Triumph Thruxton-tråden

UPPFATTAT KAPTEN!!! (Enskild ställning)

Då tar jag mig friheter och ändrar lite på rutten. I min värld så är en fika i Väderstad obligatorisk samt en tur upp vid utsikten i Omberg.

Ändringarna i rutten bifalles. (Nu när inte RS :bow är med går det bra att improvisera lite (RS= ruttskapare)). Vet ju inte om jag hittar ordinarie körväg då jag tidigare bara följt efter ett baklyse.
 
Ändringarna i rutten bifalles. (Nu när inte RS :bow är med går det bra att improvisera lite (RS= ruttskapare)). Vet ju inte om jag hittar ordinarie körväg då jag tidigare bara följt efter ett baklyse.

Då avrustas RS och jag tar över befälet då det numera är mina hemtrakter. MANÖVER!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Så fint. Då kan jag återgå till att följa baklyse.

Ett nytt sådant kan tilläggas också.
Observera att jag varit i Hockenheim. Det kommer gå undan. Inget för fegisar. Det kommer bli 3 varv runt Vättern under lördagen. Och jag vill inte se något Goretex-ställ och tankväska på en Thruxton! Och intercom håller vi inte på med.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag skyller på detta orsakat av en bångstyrig Kawasaki, annars hade jag varit på. Tycker att jag i alla fall en godtagbar ursäkt för att inte delta ;)

 
Har också haft en sån Kawa. Bångstyrig altså Sålde den fort. Var ju livsfarlig ju.

Nu försöker jag fjäska för den gröna Kawan med bla nya gaffeltätningar, handskydd, styre, nytt avgassystem, mm. Får se om den blir snällare då:va
 
d31f38b7794184d96c1258b01c446585.jpg


Var är alla? Vi orkar inte vänta längre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Härligt att höra att ni körde ändå, fastän jag fegade ur. Fick ni mycket regn på er igår?

Jag tappade sugen lite. Har gjort den här turen i så många år (9?) och när det nu var så trögt i år så tappade jag lusten en smula. Fastän det hade varit kul att träffa er andra. Och fastän det är en tur med några himla fina sträckor med svårslagna kurvpartier i vacker landsbygd.


Vad skall vi göra framöver? Om vi vill fortsätta, alltså.

Bredda turen målgruppsmässigt? Samarbeta med TOMCC och göra en mer allmän Triumph-tur? Göra om konceptet till en caféracer-tur? Öppna för andra märken? En tur för engelska hojar? (....vad gör man då med Kawa W650/800 som så gärna vill vara engelska? ;) )

Andra tankar? Om vi vill fortsätta, alltså.
 
Last edited:
Härligt att höra att ni körde ändå, fastän jag fegade ur. Fick ni mycket regn på er igår?

Jag tappade sugen lite. Har gjort den här turen i så många år (9?) och när det nu var så trögt i år så tappade jag lusten en smula. Fastän det hade varit kul att träffa er andra. Och fastän det är en tur med några himla fina sträckor med svårslagna kurvpartier i vacker landsbygd.


Vad skall vi göra framöver? Om vi vill fortsätta, alltså.

Bredda turen målgruppsmässigt? Samarbeta med TOMCC och göra en mer allmän Triumph-tur? Göra om konceptet till en caféracer-tur? Öppna för andra märken? En tur för engelska hojar? (....vad gör man då med Kawa W650/800 som så gärna vill vara engelska? ;) )

Andra tankar? Om vi vill fortsätta, alltså.
Vi vill väl inte bli för många? Mellan fem och tio tycker jag har känts lagom.

För min del så skulle det underlätta om det inte är under semestern, eftersom det då alltid finns risk att det krockar med andra planer.

Flera bra förslag. Thruxton-eran verkar ha passerat, så det viktigaste torde vara att bli tillräckligt många för att få resan värd att genomföra. Jag är ingen snobb i den frågan. Hur skulle det vara om kompis, syskon eller respektive som har "fel" hoj får följa med? Då skulle vi kunna öka på befintlig bas utan att tappa grundkonceptet.
 
Vi vill väl inte bli för många? Mellan fem och tio tycker jag har känts lagom.

För min del så skulle det underlätta om det inte är under semestern, eftersom det då alltid finns risk att det krockar med andra planer.

Flera bra förslag. Thruxton-eran verkar ha passerat, så det viktigaste torde vara att bli tillräckligt många för att få resan värd att genomföra. Jag är ingen snobb i den frågan. Hur skulle det vara om kompis, syskon eller respektive som har "fel" hoj får följa med? Då skulle vi kunna öka på befintlig bas utan att tappa grundkonceptet.

Öppna upp för andra Triumhhojar så kan jag hänga med en dag?!
 
Öppna upp för andra Triumhhojar så kan jag hänga med en dag?!
Jag tror thruxton-nestorn är välkommen även på en suzuki eller liknande(även om det är rätt osannolikt..) jag brände ner till småland idag, snittade 140, farsgubben tyckte jag körde slött. Han har väl en poäng.
 
Tillåt alla Triumph? Låter som en tur jag hade trivts som fan i!
 
Härligt att höra att ni körde ändå, fastän jag fegade ur. Fick ni mycket regn på er igår?

Vi körde bara under lördagen. Själv tog jag ett stopp i Linköping under söndagen och blåste hem till Örskogen igår måndag. Inte en droppe regn.
 
Last edited:
Tillåt alla Triumph? Låter som en tur jag hade trivts som fan i!
Grejen från början var ju att detta var en sorts sommarträff för oss som deltog i tråden. Att det vore kul att ses även IRL.
Men det var de beslut som togs då, och det är ju inte hugget i sten. Förändring kan vara bra! :)
 
Grejen från början var ju att detta var en sorts sommarträff för oss som deltog i tråden. Att det vore kul att ses även IRL.
Men det var de beslut som togs då, och det är ju inte hugget i sten. Förändring kan vara bra! :)
Eftersom vi blir färre för var sommar som passerar så är det nog förändra eller försvinna som gäller nu. :)
 
Nyheter
Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Back
Top