens glutta i tråden med min Flodhäst-trippel, än mindre yttra mig?

Å andra sidan ansåg Galne Dansken att de långa avstånden i Norr utgjorde en förmildrande omständighet inför ett så tossigt val så jag hoppas på ett visst fördrag även från Er :)
 
Last edited:
Jag är mer oroad över utvecklingen på fjädringssidan, för att åka clip-on försedd twindämparhoj på vanliga norrbottniska vägar kan inte betraktas som annat än manligt.
 
Jag är mer oroad över utvecklingen på fjädringssidan, för att åka clip-on försedd twindämparhoj på vanliga norrbottniska vägar kan inte betraktas som annat än manligt.
Nej förvisso, men så är Du ju också en ung, knappt byxmyndig pöjk :) Denne gamle drasut ska i alla fall rulla T/R Sundsvall för service på tisdag, därefter blir det till att lägga lite mil på några av våra trevligare vägar. Håller ryggen för ett trettiotal mil och har Du lust att känna på omgivningarna kring länsgränsen vet Du vem Du kan höra av Dig till :tummenupp
 
Jag är mer oroad över utvecklingen på fjädringssidan, för att åka clip-on försedd twindämparhoj på vanliga norrbottniska vägar kan inte betraktas som annat än manligt.

Den belagda delen (om man nu kan kalla detta för beläggning) av väg 836 måste vara en utmärkt väg att testa fjädring på, helt sanslöst fördjävlig. Jag har inte clip on på min Thruxton så jag är väl lite småfjollig då:D.
 
Och jag som så sent som förra veckan bytte in min 1200 R på Northbike mot en Tiger 1200 (jupp, precis så gammal och bekväm har jag blivit:( ). Då får jag alltså inte ens glutta i tråden med min Flodhäst-trippel, än mindre yttra mig?

Å andra sidan ansåg Galne Dansken att de långa avstånden i Norr utgjorde en förmildrande omständighet inför ett så tossigt val så jag hoppas på ett visst fördrag även från Er :)
Seså, inte bli kränkt nu. :) Sådant är förbehållet lättkränkta 90-talister och millenials. Vi som är äldre tål lite mera! :D Det är bara att yttra sig!

Som skrivet tidigare... När vi för nästan 10 år sedan sade att Vätternrundan skulle vara en "trådträff" för oss Thruxton-tomtar och inte en "allmän hojträff" var det på grund av att vi ville ses fysiskt. Allmänna hojträffar finns det mängder av, och vi siktade inte på att skapa ännu en sådan utan ville bara träffas, se varandras hojar och utbyta tips och vara lite sociala IRL. Ganska snart dök det upp lite intressenter på andra hojar (trajor mest) och då sade vi i tråden att detta skulle vara en Thruxton-/Bonneville-träff primärt, för att hålla kvar den snävare (trångsynta? ;) ) gruppen - vi som skriver i tråden och våra läsare.

Men det var då det. Och nu är nu. ;)
 
Seså, inte bli kränkt nu. :) Sådant är förbehållet lättkränkta 90-talister och millenials. Vi som är äldre tål lite mera! :D Det är bara att yttra sig!

Men det var då det. Och nu är nu. ;)
ingen fara, vi är nog många som är tillräckligt gamla för att fortfarande känna igen begrepp som ”ironi” och ”glimten i ögat”. KrENgkkt kan andra ägna sig åt att vara :)

I sak tycker jag Era träffar verkar rysligt charmiga och det är väl bara att fortsätta med dessa som Ni behagar. Personligen kan jag uppleva att många av oss har en sådan pass intressant historia av många olika hojar att jag numera kör med alla möjliga fabrikat och modeller, det blir ändå intressanta spörsmål, diskussioner och erfarenhetsutbyten under stoppen.

Men som sagt - allt beror på vad som känns viktigast och hur många man anser lämpligt att ha med på en träff eller en runda. I min högst personliga bok i alla fall :tummenupp Kör schnyggt så kanske vi ses en dag!
 
Den belagda delen (om man nu kan kalla detta för beläggning) av väg 836 måste vara en utmärkt väg att testa fjädring på, helt sanslöst fördjävlig. Jag har inte clip on på min Thruxton så jag är väl lite småfjollig då:D.

Mycket möjligt, men jag kan inte komma ihåg sist jag åkte den vägen. Jag åkte däremot 392 uppåt Jockfall för bara någon dag sedan, naturligtvis på clip-on och twindämparhoj då en XJR 1300 Racer är min huvudsakliga milslukare nuförtiden.

Jag kanske till och med har blivit äldre än Roffe då ett klassiskt utseende från 70-80 tal numera går före funktion och prestanda...?

Jag vill minnas att du tidigare har ondgjort dig över hur glesbygdsmänniskor missgynnas och just vägarnas kvalitet är väl ett av de områden där detta märks. Flera hyfsat kurviga vägar i min omedelbara närhet - öster om Kalix - har förfallit något enormt bara under två-tre år och är snart så dåliga att det är endurohoj som gäller om man ens vill ta sig fram. Det enda som görs är att någon stackars tjomme för hand fyller på de största groparna med asfalt någon gång då och då samt att den förbannade snabelbilen dyker upp vartannat år...

Men att belägga längre sektioner eller att rent av renovera vägen där en stor del av Norges laxexport passerar...? Nää...det finns inte budgeterat inom en överskådlig framtid...Nu är det bara Greta i huvudet på våra politiker och nu ska pengar frigöras för höghastighetståg mellan våra tre största städer. För vem bryr sig om några gamla raggare från Norrbotten...?
 
Mycket möjligt, men jag kan inte komma ihåg sist jag åkte den vägen. Jag åkte däremot 392 uppåt Jockfall för bara någon dag sedan, naturligtvis på clip-on och twindämparhoj då en XJR 1300 Racer är min huvudsakliga milslukare nuförtiden.

Jag kanske till och med har blivit äldre än Roffe då ett klassiskt utseende från 70-80 tal numera går före funktion och prestanda...?

Jag vill minnas att du tidigare har ondgjort dig över hur glesbygdsmänniskor missgynnas och just vägarnas kvalitet är väl ett av de områden där detta märks. Flera hyfsat kurviga vägar i min omedelbara närhet - öster om Kalix - har förfallit något enormt bara under två-tre år och är snart så dåliga att det är endurohoj som gäller om man ens vill ta sig fram. Det enda som görs är att någon stackars tjomme för hand fyller på de största groparna med asfalt någon gång då och då samt att den förbannade snabelbilen dyker upp vartannat år...

Men att belägga längre sektioner eller att rent av renovera vägen där en stor del av Norges laxexport passerar...? Nää...det finns inte budgeterat inom en överskådlig framtid...Nu är det bara Greta i huvudet på våra politiker och nu ska pengar frigöras för höghastighetståg mellan våra tre största städer. För vem bryr sig om några gamla raggare från Norrbotten...?
Har du missat att Sverige-gränsen sammanfaller med Stockholms-gränsen nuförtiden? ;) Det blir ett demokratiskt problem när en femtedel av nationens befolkning bor i en bubbla.
 
Mycket möjligt, men jag kan inte komma ihåg sist jag åkte den vägen. Jag åkte däremot 392 uppåt Jockfall för bara någon dag sedan, naturligtvis på clip-on och twindämparhoj då en XJR 1300 Racer är min huvudsakliga milslukare nuförtiden.

Jag kanske till och med har blivit äldre än Roffe då ett klassiskt utseende från 70-80 tal numera går före funktion och prestanda...?

Jag vill minnas att du tidigare har ondgjort dig över hur glesbygdsmänniskor missgynnas och just vägarnas kvalitet är väl ett av de områden där detta märks. Flera hyfsat kurviga vägar i min omedelbara närhet - öster om Kalix - har förfallit något enormt bara under två-tre år och är snart så dåliga att det är endurohoj som gäller om man ens vill ta sig fram. Det enda som görs är att någon stackars tjomme för hand fyller på de största groparna med asfalt någon gång då och då samt att den förbannade snabelbilen dyker upp vartannat år...

Men att belägga längre sektioner eller att rent av renovera vägen där en stor del av Norges laxexport passerar...? Nää...det finns inte budgeterat inom en överskådlig framtid...Nu är det bara Greta i huvudet på våra politiker och nu ska pengar frigöras för höghastighetståg mellan våra tre största städer. För vem bryr sig om några gamla raggare från Norrbotten...?

Hade du tagit färjan över älven och sen ca 2 km söderut hade jag bjudit på kaffe, är ju för det mesta hemma även om det blir nåt ragg med Cadillacen då och då.

Dock ska vi faktiskt vara lite positiva för 392 är omlagd förra sommaren i alla fall mellan Nybyn och färjan i Strömsnäs hur länge den sen håller med lax och timmertrafiken är väl en annan fråga. Är väl ganska samma över hela Sverige och inte specifikt Norrbotten, kommer man ut på landet är det inte så noga då tre pluttar på kartan är det enda dom räknas pga att man vinner valet där.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top